Storefunctie in Magix Music Maker is weg

Renjestoo schreef op 24.09.2018 om 15:51 uur

Ik gebruik Magix Music Maker 2017 Premium Steam Edition en in het begin had ik daar een store knop staan voor Soundpools te kopen, echter ik zie geen store knop meer staan.

Hoe kan ik deze terugkrijgen?

Ik gebruik windows 10 Pro en ik heb een I7 processor met 16GB Geheugen.

Zie onderstaande voor uitgebreidere informatie over mijn hardware:
------------------
System Information
------------------
      Time of this report: 9/24/2018, 15:47:49
         Operating System: Windows 10 Pro 64-bit (10.0, Build 17134) (17134.rs4_release.180410-1804)
                 Language: Dutch (Regional Setting: Dutch)
      System Manufacturer: ASUSTeK COMPUTER INC.
             System Model: G11CD-K
                     BIOS: 0805 (type: UEFI)
                Processor: Intel(R) Core(TM) i7-7700 CPU @ 3.60GHz (8 CPUs), ~3.6GHz
                   Memory: 16384MB RAM
      Available OS Memory: 16332MB RAM
                Page File: 7031MB used, 11733MB available
              Windows Dir: C:\WINDOWS
          DirectX Version: DirectX 12
         User DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
       System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
          DWM DPI Scaling: Disabled
                 Miracast: Available, with HDCP

 

Reacties

Bol schreef op 24.09.2018 om 16:32 uur

@Renjestoo,

Ik heb Music Maker (2017) versie 24.1.6.127 op mijn PC staan.

Heeft u MMM 2017 al naar de laatste versie geactualiseerd.

Ga naar weergave / standaardlay-out (sneltoets F4)

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Renjestoo schreef op 24.09.2018 om 16:46 uur

Dit is wat ik krijg wanneer ik daar naartoe ga.


Ik heb deze MMM 1 keer geregistreerd en op mijn profiel zie ik ook dat deze op mijn naam staat, echter zelfs na een herstart van MMM 2017 blijft hij dit weergeven

Verder lukt de standaard weergave optie ook niet.. Krijg geen store erbij. Ik weet wel dat ik deze in het verleden heb gehad. Ik neem aan dat jij ook de Steam Versie op je PC hebt staan? Ik weet niet hoeveel verschil hier in zit.

Verder kan ik ook niet meer inzoomen op de tracks aan de linkerkant. Wanneer ik dit doe, dan zoomt hij automatisch weer uit op het moment dat ik ook maar iets doe in de arranger. Heel vreemd allemaal....

Bol schreef op 24.09.2018 om 16:54 uur

@Renjestoo,

Start MMM eens op als administrator.

Ga met de muis op de snelkoppeling staan en klik op de rechtermuisknop.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 24.09.2018, 16:56, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Renjestoo schreef op 24.09.2018 om 17:11 uur

Ik heb deze optie niet aangezien ik deze op steam heb geinstalleerd. Wanneer ik een snelkoppeling maak naar het bureaublad en rechtermuisknop doe, krijg ik heel beperkte opties. Zie screenshot:

MMM snelkoppeling:

andere snelkoppeling:


Het ligt zeker niet aan mijn rechten binnen windows aangezien ik alles standaard uitvoer als admin.
Ook heb ik geprobeerd op MMM direct te starten vanuit de installatie folder. Daar zie ik natuurlijk dan wel de optie voor uitvoeren als administrator, echter start MMM dan gewoonweg niet op omdat de sourcecode van Steam dan verwacht dat het via Steam zelf gestart moet worden.. Dus gebeurd er gewoonweg niets...

Ik heb MMM ook al opnieuw geinstalleerd, maar dit geeft ook geen resultaat. Daarnaast ben ik nu ook alle standaard Soundpools kwijt buiten degene die ik via Cathoo heb gekocht.. (Vreemd)

De standaard soundpools kan ik wel terugvinden, dat is het probleem niet, echter zie ik nog steeds geen Store knop rechtsboven en kan ik ook steeds niet inzoomen zonder dat deze automatisch terugzoomt.

Over het registreren / updaten stapje van eerder => Ik moet blijkbaar nog altijd mijn MMM registreren (Ook al staat deze in mijn Magix Profiel als geregistreerd.)

Ik vind het allemaal maar inneens erg vreemd... Hmmmm

Bol schreef op 24.09.2018 om 18:06 uur

@Renjestoo

Volgens mij heb jij Magix Music Maker 2017 Premium Steam Edition gekocht bij Steam en niet bij MAGIX. Klop dit.

Groet,

Rob

 

 

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Renjestoo schreef op 24.09.2018 om 18:08 uur

Jah dit klopt inderdaad.
Hier heb ik ook MMM 2016 Live edition op gekocht

 

Bol schreef op 24.09.2018 om 18:36 uur

@Renjestoo

Ik denk dat daar het probleem ligt. Magix ondersteund volgens mij geen aankopen die bij Steam zijn gedaan. Ga naar: https://www.magix.com/nl/ en klik op het poppetje rechtsboven en log hier in met jouw inloggegevens.

