Titel met effect

Reacties

mi-bo schreef op 02.09.2022 om 15:35 uur

@CNH-vanDijck

Kunci,

Gezien filmpje hierboven niet af te spelen is, een korte uitleg

schuif het gehele project naar rechts, dan staat niets meer aan het begin, plaats dan een zwarte plaatje aan het begin(trek deze een beetje uit bv 10 seconden)daar zou dan een tekst worden neergezet, en als dit is gedaan en er is een opengaat alles weer naar links schuiven

Gr

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m meer info

Bol schreef op 02.09.2022 om 15:57 uur

@CNH-vanDijck

Hallo Kunci,

Ik heb geen enkel probleem om mijn filmpje af te spelen. Klik op erop en klik dan rechtsonder op de afspeelknop. Bij deze upload ik het filmpje nog een keertje.

U hoeft aan begin geen zwart afbeeldingsplaatje te plaatsen, alleen als u een ander achtergrond kleur wilt hebben.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 02.09.2022, 15:58, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

CNH-vanDijck schreef op 02.09.2022 om 16:15 uur

Hi Rob.

Filmpje goed aangekomen , maar heb die nog niet geheel gezien.

heb net een nieuwe accu in mijn laptop gestopt. Moet nog even bijladen. Dan ga ik aan de slag.

mi-bo schreef op 02.09.2022 om 16:32 uur

@CNH-vanDijck

Kunci,

door dat in de zelfde Topic nog een keer de uitleg is geupload, speeld de eerste nu ook af.

Sc6

Michael

Bol schreef op 02.09.2022 om 16:45 uur

@CNH-vanDijck

Hallo Kunci,

Nadat ik mijn filmpjes en / of afbeeldingen geüpload heb, dan controleer ik altijd zelf of deze goed worden afgespeeld. Zowel de eerste als het twee filmpje deden het bij mij. Wat er bij Mi-Bo fout is gegaan, dat kan hiervandaan niet beoordelen.

Succes,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 02.09.2022, 16:48, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 02.09.2022 om 16:59 uur

@CNH-vanDijck

Kunci,

dat omschreven wordt dat er geen zwarte plaatje nodig is, komt als U het filmpje goed bekijkt dat de tijdlijn is geactiveerd(geel) gezien U een beginner bent ziet U dit niet, en komt U in de problemen, want als de tijdlijn van een project niet is geactiveerd kunt U niet zomaar ergens een titel neerzetten, vandaar het het U ook niet lukte.

Sc6

Michael

Wijziging aangebracht i.v.m meer info

Bol schreef op 02.09.2022 om 18:02 uur

@CNH-vanDijck

Hallo Kunci,

U hoeft helemaal geen zwarte afbeelding aan te maken. Deactiveer (niet geel van kleur) al uw clips en zet de afspeelmarker op de gewenste plaats waar u tekst wilt toevoegen en klikt op "T" in de middelste werkbalk. Ik kan zelf een tekst aanmaken zonder dat er ook maar iets op een van de sporen staan.

Succes,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 02.09.2022, 18:10, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

CNH-vanDijck schreef op 04.09.2022 om 12:45 uur

Sorry Rob. Ik zal erop letten dat als ik een ''nieuwe' vraag heb er een nieuwe Topic aan te hangen.

Nogmaals mijn excuses.
Kunci

 

CNH-vanDijck schreef op 04.09.2022 om 12:48 uur

Goedemiddag allemaal.

Ik werd erop gewezen dat bepaalde vragen onder een ( nieuwe) topic aangekondigd moeten worden.

Ik kan echter geen hoofdstuk "nieuwe topic" vinden. Kan ik derhalve gewoon mijn nieuwe vraag stellen?

Groeten. Kunci

Bol schreef op 04.09.2022 om 12:55 uur

@CNH-vanDijck

Hallo Kunci,

Zie voor uitleg mijn persoonlijk bericht, die ik u reeds eerder hebt gemaild. Hier staat precies hoe u het kunt doen.

Groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 04.09.2022, 12:56, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 04.09.2022 om 13:07 uur

@CNH-vanDijck

Kunci, misschien heeft U iets aan deze link

https://www.magix.info/nl/forum/hoe-stel-ik-mijn-vraag-op-het-forum--1274753/

Gr

Michael

Bol schreef op 04.09.2022 om 13:26 uur

@CNH-vanDijck

Hallo Kunci,

Zie: Hoe maak ik een Nieuw Bijdrage / Topic aan.

Groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 04.09.2022 om 14:38 uur

@CNH-vanDijck

Kunci,

daar U een beginnende gebruiker bent van MVDL, misschien heeft U iets aan deze Tutorial ,het gaat over MVDL 2020/21 maar de basis is nog steeds het zelfde

https://www.magix.info/nl/tutorials/overzicht-hoe-te-monteren-in-vdl-2020-2021--1259050/

Sc6

Michael

CNH-vanDijck schreef op 06.09.2022 om 12:10 uur

Goedemiddag.

