Tekst kopiëren naar MVDL

Hek1950 schreef op 28.02.2021 om 11:03 uur

Hallo,

Magix Vdl.

Ik werk met 2 beeldschermen en maak filmpjes waar ik namen in wil plakken.

Rechts heb ik Mvdl en links de foto's met namen.

Nu wil ik de naam links kopiëren en plakken in Mvdl rechts

En dat gaat bij mij niet.

Vraag kan dat niet?

Of moet ik mijn instellingen aanpassen.

Reacties

mi-bo schreef op 28.02.2021 om 12:42 uur

@Hek1950

Beste Herman.

Er is een mogelijkheid om bv op spoor 4 of 5 de foto met de plaatsnaam te zetten dan staat hij in de film en met fade-in & fade -out de naamplaats in te zoomen en uit zoomen.

Misschien is dit een optie.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Kees-Haremaker schreef op 28.02.2021 om 13:24 uur

Hallo Herman als je foto's in een film wilt hebben kan je ook met de windows verkenner naar de map op een HD gaan waar die foto's zich bevinden en dan kan je één of meerdere foto's slepen (linker muistoets ingedrukt) naar een spoor onder de film die op spoor 1 & 2 staan dus de foto's naar spoor 3 slepen en schuiven naar de plaats waar je ze hebben wilt.
Je kan ook de foro's een ander afmeting geven en teksten kan je bij die foto plaatsen door een tekst te zetten in spoor 4 direct onder de foto.
Mvg Kees

Bol schreef op 28.02.2021 om 15:41 uur

@Kees-Haremaker

Hallo Kees,

Zelf werk ik niet met twee losse monitoren (schermen). Voor zover ik het weet u wel.

Als ik de vraag van @Hek1950 (Herman) goed begrijp, wilt hij het volgende.

• op de rechter monitorscherm staat Video deluxe 2021
  • op linker monitorscherm staan foto's met namen
  • nu wilt hij de foto's met namen (linker monitorscherm) via kopieer- en plakwerk in VDL 2021 plakken op het rechter monitorscherm.
  • Is dit mogelijk?

Namens Herman alvast bedankt,

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 01.03.2021 om 11:49 uur

@Hek1950

Beste Herman,

Daar U geen reactie meer heeft gegeven op een antwoord.

Als dit de bedoeling is, dan is het antwoord volmondig ja.

plaatsnaam opgenomen foto of film maak niet uit, zet de film op 1 frame en maak er een BMP van.

zie PNG en hier het resultaat.

en plaatsnaam is overal neer te zetten verkleinen of vergroten.

Veel montage plezier met het mooie MAGIX vdl pakket.

M.vr.gr

Michael

Kees-Haremaker schreef op 01.03.2021 om 12:13 uur

Hallo Herman,

Hallo,

Magix Vdl.

Ik werk met 2 beeldschermen en maak filmpjes waar ik namen in wil plakken.

Rechts heb ik Mvdl en links de foto's met namen.

Nu wil ik de naam links kopiëren en plakken in Mvdl rechts

En dat gaat bij mij niet.

Vraag kan dat niet?

Of moet ik mijn instellingen aanpassen.

Zoals je schrijft heb je een beeldscherm aangesloten op je computer maar daar heb je kennelijk niet de preview
van VDL in staan, dus gehele VDL (drie delen) staat kennelijk op het hoofdscherm
Dan kan je in het tweede scherm gewoon met de verkenner surfen naar de map met foto's end.
Gebruik dan mijn eerdere reactie.
Ik zelf heb naast het hoofdscherm twee extra schermen zodat ik de drie delen van VDL verdeel op de drie schermen b.v. het priviewscherm op het linker de arranger in het middelste en de mappenstructuur in het rechter scherm deze mappenstructuur maak ik zo dat dit aan de rechterkant zit, dan kan ik links daarvan de windowsverkenner zetten en bestanden opzoeken. zie plaatjes

Linker scherm bevat de preview

middelste scherm de arranger geheel beeld vullend dus meerdere sporen in beeld

rechterscherm is het hoofdscherm van mijn PC met een verzonken taakbalk die weer opkomt als ik met de muis naar onder ga, dan kan ik links naast de mappenstructuur van VDL de verkenner oproepen
In dit voorbeeld de ontwikkeling van een promopagina voor mijn radio programma, met in de arranger de verschillende teksten en achtergronden.

Mvg Kees

Hek1950 schreef op 01.03.2021 om 16:27 uur

Kees dank je wel probleem opgelost

mi-bo schreef op 01.03.2021 om 17:13 uur

@Hek1950

Beste Herman.

dit is een positief bericht,wat Kees heeft omschreven voor U de oplossing is, en het is opgelost .

Veel montage plezier met het mooie MAGIX product.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 01.03.2021 om 17:29 uur

@Hek1950

Hallo Herman,

Het doet mij deugd om te lezen, dat @Kees-Haremaker (Kees) u een goed en duidelijk advies hebt gegeven.

Succes👍👍👍, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 01.03.2021, 17:30, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-