Log in bij Mijn account / Mijn producten en zoek het programma "Magix Music Maker 2017 Premium Steam Edition"

Ik heb het vermoeden, dat jou MMM programma hier niet is geregistreerd. Als dat zo is, dan krijg je ook geen ondersteuning van Magix. Je moet dan wenden tot Steam. https://steamcommunity.com/

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 24.09.2018 om 19:05 uur

@Renjestoo

Rennjestoo,

Ga naar magix.com installeer de Free versie van MMM daarna is wel de mogelijkheid om de gekochte soundpools te activeren

Mvg

Michael

 

Renjestoo schreef op 24.09.2018 om 19:17 uur

@Bol dat is het hem juist, "Magix Music Maker 2017 Premium Steam Edition" Staat gewoon bij Mijn Producten. Dat is het hem juist. En in het verleden heeft het gewoon gewerkt.....

Ik denk dat ik dan 128 euro voor niets heb betaald (destijds via Steam)
En zo heb ik ook Magix Music Maker 2016 Live gekocht voor ongeveer diezelfde prijs... Allemaal voor niets lijkt me. Alles crashed inneens zonder enige aanleiding (bijvoorbeeld als ik Ctrl-Z indruk) terwijl ik nog meer dan genoeg RAM-geheugen over heb of genoeg cache over heb...

Alles heeft gewoon nog gewerkt tot een maand terug... Ik snap het gewoon niet

Bol schreef op 24.09.2018 om 19:24 uur

@Renjestoo

Ga naar: https://www.magix.com/nl/muziek/music-maker/ en download dan de gratis versie en probeer hier dan je MMM 2016 en MMM 2017 in te activeren.

Succes

Rob

PS wat Mi-Bo adviseert, had ik u willen geven, nadat ik van u een antwoord had gekregen.

Laatst gewijzigd door Bol op 24.09.2018, 19:34, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 24.09.2018 om 19:39 uur

@Renjestoo

Ik heb toch nog een vraagje. Begin je serienummer met P3 of G3?

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Renjestoo schreef op 24.09.2018 om 20:01 uur

@Bol Waar zou ik deze moeten kunnen vinden? Want die Gratis versie van MMM vraagt namelijk om een serienummer

Bol schreef op 24.09.2018 om 20:23 uur

@Renjestoo,

Je heb voor de gratis MMM geen serienummer nodig. Je moet je aanmelden met je emailadres en wachtwoord. Als je dat gedaan hebt, dan zie rechtsboven je emailadres staan. Ik ben nu onderweg, maar ik kom hier later op de avond op terug.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 24.09.2018 om 22:45 uur

@Renjestoo

De gratis Music Maker 27 kan je als volgt activeren

  1. start MMM op klik op OK
  2. klik op het poppetje rechtsboven
  3. meld je aan met je email-adres en wachtwoord.
  4. als je bent aangemeld, dan komt naast het poppetje je emailadres te staan.
  5. ga naar: Hulp / Editie activeren
  6. type bij "oud serienummer" het serienummer van MMM 2017 in en klik op activeren. Doe dit ook met MMM 2016.
  7. als dat is gedaan klik op "En Klaar"
  8. sluit het programma af en start het opnieuw op.
  9. klik op het tandradje rechtsboven en Alle gekochte inhoud downloaden
  10. als alles goed gegaan is, dan opent het menu "Download Manager"
  11. je kan nu alle aangeschafte programma's downloaden

Mochten er nog vragen zijn, dan hoor ik dat wel,

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 24.09.2018, 22:48, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Renjestoo schreef op 25.09.2018 om 05:33 uur

Ik snap hoe dat ik de MMM kan activeren, maar ik heb nooit een serienummer ontvangen... Waar zou ik deze moeten kunnen vinden?

mi-bo schreef op 25.09.2018 om 09:56 uur

@Renjestoo

Renjestoo.

Wat er precies mis gegaan is bij U via Steam weet ik niet .

kijk naar deze geschreven Tutorial zo werkt het bij MAGIX

https://www.magix.info/nl/tutorials/hoe-werkt-het-upgraden-van-mmm-free--1210516/

Mvg

Michael

Bol schreef op 25.09.2018 om 10:57 uur

@Renjestoo

Zoals ik het nu lees, heb je enkele moeite om welke Music Maker dan ook te installeren, maar je mist serienummers. Omdat je Music Maker hebt aangeschaft bij Steam, zal je de serienummer ook van Steam moet krijgen. Mijn advies neem contact op met Steam.

Wanneer Music Maker bij Magix gekocht en geregistreerd is, dan kan je het Serienummer opvragen bij Mijn Account / Mijn Producten.

Of

Groet,

Rob

PS zie: https://steamcommunity.com/discussions/forum/1/1693795812309507702/

Laatst gewijzigd door Bol op 25.09.2018, 11:50, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-