titel "vastzetten"

plagge schreef op 16.06.2022 om 19:54 uur

Ik wil van een bestaand gebouw een politiebureau maken. Ik heb daarvoor het woord politie op de gevel " geplakt" . Omdat de camera de uitrukkende politieagenten volgt gaat de titel mee. Uiteraard wil ik dat niet en wil graag dat de titel op het gebouw blijft staan en door de camerabeweging uiteindelijk uit beeld verdwijnt. Heeft iemand een oplossing? Oh ja ik heb bij positie en grootte de nodige keyframes geplaatst , maar de titel blijft toch wel bewegen. Dat is niet mooi. Groet, Geertjan

Reacties

mi-bo schreef op 17.06.2022 om 19:34 uur

@plagge

Beste Geertjan.

Is Uw probleem inmiddels opgelost, daar ik U de vorige keer een reactie gaf, reageerde U "ik ben even weg geweest" en realiseerde ik me wat de oplossing was ,misschien nu ook.

Vriendelijke groet

Michael

Bol schreef op 17.06.2022 om 20:08 uur

@plagge

Hallo GeertJan,

Gisteravond en vanmiddag heb ik wat geëxperimenteerd. Helaas is het mij ook (nog) niet gelukt om de titel Politie op een bestaand gebouw te plakken. Ik heb ook via positie en grootte en de benodigde key-frames geplaatst, maar de titel blijft bewegen. Ik blijf het voor u proberen, zodra ik de oplossing heb gevonden, zal ik dit zeker op het forum vermelden.

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

plagge schreef op 17.06.2022 om 20:18 uur

Hallo Michael, Nee hoor ik ben niet weg geweest en de oplossing heeft ook nog niet bij mij aangebeld. 😊. Maar ik zie wel dat er ook door Rob keihard geëxperimenteerd wordt om een oplossing te bedenken. Ik ben reuze benieuwd. Ook ikzelf zal door blijven gaan met zoeken. Groet Geertjan .

mi-bo schreef op 17.06.2022 om 21:19 uur

@plagge

Beste geertjan

Dank voor Uw Feedback,

dan zal er wel een oplossing komen

Vriendelijke groet

Michael

mi-bo schreef op 22.06.2022 om 14:09 uur

@plagge

Beste Geertjan.

Als MAGIX gebruiker vraag ik mij belangstellend af, is Uw probleem inmiddels opgelost, daar er geen reactie meer op het Forum te zien is na 17.06.2022 om 20.18 uur van U.

Of is het inmiddels via een PB achter de schermen opgelost .

Als dit zo is hoop ik dat dit omschreven wordt, gezien dit een Forum voor en door gebruikers is

Vriendelijke groet

Michael

plagge schreef op 22.06.2022 om 17:01 uur

Beste Michael, Er is geen PB gebruikt om de kwestie op te lossen. Ik denk zeker te weten dat tenminste één " terriër" zich erin heeft vastgebeten en dat is Bol . Hij zal ongetwijfeld ook zijn uitgebreid netwerk van deskundigen aan het werk gezet hebben. Maar ja dit vraagstuk heeft wat meer tijd nodig. Of heb jij inmiddels al iets concreets gevonden dat ons nader tot de oplossing kan brengen? Mochten we er allemaal niet in slagen om iets te bedenken dat in de buurt van een oplossing komt dan kunnen we wel stellen: Vergeet het maar is niet mogelijk. Dat sein heb ik nog niet gekregen. Dus er blijft hoop. Groet Geertjan

mi-bo schreef op 22.06.2022 om 17:24 uur

@plagge

Beste Geertjan.

Na dit schrijven van U "Ik denk zeker te weten dat tenminste één " terriër" zich erin heeft vastgebeten en dat is Bol"

Wens ik U heel veel succes.

Vriendelijke groet

Michael

plagge schreef op 22.06.2022 om 17:28 uur

Dank je wel Michael. Groet,

Geertjan

sipke schreef op 23.06.2022 om 07:43 uur

Ik heb hetzelfde als wat plagge wil ook al eens geprobeerd, maar volgens mij moet je hiervoor een professioneel programma hebben.

