tijdens coderen voor het branden van dvd stopt video X7 pro met processen

j.kruize schreef op 14.05.2015 om 09:23 uur

ik Magix video pro X7, daarmee wil ik een 1:25 uur durende video op dvd branden, deze video is opgebouwd uit 3 afzonderlijke video delen met op het laatste 3:38 minuten aan foto's met muziek. alles bij elkaar 1:25 uur, software geeft aan dat alles inorde is en dat er gebrand kan worden, tijdens coderen valt de software in storing stopt met het proces en niets is gebrand, ik heb daarvoor met video deluxe 2015 geen problemen gehad. ik beschik over windows 7, 8 Gigsbyte Ram geheugen intel i5 2400 cpu 3.10 Gbyte clock snelheid. zover ik kan zien werkt alles naar behoren, nero is aanwezig maar heeft geen invloed op het systeem. de gegeven brandsroutines-update (na vragen aan magix zelf) heb ik niet kunnen vinden. dit probleem is zeer iritant omdat ik niet kan zien waar nu het probleem is, ik vermoed ergens een software bug maar dat is niet helemaal duidelijk, herkent iemand dit, zo ja wat heb je gedaan om dit op te lossen.

ik ben een tijdje bezig met het oprichten van een bedrijf, ging het eerst richting het maken van websites, nu is het video gericht, websites maken schijnt iedereen te kunnen tegenwoordig. met dank aan alle hier die me helpen, en dan aan al de klanten die blij zijn met wat ik lever !

Reacties

mi-bo schreef op 14.05.2015 om 11:08 uur

Beste,
de juiste omschrijving, is vermoedelijk.
project staat op de tijdlijn, aangekomen bij optie branden er wordt een mixdown gemaakt en de tijd van afmixen begint te lopen, en duur tijd tikt door, en dan na enkele minuten  blijft tijd mixdown blijft staan ( bv 5 minuten) dan sluit de computer af en start weer netjes op, gebeurd dit ook bij u.
graag een reactie terug
gr
Michael

j.kruize schreef op 14.05.2015 om 11:13 uur

Erg beddankt voor je reactie, maar nee dat gebeurd niet, ik kan gewoon doorgaan het enige is dat na enkele minuten het coderen stopt, daarna geeft het programma aan dat dit is gebeurd en dat was het dan.  ik kan gewoon terug en opnieuw proberen wat tot geen succevol reslultaat eindigd.

 

Laatst gewijzigd door j.kruize op 14.05.2015, 11:13, in totaal 1 keer gewijzigd.

ik ben een tijdje bezig met het oprichten van een bedrijf, ging het eerst richting het maken van websites, nu is het video gericht, websites maken schijnt iedereen te kunnen tegenwoordig. met dank aan alle hier die me helpen, en dan aan al de klanten die blij zijn met wat ik lever !

mi-bo schreef op 14.05.2015 om 13:05 uur

Beste, een alternatief, maak van het project een mxv bestand, ga naar bestand, exporteren, dan mp4 maak een aparte map zet het daarin . dan wordt er een mixdown gemaakt, zet dit daarna weer op de tijdlijn en ga dan naar branden, kijk eens wat dit als resultaat heeft,
een opmerking, na de Y toets te hebben gebruikt staat dan bij import/export  bij codex beide MainConsept en bij hardware versnelling beide aanvinken
gr
Michael

j.kruize schreef op 14.05.2015 om 15:22 uur

dat ga ik eens proberen, ik laat dan wel weten of het werkte

Laatst gewijzigd door j.kruize op 14.05.2015, 15:22, in totaal 1 keer gewijzigd.

ik ben een tijdje bezig met het oprichten van een bedrijf, ging het eerst richting het maken van websites, nu is het video gericht, websites maken schijnt iedereen te kunnen tegenwoordig. met dank aan alle hier die me helpen, en dan aan al de klanten die blij zijn met wat ik lever !

j.kruize schreef op 15.05.2015 om 08:11 uur

beste mi-bo,

het heeft gewerkt, ook al was er weer een mixdown, dit keer trok hij hem erdoor.

wat heb ik gedaan, eerst de gehele film mp4 gemaakt, dan de programma opnieuw gestart alles geladen en zo bewerkt zoals de klant het wllde, en toen gaan encoderen en branden.

raar dat het zo moet gebeuren maar ik kan 1 dag te laat uit leveren van mijn product, nu de rest bewerken en als dat goed gaat ben ik een blij mens !

