Storing golfvormapparaat

Tuinkabouter schreef op 03.04.2019 om 14:38 uur

Hoe zou het kunnen dat mijn omvormer in Cleaning Lab Deluxe 17 na her-ingebruikname niet meer werkt? Als ik wil opnemen krijg ik de mededeling "Het golfvormapparaat Lijn (Magix Phono Pre-Amp PA-00 kan niet voor opname worden geopend. Reden: Undefined external error." Het controlelampje brandt gewoon. Vorig jaar werkte het nog perfect. Ik draai onder W10.

Reacties

mi-bo schreef op 03.04.2019 om 15:44 uur

@Tuinkabouter

Beste Tuinkabouter.

Toen het vorig jaar nog werkte was dit ook al onder Windows 10(1803)nu(1809) of werkte U toen met Windows 7.

Er zijn de laatste tijd onder windows 10 verschillende download updates geweest, met heel veel problemen.

Heeft U al gekeken via hulp online actualiseren of er geen download update is voor Uw MAGIX Programma

Mvg

Michael

Tuinkabouter schreef op 03.04.2019 om 16:01 uur

Dag Michael, Ik draaide toen onder W10 (1803) Dat is inmiddels W10 (1809). Ik weet niet goed hoe ik eventuele updates voor mijn Cleaning Lab versie moet downloaden. Ik verdwaal op de online hulp.

Mvgr Bart

mi-bo schreef op 03.04.2019 om 16:20 uur

@Tuinkabouter

Beste Bart.

Ga naar hulp,online actualiseren,is er voor Uw programma een download update dan wordt dit aangegevenen kan het geinstalleerd worden,als U een upgrade garantie heeft.

Ook heb ik op het Forum gelezen dat de audio optie na installeren van WINDOWS 10(1809) veel problemen veroorzaakt.(dit kunt U vinden in het audio gedeelte in WINDOWS 10(1809)

Mvg

Michael

 

Tuinkabouter schreef op 03.04.2019 om 16:51 uur

Dag Michael,

Ik ben naar onlinehulp gegaan en daar moest ik de productcode en het e-mailadres opgeven. Dat heb ik gedaan maar kreeg als reactie dat deze code al met een ander mailadres was geregistreerd. Dat is wel mogelijk maar ik weet het oude e-mailadres niet meer. Er werd verwezen naar Magix Support. Ik ga nu een mail sturen naar Magix Support om te horen wat mij nu te doen staat om het probleem op te lossen.

Tijdens het typen van dit bericht kreeg ik van Magix een mail om mijn profiel aan te passen maar het profiel dat er nu staat is correct.

Mvgr, Bart

mi-bo schreef op 03.04.2019 om 17:08 uur

@Tuinkabouter

Beste Bart,

Dank voor Uw feedback,

Ja, magix support is de juiste oplossing alleen zij kunnen U verder helpen, succes.

Mvg

Michael

Tuinkabouter schreef op 04.04.2019 om 13:16 uur

Beste Michael

Ik heb van Magix een compleet nieuwe downloadversie van mijn programma ontvangen en die daarna geïnstalleerd. Het probleem is hier echter niet mee opgelost. Nu ga ik er maar van uit dat het kastje (golfvormapparaat) zelf de geest heeft gegeven. Dit vind ik wel vreemd want na het laatste gebruik is er verder niets mee gebeurd. Zou u een manier weten om aan een vervangend kastje te komen?

Mvrgr. Bart

mi-bo schreef op 04.04.2019 om 15:34 uur

@Tuinkabouter

Beste Bart.

Heeft U een omzetter(golfvorm apparaat) met of zonder batterij.

Mvg

Michael

Tuinkabouter schreef op 04.04.2019 om 17:26 uur

Dag Michael,

Het is een kastje zonder batterij, het wordt gevoed door de pc

Ik heb een paar foto's gemaakt maar weet niet hoe ik die als bijlage moet toevoegen.

Het gaat om de Stereo Phone-Vörverstarker PA-005-2 USB Pre-Amplifier met het nummer 00011439

Groet, Bart

 

 

mi-bo schreef op 04.04.2019 om 18:03 uur

@Tuinkabouter

Beste Bart.

Als U een print wilt maken,dit gaat als volgt,sla het op onder mijn afbeeldingen als PNG bestand.als U het forum heeft geopend om antwoord te geven druk op blauwe rondje met pijlen streep er onder en dan kunt U een bijlage plaatsen vanuit Uw afbeeldingen.

Ja,wat betreft Stereo voor versterker dit model ken ik ook,(rood+wit aan kant 1 en het zelfde op de andere kant met een swits) helaas ben ik niet op de plek waar mijn MAGIX spullen staan. maar ik kan U niet vertellen of een nieuwe voorversterker het probleem is opgelost, kan altijd binnen 14 dagen worden teruggestuurd als het niet werkt.

Misschien een optie,u had toch al een ticket aangemaakt, het is best mogelijk dat men daar voor U een oplossing heeft.(als U het probleem daar neer leg)

Het is het proberen waard.

