Tevens telt het ook voor video de luxe.

Bofido schreef op 28.01.2021 om 17:58 uur

Ik heb zowel Video Pro als ook Video De Luxe 2021 Premium

Een vraag over Prodad Mercalli V 4.

Is er een aparte volgorde voor bewerken of zo iets.

Aangezien ik eerst wat andere correcties heb gedaan en toen Mercalli dan werk hij helaas niet.

Ook niet als je het geheel eerst op slaat en daar naar weer op roep werkt het helaas niet.

Dus vandaar de vraag moet je eerst Mercalli en dan de rest doen !.

Lijkt mij de volgorde toch niet belangrijk of wel soms.

Graag hier een reactie op of heeft een ander er ook last van

M.v.gr.

Bofido.

Reacties

mi-bo schreef op 28.01.2021 om 18:28 uur

@Bofido

Beste Bofido.

Laat ik met mijn ervaring beginnen.

Zelf heb ik versie 4 niet meer is overschreven door versie 5.

Doordat ik mij zelf heb aangeleerd,als er een project op de tijdlijn staat,begin ik met 00001dit via bestand opslaan in/als en dan direct 00002 in de zelfde map.

Als ik dan ga monteren en een stukje is goed wordt het 00003.

Als ik met Marcelli werkte activeer ik het stukje is dit gedaan dan bv 00004 op deze manier .

Gaat er iets verkeerd kan men stappen terug en als ik dan weer een verandering aanbreng en dit dan als bv 00005 op sla in de map,kan ik doorblijven gaan met monteren zonder dat wat er eerder is veranderd wordt aangesproken (misschien ingewikkeld maar werkt wel).

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 28.01.2021 om 19:44 uur

@Bofido

Hallo Bofido,

.....Een vraag over Prodad Mercalli V 4. Is er een aparte volgorde voor bewerken of zo iets....

Er is geen bepaalde volgorde voor het uitvoeren van prodad Mercalli. Als u prodad Mercalli reeds eerder al heeft toegepast, dan hoeft dat niet meer, tenzij u het beeldmateriaal verkleind, vergroot of in knipt, maar dan geeft Prodad zelf aan, dat u het opnieuw moet analyseren. Maar u kunt / mag altijd het beeldmateriaal opnieuw stabiliseren met Mercalli.

....Aangezien ik eerst wat andere correcties heb gedaan en toen Mercalli dan werk hij helaas niet...... Dit kan ik niet reproduceren. Kunt u dit nader toelichten.

U kunt zelf zien welke effecten en of u proDaD mercalli hebt toegepast. Zie afb.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bofido schreef op 28.01.2021 om 21:29 uur

Hallo Rob

.Aangezien ik eerst wat andere correcties heb gedaan en toen Mercalli dan werk hij helaas niet...... Dit kan ik niet reproduceren. Kunt u dit nader toelichten.

Ja dat is het volgende na takes er uit gehaald en kleur correcties gedaan en beelden verscherpt wil hij dan niet meer lopen ook niet op takes alleen.

op een ruwe film loopt hij wel maar zodra je maar een handeling verricht weigert hij alles.

Groet Bofido.

Bol schreef op 28.01.2021 om 23:19 uur

@Bofido

Hallo Bofido,

Wat verstaat u onder takes? Magix schrijft het volgende: Takes: "deze speciale directory bevat zogenaamde "takes": kleine selecties uit langere films, die zonder lange laadtijden kunnen worden ingezet. Takes kunt u zelf maken, door het betreffende object uit de film van de programmamonitor naar de Mediapool te slepen."

Want op dit soort takes heb ik nog nooit proDaD Mercalli gebruikt.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bofido schreef op 29.01.2021 om 00:37 uur

Goedenavond Rob.

Je geeft het al heel mooie aan op het plaatje als je die nu er in zet en dan Prodad Mercalli V4 doet dan wil hij niet.

Maar ik heb het geloof ik al opgelost.

Zoals Bol al weet heb ik de Computers niet constant aan het Internet en daar ligt nu waarschijnlijk het probleem.

Vanavond laat heb ik even aan het internet gezeten met de computer en gelijk deed hij het.

Ik zal morgen weer even proberen zonder internet en dan horen jullie het wel van mij,

Ik denk dat het dan komt door Magix zelf, die geeft ook aan als je een DVD wil Branden.

Vraagt dat de eerste keer aan je.

Doe je dat niet dan wil hij ook geen DVD branden

Maar ik denk, dat dat de bosdoener is.

Groet Bofido

janheijnis schreef op 29.01.2021 om 14:13 uur

Toch denk ik niet dat je wonderen van correctie software moet/kan verwachten en al te veel effecten op een clip los moet laten. Wellicht is het aan te raden een clip éérst te corrigeren met Mercalli, vervolgens die clip exporteren naar gewenst formaat, om vervolgens weer te importeren en daarna nog een of enkele effecten toepassen.

Laatst gewijzigd door janheijnis op 29.01.2021, 14:14, in totaal 1 keer gewijzigd.

Asus Z97-P, Core i7-4790K, 16 Gb DDR3 1600, 512 Gb C-SSD, A/V HDD 500 Gb, 7200 rpm/64 mb cache, 2 x 3 TB opslag HDD, nVidia GTX 760TI, BluRay-drive / Panasonic HC X920 / randapparatuur