Laatst gewijzigd door j.kruize op 15.05.2015, 08:11, in totaal 1 keer gewijzigd.

ik ben een tijdje bezig met het oprichten van een bedrijf, ging het eerst richting het maken van websites, nu is het video gericht, websites maken schijnt iedereen te kunnen tegenwoordig. met dank aan alle hier die me helpen, en dan aan al de klanten die blij zijn met wat ik lever !

mi-bo schreef op 15.05.2015 om 10:29 uur

Beste j, gelukkig dat het gelukt is .

Gisteren een filmpje op het Forum gezet bij Tutorial.( test pro X7)

http://www.magix.info/nl/branden-met-pro-x7.online-training.1131105.html


Wat ik heb gedaan, 3 verschillende soorten projecten, 8 foto’s onder elkaar gezet met overgangen, de volgende 8  foto’s zonder overgangen en muziek er onder kan gewoon branden op een dvd, 

m.a.w het moet gewoon gaan, heeft u de download versie of ook de dvd,zo ja deze nog een keer herinstalleren

 

gr

Michael

j.kruize schreef op 15.05.2015 om 21:37 uur

ik heb de download  versie, ben ik dan niet al mijn plugins kwijt vraag ik me? ik had dit al overwogen, maar durfde het daarom niet aan...

Laatst gewijzigd door j.kruize op 15.05.2015, 21:37, in totaal 1 keer gewijzigd.

ik ben een tijdje bezig met het oprichten van een bedrijf, ging het eerst richting het maken van websites, nu is het video gericht, websites maken schijnt iedereen te kunnen tegenwoordig. met dank aan alle hier die me helpen, en dan aan al de klanten die blij zijn met wat ik lever !

Voormalige gebruiker schreef op 16.05.2015 om 00:12 uur

Beste J.Kruize,

Wat u ook zou kunnen proberen is om een ISO bestand te maken. Dit doet u zo: zie afbeelding

Wanneer het ISO bestand op uw harde schijf staat, kan u deze op een DVD branden. Zelf gebruik ik Roxio Creator daarvoor. Maar er zijn ook Freeware programma te downloaden van het internet bv. http://pc-en-internet.infonu.nl/tutorials/37124-iso-branden-imgburn.html

Succes,

Rob 

j.kruize schreef op 16.05.2015 om 08:08 uur

beste rob, heb ik dan nog steeds het menu structuur en al het andere van een dvd?

Laatst gewijzigd door j.kruize op 16.05.2015, 08:08, in totaal 1 keer gewijzigd.

ik ben een tijdje bezig met het oprichten van een bedrijf, ging het eerst richting het maken van websites, nu is het video gericht, websites maken schijnt iedereen te kunnen tegenwoordig. met dank aan alle hier die me helpen, en dan aan al de klanten die blij zijn met wat ik lever !

Voormalige gebruiker schreef op 16.05.2015 om 09:45 uur

Hallo J.Kruize,

Het ISO bestand is een Image van de DVD inclusief menu structuur. zie afbeelding

Ik brand altijd een ISO bestand, dit voorkomt verspilling van DVD's als er fouten optreden.

Heb je nog vragen laat het mij weten.

Succes,

Rob

mi-bo schreef op 16.05.2015 om 12:36 uur

Na veel goede antwoorden van Rob,

 toch even een aanvulling,

 als er een iso files gemaakt wordt bent u wel het menu struktuur kwijt,( het zit er wel in, maar werkt niet),een foutief antwoord het blijkt wel te werken

succes.

gr

Michael

j.kruize schreef op 17.05.2015 om 06:28 uur

Michael en Rob,

Erg bedankt voor jullie input, daarmee is een project succesvol afgesloten. wel raar dat ik eerst een mp4 file moet maken, dat hoefde ik niet voor ik pro 7 gebruikte. Een image maken is niet wat ik moet gaan doen, want het menu structuur is van belang en die moet ten aller tijden blijven. ik heb de download versie die goed is geïnstalleerd, of daar toch een fout inzit kan ik zo niet nazien, alles werkt goed, wel heb ik een fout gezien dat als ik veelvuldig tussen onderdelen met een filter schakel dat de programma afsluit, als dit jullie bekend voorkomt laat het even weten.

bij een volgend project, een 2x 50 jaarsverjaardag zal ik het opnieuw gaan proberen met en zonder vooraf een mp4 te maken, ik schat even in dat de tijdsduur van de dvd niet veel langer of korter zal gaan zijn. als dan de fout zich herhaald maak ik een mp4, als dat dan wel weer werkt moet ik daar Magix op aanspreken, dan zit er ergens toch een bug...

