storende strepen in gedigitaliseerde video

Jan_vanHolland schreef op 07.03.2022 om 19:47 uur

Sinds december 2021 in het bezit van RUV vernieuwde versie. VHSC videobanden via een videorecorder aangesloten op de PC Windows versie 10. Na een maand gebruik begonnen er storende strepen bij het opnemen op te treden. Andere videorecorder, laptop met Windows 11 gaven het zelfde probleem.

Reacties

mi-bo schreef op 07.03.2022 om 20:48 uur

@Jan_vanHolland

Welkom Jan als MAGIX gebruiker op het MAGIX gebruikers Forum.

Ik zal aannemen dat U in bezit ben van RUV2022 met een usb-omzetter k0065.

Het bandje wat U nu aan het digitaliseren bent , zal niet het zelfde bandje zijn als waar U sinds December 2021 mee bezig was.

Vreemde storingen, kan van alles zijn, of de bandjes hebben in de buurt gelegen van geluid boxen, of magnetisch veld, niet regelmatig heen en weer gespoeld, onderhevig van warm en koud en vocht,

Bij optie effecten(fx), zijn wat mogelijkheden om storingen gedeeltelijk op te lossen.

Vriendelijke groet

Michael

Jan_vanHolland schreef op 07.03.2022 om 21:10 uur

Ik ga de eerste video's weer checken bedankt.

mi-bo schreef op 07.03.2022 om 21:15 uur

@Jan_vanHolland

Beste Jan.

Dank voor Uw Feedback.

Mocht U nog vragen hebben, dan vernemen wij dat wel van U.

Sc6

Vriendelijke groet

Michael

Jan_vanHolland schreef op 11.03.2022 om 12:07 uur

Beste Michael,

Ik heb de scart naar RCA kabel aangaangesloten op een TV. Dan heb ik streeploos beeld. Maar via de grabber krijg ik gestoord beeld. Ik ben bang dat het aan de grabber ligt. Ook omdat vorige video's, welke ouder zijn, niet dat gestoorde beeld gaven. Wel had ik een paar keer, dat tijdens het overzetten het geluid uitviel, maar maar wel opnam. Voor mij vreemde toestanden.

Met vriendelijke groet Jan.

mi-bo schreef op 11.03.2022 om 13:13 uur

@Jan_vanHolland

Beste Jan,

als U van mening ben dat het probleem de Usb-omzetter is, U heeft 2 jaar garantie,

Stuur een mail naar

infoservice@magix.net

Daar kunt U dan het beste Uw probleem voorleggen.

Wel serienummer + MXC registratie code meesturen.

Sc6

Vriendelijke groet

Michael

Bol schreef op 11.03.2022 om 13:18 uur

@Jan_vanHolland

Hallo Jan,

Of het volgende voor u de oplossing is, kan ik hiervandaan niet zeggen, maar doe eens het volgende:

Optie -1-

  • ga naar: Bestand / Instellingen / Programma-instellingen terugzetten op standaardwaarde.

Optie -2-

  • ga naar: C:\ Gebruikers \ Gebruikersnaam \ AppData \ Roaming \ MAGIX \ Video_easy_7 en verwijder dan het VideoEasy.ini bestand. Als u deze verwijdert hebt, worden ook alle programma-instellingen op de standaardwaarde teruggezet en eventuele PC configuratiefouten hersteld.
  • Als u VideoEasy weer opstart wordt dit INI bestand automatisch weer aangemaakt.

Met vriendelijke groet,

Rob

aanvulling op 11-03-2022 om 13:22uur

Hebt u de Magix USB omzetter al eens via een andere USB poort uitgeprobeerd?

Laatst gewijzigd door Bol op 11.03.2022, 13:24, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jan_vanHolland schreef op 11.03.2022 om 15:52 uur

Beste Rob en Michael,

Bedankt voor de info. Als het softwarematig is op te lossen zou het mooi zijn.

Anders meld ik me bij Magix.

Met vriendelijke groet Jan.

Bol schreef op 11.03.2022 om 23:51 uur

@Jan_vanHolland

Hallo Jan,

Nog even dit. Kijk even naar uw scartkabel of alle pennetjes nog recht en niet verbogen zijn. Uit ervaring weet ik, dat de pennetjes zeer kwetsbaar en zeer snel kunnen verbuigen.

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 12.03.2022 om 11:07 uur

@Jan_vanHolland

Beste Jan.

Een optie :

ipv het bandje in een keer te digitaliseren, het in stukken van 10 minuten doen, misschien gaat het dan wel goed.

Sc6

Vriendelijke groet

Michael