Te lange film

lexsteen schreef op 08.09.2012 om 17:00 uur

Ik heb wat videobanden opgesplitst in verschillende scènes die ik op verschillende dvd's wil hebben.

Als ik een menu branden wil, ziet het programma elke scène als de hele film terwijl het stukjes van 5 tot  20 minuutjes zijn. Dus kom ik ruimte te kort op m'n blue Raydisk. Wie weet hoe ik het programma kan laten weten dat ik alleen die stukjes nodig heb. Of moet ik elke scène van de videoband apart opnemen? Wie weet raad?

Reacties

Cinecor schreef op 08.09.2012 om 22:41 uur

Hoe heeft u het analoge materiaal "opgesplitst"?

Hoe en waarmee heeft u het analoge materiaal gedigitaliseerd?

Wat bedoelt u met "een menu branden"?

Waarom wilt u het gedigitaliseerd materiaal (wat geen HD zal zijn) op een Blu-ray branden en niet gewoon op een DVD?

Cinecor schreef op 13.09.2012 om 09:16 uur

Beste "lexsteen",

Bestaat bij u nog belangstelling voor een antwoord?

We doen hier ons best om u te helpen, maar u laat niets meer van u horen...

lexsteen schreef op 13.09.2012 om 10:33 uur

Sorry voor de vertraging maarre.. Ik heb de hele videoband van bijv. 3 uur in zijn geheel opgenomen.

Daarna opgesplitst in kleinere stukjes met  ''Video op DVD". Daarna wilde ik gaan sorteren. Bijv. vakanties bij vakanties en verjaardagen bij verjaardagen. Als je dan alle verjaardagen (van bijv.3 videobanden)in 1 menu wilt plaatsten om te branden, en 1 dvd met ale verjaardagen wilt, ziet het programma gewoon 3 videobanden van 3 uur die je niet eens op een blue ray disk krijgt. Blue ray wilde ik gebruiken om dan veel meer op minder dvd s te krijgen.

bvd.

Cinecor schreef op 13.09.2012 om 10:45 uur

Sorry voor de vertraging maarre.. Ik heb de hele videoband van bijv. 3 uur in zijn geheel opgenomen.

Daarna opgesplitst in kleinere stukjes met  ''Video op DVD". Daarna wilde ik gaan sorteren. Bijv. vakanties bij vakanties en verjaardagen bij verjaardagen. Als je dan alle verjaardagen (van bijv.3 videobanden)in 1 menu wilt plaatsten om te branden, en 1 dvd met ale verjaardagen wilt, ziet het programma gewoon 3 videobanden van 3 uur die je niet eens op een blue ray disk krijgt. Blue ray wilde ik gebruiken om dan veel meer op minder dvd s te krijgen.

bvd.

Goed dat u reageert. Uit uw antwoord kan ik maar één conclusie trekken: U wilt méér met uw opnamen doen dan alleen maar het digitaliseren van analoog materiaal. Mijn advies aan u is dan ook om Magix VideodeLuxe aan te schaffen om uw films goed te kunnen bewerken en er mooie films van te maken. Die films kunt u dan ook op DVD's branden met menu's, hoofdstukken, enz.

lexsteen schreef op 15.09.2012 om 13:56 uur

Omdat ik ook graag mijn vakantiefilms opleuk, gebruik ik al een aantal jaren video deluxe en ik heb MX de luxe.

Ook daar heb ik dat mee geprobeert maar het resultaat is hetzelfde.