 

Laatst gewijzigd door j.kruize op 17.05.2015, 06:28, in totaal 1 keer gewijzigd.

ik ben een tijdje bezig met het oprichten van een bedrijf, ging het eerst richting het maken van websites, nu is het video gericht, websites maken schijnt iedereen te kunnen tegenwoordig. met dank aan alle hier die me helpen, en dan aan al de klanten die blij zijn met wat ik lever !

Voormalige gebruiker schreef op 19.05.2015 om 14:33 uur

Hallo,

Even een correctie op Mi-Bo, die ten onrechte schrijft dat het menustructuur niet zou werken is onjuist. Wanneer u het ISO bestand op een DVD brandt en afspeelt op de computer met Windows Media Player of afspeelt in een DVD speler, dan hebt u weldegelijk het menustructuur. Ik zou zeggen probeer het uit.!!!

Om een ISO bestand op een DVD te branden kunt u bv. dit programma gebruiken: http://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/imgburn-cd-dvd-brander-audio-video-burner . Zelf gebruik ik Roxio Creator 2012 pro

Wanneer u het ISO bestand op een externe schijf / USB zet, dan moet de mediaplayer of de TV dit wel ondersteunen. Mijn Mediaplayer Mede8er MED800X3D ondersteunt het menustructuur in ieder geval wel..

Zoals ik al eerder schreef, het voorkomt verspilling van DVD's

Laat het mij weten of dat u zich hier in kan vinden.

Succes,

Rob

een aanvulling:

Omdat PRO X7 nog geen update heeft gehad, kan het zijn dat uw videokaart de hardversnelling niet aankan. Mijn videokaar NVIDIA GeForce GTX 460 ondersteunt het wel. Haal de vinkjes weg bij Hardwareversnelling.......

In VideoPro X7 zitten nog veel bug's. Ik hoop dat Magix gauw met een actualisatie komt. (update)

9x maal gewijzigd (fouten verbeterd en een aanvulling geplaatst

flevoron schreef op 21.05.2015 om 14:25 uur

Ik heb met Pro x6 hetzelfde probleem ondervonden. Tijdens coderen valt de software in storing, stopt met het proces en niets is gebrand. Toen ik Nero van mijn computer verwijderde had ik nergens meer last van .......

j.kruize schreef op 23.05.2015 om 07:13 uur

ik hoor dat vaker dat nero hier de boosdoender is, het zou ergens in het register zitten... nou ben ik niet bepaald een digibeet maar een register bewerken is een uitdaging op zich, daar blijf ik even weg. nero eraf gooien zou ik kunen doen, jammer want het is een fijn programma...

Laatst gewijzigd door j.kruize op 23.05.2015, 07:13, in totaal 1 keer gewijzigd.

ik ben een tijdje bezig met het oprichten van een bedrijf, ging het eerst richting het maken van websites, nu is het video gericht, websites maken schijnt iedereen te kunnen tegenwoordig. met dank aan alle hier die me helpen, en dan aan al de klanten die blij zijn met wat ik lever !

j.kruize schreef op 31.05.2015 om 10:56 uur

bij deze ieder bedankt voor jullie antwoorden, inmiddels heb ik zojuist project 2 succesvol kunnen afsluiten. mp4 maken en dan branden met menu, ik hoop dat magix de bugs eruit gaat halen want dat dit een normale procedure is geloof ik niet. maar ik kan nu vooruit en daarom bedankt !!

Laatst gewijzigd door j.kruize op 31.05.2015, 10:56, in totaal 1 keer gewijzigd.

ik ben een tijdje bezig met het oprichten van een bedrijf, ging het eerst richting het maken van websites, nu is het video gericht, websites maken schijnt iedereen te kunnen tegenwoordig. met dank aan alle hier die me helpen, en dan aan al de klanten die blij zijn met wat ik lever !