storing op dvd die gebrand werd met RUV 7

knockaert.dany schreef op 06.11.2015 om 10:08 uur

Ik heb met RUV 7 een video-opname van ongeveer 64 minuten opgenomen en die dan een beetje bewerkt.
Ik heb die op een dvd gebrand maar bij het afspelen op een dvd-speler vertonen het beeld en het geluid na een tijdje storing (geluid en beeld haperen). Geprobeerd af te spelen op twee verschillende dvd-spelers maar telkens storing na een tijd.

Waaraan kan dit liggen?  Een opname in wmv-formaat om af te spelen op een pc of een smart-tv lukt wel.
Ik merk ook dat bij het branden van de dvd het programma automatisch als brandsnelheid x3 kiest (op de dvd's staat als maximum brandsnelheid 16x).  Ik zou de brandsnelheid willen verlagen naar 1x omdat daar misschien de oorzaak van de storing ligt, maar ik kan dit niet. x3 is de minimumsnelheid die in het dialoogvenster staat.
Mijn pc draait op Windows 8.1.

Reacties

mi-bo schreef op 06.11.2015 om 10:35 uur

Dany,

 dit was toch opgelost

http://www.magix.info/nl/storing-bij-importeren-vhs-banden-met-ruv-versie-7.knowledge.1145960.html

gr

Michael

knockaert.dany schreef op 06.11.2015 om 10:42 uur

Michael

Het gaat om een ander probleem. Mijn eerste probleem is opgelost, nl. het zonder storing opnemen van een videoband op de laptop (via de omweg van de dvd-recorder).  Het gaat om het exporteren van deze opname.
Exporteren naar een wmv-bestand is gelukt, maar het branden op een dvd is mislukt (geluid hapert, beeld hapert (stopt, blokjes ...)  De vraag is wat de oorzaak daarvan is en hoe het kan opgelost worden. Ligt het aan de brandsnelheid? Waarom kan ik die niet verlagen? Of een andere oorzaak?

Dany