Mvg

Michael

wijziging i.v.m meer info( afbeelding )

Tuinkabouter schreef op 04.04.2019 om 21:16 uur

Dag Michael,

Dit is inderdaad de voorversterker die ik heb. De switch op de voorkant staat op MC. Op de achterkant zit nog een switch tussen Line en Phono. Die staat uiteraard op Phono. Tevens zit daar een kleine USB-uitgang en een ronde Line-in. Mijn draaitafel is via de voorkant met de jackpluggen verbonden met de voorversterker. Aan de achterkant gaat het signaal via de kleine USB-aansluiting naar de USB-aansluiting van mijn pc. Zo heb ik vele tientallen lp's omgezet naar MP3. Het nieuwe pakket dat ik heb gedownload is exact hetzelfde dat ik al had. Ik heb het oude programma eerst van mijn pc verwijderd en daarna het nieuwe geïnstalleerd. Helaas is de storing nog steeds aanwezig.

Groet, Bart

mi-bo schreef op 04.04.2019 om 21:30 uur

@Tuinkabouter

Beste Bart, dank voor Uw Feedback.

misschien een optie hier de instellingen nakijken

mvg

Michael

Tuinkabouter schreef op 04.04.2019 om 22:19 uur

Dag Michael, alle instellingen kloppen. Bij de invoer wordt Lijn PA-005-2 USB) genoemd.

Wel wordt via de dialoogbox "Opname, Audio-ingang, Windows-mixer, Opnemen" in het Magixprogramma vermeld dat mijn Lijn (PA-005-2 USB) momenteel niet beschikbaar is. Dat is vreemd want het controlelampje brandt gewoon en hij is ook als standaardapparaat ingesteld.

Mvg, Bart

Tuinkabouter schreef op 04.04.2019 om 22:38 uur

Correctie, Ik kan de voorversterker niet als standaard instellen. De betreffende knop blijft grijs. Wel heeft de voorversterker een groen vinkje in de dialoogbox.

Tuinkabouter schreef op 06.04.2019 om 13:22 uur

Dag Michael,

Ik heb letterlijk alle softwarematige en hardwarematige instellingen uitgeprobeerd maar niets werkt. Ook heb ik de lijningang van mijn comp. (zonder voorversterker) getest maar ook dat werd niks. De voorversterker wordt wel door de computer herkend als hij er tussen zit.

In het submenu HULP zag ik bij "systeeminfo" tot mijn verbazing dat als hoofdbesturingssysteem W7 werd aangegeven terwijl ik toch echt onder W10 (1809) draai. Bij het laatste gebruik van ACL 17 draaide mijn laptop onder W10 (1803). Zou daar het probleem kunnen zitten?

Mvrgr,   Bart

mi-bo schreef op 06.04.2019 om 13:36 uur

@Tuinkabouter

Beste Bart.

Het is best mogelijk dat Windows 10 (1809) de boosdoener is.

Een ticket aanmaken via MAGIX Support lijkt het beste wel vermelden dat U nu met Windows 10(1809) werkt.

Ik zie graag een terug koppeling van U wat de oplossing van MAGIX is.

Mvg

Michael

 

Tuinkabouter schreef op 06.04.2019 om 15:08 uur

Dag Michael, ik ga hulp zoeken bij Magix . Dat wordt pas in de loop van volgende week. Ik laat nog van me horen.

Prettig weekend, Bart

mi-bo schreef op 06.04.2019 om 16:45 uur

@Tuinkabouter

Beste Bart,

Dank voor Uw Feedback.

Het komt allemaal goed via MAGIX.

Voor U ook een rustig weekend

Mvg

Michael

Tuinkabouter schreef op 12.04.2019 om 16:35 uur

Beste Michael,

Ik ben bij Magix te rade gegaan maar krijg van hen zo'n uitgebreid antwoord dat ik er volledig in verdwaal. Er word mij gezegd het programma te de-activeren om daarna handmatig via de verkenner een paar vinkjes bij programmabestanden te verwijderen. In mijn versie zit geen mogelijkheid om te de-activeren, ik kan het alleen maar verwijderen. Die bewuste bestanden zijn er dan dus ook niet meer. Ik stop ermee want ik word er gestoord van. Er wordt ook steeds gesproken over het videoprogramma terwijl ik toch duidelijk om hulp voor Audio CL deL 17 heb gevraagd. Misschien dat ik ga proberen telefonisch hulp te krijgen maar daar moet ik nog even over denken (kost nl € 0,80 p/m)

Vrgr. van een gefrustreerde Bart

mi-bo schreef op 12.04.2019 om 17:01 uur

Beste Bart,

een vervelend bericht , de mis communicatie bij MAGIX.

een optie,

ga naar magix.com, muziek, download de trial versie van Sound FORGE Audio Cleaning Lab. en kijk eens of het hier wel mee lukt in combinatie USB- Phonevoorversterker, dan weet U zeker dat de USB voorversterker wel/niet defect is.

PS ( is de naald niet het probleem, die kan ook defect raken )

Mvg

Michael