Bushflyer schreef op 23.06.2022 om 19:19 uur

@plagge

Wellicht helpt dit: motion tracking.

Gr., Jaap

Bol schreef op 23.06.2022 om 20:03 uur

@Bushflyer

Hallo Jaap,

De optie Aan beeldpositie in video plakken... is mij bekend. Alleen deze optie is niet zo makkelijk toe te passen. De ene keer gaat het beter dan de andere keer.

Met vriendelijke groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 23.06.2022, 20:03, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

plagge schreef op 24.06.2022 om 09:44 uur

Hallo Jaap en Rob, Dank jullie wel voor het meedenken. Ik moet (hopelijk) even mijn aandacht vestigen op het weer aan de praat krijgen van VDL 22. Kan plotsklaps mijn projecten niet meer laden. Balen!!

Groet,

Geertjan

mi-bo schreef op 24.06.2022 om 10:19 uur

@plagge

Beste Geertjan..

Misschien een Windows update gehad.

Kijk even of de grafische (video)kaart wel up to date.

Via de site van de kaart, de laatste download binnen halen..

"Ook even kijken door te gaan naar bestand, instellingen, instellingen terug zetten naar standaard waarde. "

Vriendelijke groet

Michael

Wijziging aangebracht zie wat tussen " " staat

FriSe schreef op 04.07.2022 om 15:04 uur

Beste Geertjan,

Nog even terugkomend op het probleem van titel plakken aan beeldpositie. Het demo filmpje van Bushflyer d.d. 23 juni j.l. werkt wel bij "oudere" versies van Magix Video de luxe, maar de versie 2021-2022 daar werkt het niet zoals het zou moeten werken. Ik heb dit bij Magix support aangekaart en kreeg onderstaand bericht terug:

Thank you for your message.
Our developers are already aware of the issue. Once they have found a solution, they'll release a patch for the software.
I ask for your patience.

oftewel in het nederlands:

Bedankt voor je bericht.

Onze ontwikkelaars zijn al op de hoogte van het probleem. Zodra ze een oplossing hebben gevonden, brengen ze een patch voor de software uit.

Ik vraag om uw geduld. Vriendelijke groeten,

Dus afwachten maar zou ik zeggen!!

vriendelijke groet Frits

plagge schreef op 04.07.2022 om 15:50 uur

Hallo Frits, Bedankt voor je info. Zullen moeten afwachten. Gelukkig  heeft Bol nog een andere weg gevonden om het probleem op te lossen. Deze expert heeft uitgevonden dat je via " plakken" ook een heel eind komt. De oplossing is via een PB gegaan omdat het hier om een zeer complex probleem ging met veel communicatie over en weer. Vandaar dat ik alleen het eindresultaat bij het forum heb geplaatst. Maar het blijft afwachten welke oplossing Magix gaat aanbieden. Groet, Geertjan

Bol schreef op 04.07.2022 om 21:11 uur

@FriSe @plagge

Hallo Frits en Geertjan,

Na wat wat enig speurwerk is het mij toch gelukt om een titel te plakken aan een beeldpositie. Zie filmpje.

Met vriendelijk groet,

Rob

PS. De filmpjes zijn gemaakt met VDL 2022 versie 21.0.2.138

Gewijzigd i.v.m. de toevoeging PS

Laatst gewijzigd door Bol op 05.07.2022, 00:36, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 04.07.2022 om 22:00 uur

@FriSe @plagge,

Hallo Frits en Geertjan,

Zie ook een dit filmpje.

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

plagge schreef op 04.07.2022 om 22:06 uur

Knap werk Rob, Chapeau! Groet, Geertjan

Bol schreef op 05.07.2022 om 13:04 uur

@FriSe @plagge

Hallo Frits en Geertjan,

Hier een demofilmpje, hoe je een tekst in VDL 2022 versie 21.0.2.138 aan een beeldpositie plakt.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 05.07.2022, 13:34, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

plagge schreef op 05.07.2022 om 15:09 uur

Ziet er gelikt uit Rob. Knap werk.! Groet, Geertjan