Systeemcrash

Erik-Ruck schreef op 14.08.2022 om 14:16 uur

Ik gebruik al decennia Magix de luxe, echter de huidige versie  werkt m.i. slecht en is onstabiel. Al meerdere malen gecrashed en met pijn en moeite her installed. Zelfs dat is al een probleem. Na meerdere pogingen wordt uiteindelijk de DVD gelezen.

Magix draait bij mij op win11 op een I7 pc met 16gb werkgeheugen dus aan de hardware ligt het niet. Fouten treden op na gebruik van de Vegas stab en na steeds meer haperingen loopt de boel vast. Enige optie is ctrl alt del of een hard reset van de hele pc.

 

Reacties

mi-bo schreef op 14.08.2022 om 14:27 uur

@Erik-Ruck

Wat voor grafische kaart heeft U.

Is Windows11 geïnstalleerd over Windows 10.

Of heeft U via een schone installatie Windows11 op de Pc gezet en daarna MVDL2022

Is de grafische kaart up to date (is dit een Nvidia updaten via Nvidia.com)

Gr

Michael

Bol schreef op 14.08.2022 om 15:07 uur

@Erik-Ruck

Hallo Erik,

Als ik het goed lees, hebt u Video Deluxe vanaf een DVD geïnstalleerd? Bij een volgende keer adviseer ik u om dit te doen met het installatieprogramma, die u kunt vinden bij Mijn account / Mijn producten. Zie: Waar kan ik mijn serienummer en het installatieprogramma vinden?

Wat u zou kunnen doen is om Video Deluxe op de programma-instellingen terug te zetten op de standaardwaarden. U doet dit zo: Ga naar Bestand / Instellingen / Programma-instellingen terugzetten.....

Het is altijd goed om te kijken of dat er bij u nog de laatste videodrivers zijn geïnstalleerd. Ga hiervoor naar de site van fabrikant van uw videokaart.

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 14.08.2022, 16:13, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 14.08.2022 om 17:05 uur

@Erik-Ruck

Erik,

nog een aanvulling op mijn gegeven antwoord , heeft U na gebruik te hebben gemaakt van herstel dvd gekeken via online actualiseren of er nog een update is. (Gezien de herstel dvd niet de laatste Patch heeft)

En dat alles is geinstalleerd via help, extra inhoud installeren.

Sc6

Gr

Michael

Bol schreef op 14.08.2022 om 18:01 uur

@Erik-Ruck

Hallo Erik,

U hebt (nog) niet aangeven met wel Video Deluxe versie u werkt. U kunt deze opvragen door Video Deluxe op te starten en dan te gaan naar: Hulp / Over MAGIX video deluxe... of op de sneltoetsen Alt+Shift+F1 drukken.

Voor zover ik het weet wordt de extra inhoud programma's gelijktijdig bij de installatie van Video Deluxe vanaf de server bij Magix gedownload en geïnstalleerd op de computer. U kunt dit zelf controleren door te gaan naar: Hulp / Extra inhoud installeren......

Iedere keer wanneer Video Deluxe wordt opgestart, wordt de installatiedatum aangepast. Zo weet en ziet u, dat alles nog goed op de computer geïnstalleerd is.

.....Na meerdere pogingen wordt uiteindelijk de DVD gelezen.....

Persoonlijk, heb ik het vermoeden dat de automatisch opstart van Video Deluxe op uw DVD (nog) niet compatibel is met Windows 11. Het kan ook zijn, dat uw installatie DVD is beschadigd.

Met vriendelijk groet,

Rob (forum moderator)

 

 

Laatst gewijzigd door Bol op 14.08.2022, 18:52, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

annette-k schreef op 15.08.2022 om 18:16 uur

Ik heb hetzelfde probleem: heb het pakket mei 2021 aangeschaft. Het was niet fantastisch maar werkte wel. Nu crasht het steeds en wordt een update voorgesteld. Daarvoor moet ik echter 50 euro betalen. Ik vraag niet om een upgrade maar om een update om het systeem stabiel te houden. Kan iemand mij zeggen waar ik die gratis kan vinden (is toch normaal dat een gekocht pakket veilig en stabiel gehouden wordt ?) ik heb 21.01 85 en de update 21. 02 138 kost dus bijna 50 euro

mi-bo schreef op 15.08.2022 om 18:49 uur

@annette-k

Op dit Forum kunnen wij weinig voor U betekenen.

Stuur een mailtje naar infoservice@magix.net met Uw probleem, zij kunnen U zeker verder helpen

Gr

Michael

Bol schreef op 15.08.2022 om 19:22 uur

@annette-k

Hallo Annette,

U bent niet verplicht om een update aan te schaffen, dit is gewoon een reclame-uiting. Volgens mij kunt u links onder een vinkje zetten, deze niet meer laten zien.

....Nu crasht het steeds....

Wat u zou kunnen is:

Optie -1-

VDL op de standaardwaarde terug te zetten op de standaardwaarde. Ga hiervoor naar: Bestand / Instellingen /Programma-instellingen terugzetten....

Optie -2-

Verwijder eens de cache map. Na verwijdering wordt deze altijd weer automatisch aangemaakt.

Optie -3-

Als mijn bovenstaande antwoorden niet het gewenste resultaat geeft, dan kan het zijn dat u Visual C++ Redistributable voor Visual Studio 2015-2022 moet update!!

Download en installeer alleen vc_redist.X86.exe en vc_redist.X64.exe versie vanaf: Visual Studio 2015, 2017, 2019, and 2022

Succes,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 15.08.2022, 19:24, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 15.08.2022 om 19:29 uur

@annette-k

Hallo Anneke,

Misschien dat dit voor u de oplossing is? ‎Als u deze niet gebruikt, verwijder dan Magix Connect, Magix Cloud Import

Dit doet u zo:

  • Ga naar: Alle instellingen / Apps
  • Zoek en verwijder dan: Magix Cloud Import en Magix Connect
  • zet ook een vinkje bij News verbergen
  • Onderstaand voorbeeld is uit VDL 2022

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-