Reacties

RiViS schreef op 06.04.2017 om 22:27 uur

Hallo Jan,

Welkom op het forum.

Het zou voor ons wat gemakkelijker worden om te antwoorden als je wat beter kunt aangeven wat je precies bedoelt, kun je een voorbeeld laten zien in een filmpje of zo? Of eventueel een link naar een filmpje?

groet,

Rijk

Voormalige gebruiker schreef op 07.04.2017 om 14:52 uur

Hallo Jan,

Ik begrijp wat je bedoelt. Volgens mij moet je dit letter voor letter doen. Er zijn wel titelsjablonen, maar dat is zeer beperkt, zie

Er is wel een NewBlue Titler plug-in. Hier kan je de vallende letters wel in realiseren, maar ik weet niet of dat deze is nu meegeleverd met Fotostory (2017) of dat deze via een ander Magix programma is geïnstalleerd op mijn PC. zie:

 

In dit filmpje zie hoe ik dit in Fotostory gerealiseerd heb.

Succes,

Rob

jan-vanderweijden schreef op 14.04.2017 om 19:29 uur

Rijk en Rob, hartelijk dank voor jullie antwoorden. Het lukt me niet om een blad van een PowerPoint presentatie te uploaden. Hierop zou je kunnen zien wat ik exact bedoel. Ik ga wel op zoek naar de bedoelde NewBlue Titler plug-in. Misschien heb ik die wel bij het programma Magix Photostory de Luxe 2017 gekregen.

Voormalige gebruiker schreef op 14.04.2017 om 23:17 uur

Hallo Jan,

Ik weet niet welke versie PowerPoint u heeft. Wanneer u PowerPoint 2010 heeft, zou PowerPoint 2010 uw presentatie kunnen omzetten naar een video. Zelf heb ik PowerPoint 2007. Hier zit deze mogelijkheid niet in.

Misschien heeft u wat aan deze links

  1. https://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?t=5360
  2. https://support.office.com/nl-nl/article/Uw-presentatie-in-een-video-veranderen-c140551f-cb37-4818-b5d4-3e30815c3e83#__toc252973124

Groet,

Rob

jan-vanderweijden schreef op 15.04.2017 om 16:48 uur

Beste Rob, de PowerPoint is omgezet naar een videofilmpje. Het is slechts 1 dia als voorbeeld.

Voormalige gebruiker schreef op 15.04.2017 om 18:05 uur

Hallo Jan,

Met het bovenstaand filmpje wilt u zeggen, dat uw probleem is opgelost. Mijn vraag is nu wel, heeft u dit gedaan via PowerPoint 10 of met een externe freeware programma?

Nog even dit. Gisteren heb ik mijn PC voorzien van een schone Windows 10 home versie 1703 (Creators Update) installatie. Daarna heb ik Photostory 2017 er opnieuw geïnstalleerd. Ik ben tot de conclusie gekomen dat er geen NewBlue Titler plug-in aanwezig is. Ik heb toen Video Deluxe 2015 premium geïnstalleerd en als extra programma kon ik NewBlue Titler.exe installeren. Nu was deze ook zichtbaar en bruikbaar in Photostory 2017.

Groet,

Rob

jan-vanderweijden schreef op 16.04.2017 om 19:12 uur

Hallo Rob,

Ik heb de PowerPoint omgezet middels PowerPoint 2010.

Ik kan dus in PowerPoint de vallende letters maken omzetten naar wmv en importeren als filmpje in een Magix Photostory de luxe 2017. Nog even wat achtergrond informatie. Ik beschik zowel over Magix Photostory 2015 en 2017. Geen video! De Magix 2017 wordt op mijn computerclub door diverse mensen gebruikt vandaar dat er af en toe wat ingewikkelde vragen zijn. Misschien zijn er nog leuke tips of handigheden?

Groet jan. 

Voormalige gebruiker schreef op 17.04.2017 om 11:14 uur

Hallo Jan,

Bedankt voor de terugkoppeling.

Ik zou u op dit moment geen leuke tips of handigheden kunnen geven. Maar als u nog meer vragen heeft, stelt ze dan gerust op dit forum, dan kunnen wij, als forumleden, hierop antwoorden.

Groet,

Rob

jan-vanderweijden schreef op 19.05.2017 om 16:27 uur

Beste Magix gebruikers.

Betreft Magix Photo de Luxe 2015 & 2017.

Graag zou ik willen weten: Kun je bij in- en outro teksten bijvoegen of blijf er alleen in of outro staan. Dit lukt mij niet.

Tevens hoe verwijder je weer een in of outro? Als ik dat doe met delete is tevens de foto waar ik de in- of outro op projecteer weg.

Moet je altijd op een foto een in of outro maken? als voorblad zie ik een in- of outro nl niet staan?

Vast bedankt voor het meedenken.

Jan.

Voormalige gebruiker schreef op 19.05.2017 om 17:48 uur

Hallo Jan,

Voorafgaande aan het beantwoorden van uw vraag, zou u de volgende keer een nieuwe topic aan willen maken, zo wordt er voorkomen dat de vraagstellingen doorelkaar heen gaan lopen.

U kunt ten allen tijde de tekst INTRO en OUTRO vervangen door uw gekozen tekst. U doet dit zo:

  1. Plaats een afbeelding op de tijdlijn
  2. Sleep nu uw gekozen Intro of Outro, naar de afbeelding
  3. Activeer nu de afbeelding (blauwe kleur)
  4. Klik nu tweemaal op de balk onder de afbeelding
  5. Nu kunt de tekst bewerken, zoals u gewend bent.

De standaard voorbeelden van intro's en outro's moeten altijd naar een afbeelding worden gesleept. Zonder een afbeelding kan deze niet worden gebruikt.

Groet,

Rob

jan-vanderweijden schreef op 19.05.2017 om 18:59 uur

hallo Rob,

Bedankt voor het snelle antwoord. Ik ga het proberen.

Voortaan maak ik een nieuwe topic aan, ik ben er nog niet zo bekend mee.

Groet Jan.