Ik wilde een bepaalde clip ( scene) knippen omdat deze te lang was. Ik had toen moeten kiezen tussen de mogelijkheden "voorste" of "achterste" deel verwijderen... Maar door een verkeerde keuze knipte ik de film in "twee separate films"....
Hoe krijg ik deze twee "losse" films weer tot éen film ?
Dank voor het komende advies.
Kunci .
Ps: ik heb nog een vraag over het originele filmgeluid, maar daar zal ik wel een nieuwe topic voor moeten aanmaken....

mi-bo schreef op 06.09.2022 om 12:28 uur

@CNH-vanDijck

Kunci.

Beelden worden niet geknipt maar gesplitst, en als U terug wil, staat aan de linkerzijde een halve ronde pijl, als daar opgeklikt wordt gaat het een stap terug.

Sc6

Michael

mi-bo schreef op 06.09.2022 om 12:30 uur

@CNH-vanDijck

Inplaats van splitsen kan ook beeld aan de voorzijde of achterzijde ingekort worden tot juiste resultaat.

Sc6

Michael

Bol schreef op 06.09.2022 om 13:12 uur

@CNH-vanDijck

Hallo Kunci,

....Hoe krijg ik deze twee "losse" films weer tot éen film?.....

  • U kunt, als u nog geen ander bewerkingen gedaan na het knippen, deze weer samen voegen door op Ctrl+Z (ongedaan maken) te klikken.

....Ik wilde een bepaalde clip ( scene) knippen omdat deze te lang was. Ik had toen moeten kiezen tussen de mogelijkheden "voorste" of "achterste" deel verwijderen... Maar door een verkeerde keuze knipte ik de film in "twee separate films"

  • Geen nood. Activeer (geel) het stukje film dat u wilt verwijderen en klik op de Delete toets en sluit de rest weer aan.

Groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 06.09.2022, 13:14, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

CNH-vanDijck schreef op 06.09.2022 om 13:14 uur

Van dat half ronde pijltje wist al , maar als je dan na je verkeerden handeling ( in mijn geval door het knippen van één opeens twee separaat films krijgt , dan werkt dat half ronde pijltje niet meer. Dat middel is leuk als je je fout ontdekt en daarna geen enkele andere handeling pleegt.

Dus, nogmaals....

Ik HAD één (1) film ( project) en door de verkeerde handeling ( het knippen) heb ik er nu twee (2) die ik weer wil samenvoegen.

Bol schreef op 06.09.2022 om 13:28 uur

@CNH-vanDijck

Hallo Kunci,

Dit is de makkelijkste manier om iets te herstellen. Klikt dan op het dit pijltje (zie afbeelding), u kunt tot 9x teruggaan.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 06.09.2022, 13:30, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

CNH-vanDijck schreef op 06.09.2022 om 13:34 uur

Dus...heb ik nu ( door mijn knipfout) in plaats van éen project, twee projecten. Na de knipfout heb ik nog een aantal bewerkingen gepleegd dus heeft " control+Z geen zin meer en valt er ook na selecteren ( geel maken) niets te ""schuiven"...

Is het volgende misschien een optie:

Ik selecteer ( maak geel) ALLE sporen van film 2 en klik op "control +C.

Vervolgens ga ik naar het einde van film 1 en zet de cursor daar neer om vervolgens "control+V" in te klikken...?

Bol schreef op 06.09.2022 om 13:41 uur

@CNH-vanDijck

Hallo Kunci.

U kunt altijd zelf nog bepalen wat u wilt herstellen. Klik op het driehoekje onder het pijltje en u ziet de aantal bewerkingen die u in volgorde hebt gedaan.

Het bovenste Item is steeds de laatste bewerking.

Succes. Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 06.09.2022, 13:51, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 06.09.2022 om 14:32 uur

@CNH-vanDijck

Hallo Kunci,

....Dus...heb ik nu ( door mijn knipfout) in plaats van éen project, twee projecten...

Nee, dan u een filmfragment in tweeën hebt geknipt hebt u geen twee projecten, maar twee filmfragmenten

...Na de knipfout heb ik nog een aantal bewerkingen gepleegd dus heeft " control+Z geen zin meer en valt er ook na selecteren ( geel maken) niets te ""schuiven"...

U kunt altijd uw filmfragmenten op de tijdlijn heen en weer schuiven.

....Ik selecteer (maak geel) ALLE sporen van film 2 en klik op "control +C. Vervolgens ga ik naar het einde van film 1 en zet de cursor daar neer om vervolgens "control+V" in te klikken...?

U hebt het nu ineens over film 1 en film 2, zijn dit twee aparte tabbladen?

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-