Stereo geluid in VDL 2022

plagge schreef op 03.12.2021 om 14:36 uur

Probleem: Als ik een film gemonteerd heb waarbij op spoor 2 en enkele andere sporen geluid is geplaatst dan is er een groot verschil tussen spoor 2 (origineel geluid) en de andere geluidssporen. Het zal wel ergens een instelling zijn die ervoor zorgt dat dit gebeurt maar waar kan ik dat aanpassen zodat ze wel gelijk van geluidssterkte worden?

Reacties

plagge schreef op 03.12.2021 om 14:44 uur

Nog even ter info. Ik merk nu dat zelfs bij het originele geluid het rechter geluid veel harder is dan het linker. Dat is vreemd lijkt mij. Groet, Geertjan

mi-bo schreef op 03.12.2021 om 14:46 uur

@plagge

Beste Geertjan.

De geluidmixer is daar een hele mooie oplossing voor.

Rechts van de grijze balk te vinden.

Even wat experimenteren, en het komt helemaal goed

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

plagge schreef op 03.12.2021 om 14:52 uur

Sorry Michael maar dat is m.i. niet de oplossing. Volgens mij is het geen kwestie van experimenteren maar moet het stereogeluid er na de import op links en rechts er goed op staan. Als ik dan nog wat wil veranderen is de geluidsmixer de oplossing. Dat wel. Groet,

Geertjan

plagge schreef op 03.12.2021 om 15:04 uur

Zou het iets te maken kunnen hebben met de update naar 2022? Die heb ik kortgelden uitgevoerd en bij een film die ik ervoor gemonteerd heb is alles pico bello. Groet,

Geertjan

mi-bo schreef op 03.12.2021 om 15:35 uur

@plagge

Beste Geetjan,

even vanuit mijn internet cafe i.v.m. geen Wifi voor laptop.

Heeft U iets aan deze optie 5.1

Daar ik geen gescheiden stereo opname heb kan ik de PNG niet verder uitbreiden

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

plagge schreef op 03.12.2021 om 15:42 uur

Beste Michael, Ook dat is niet de oplossing. De geluidssterkte verschillen blijven groot. Groet,

Geertjan

mi-bo schreef op 03.12.2021 om 15:54 uur

@plagge

Beste Geertjan,

Zoals ik al had omschreven kan ik Uw probleem niet uitproberen, daar ik op lakatie geen steo opnamen ter beschikking heb.

Maar er zullen zeker lezers/gebruikers zijn die Uw oproep hebben gelezen en U verder kunnen helpen om Uw probleem op te lossen,

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr vanuit het zonnige zuiden momenteel 18 graden en een zeer warme zon

Michael

plagge schreef op 03.12.2021 om 15:55 uur

Dat moet wel heel ver naar het zuiden zijn. Geniet er van. Groet,

Geertjan

Bol schreef op 03.12.2021 om 15:56 uur

@plagge

Hallo Geertjan,

U probleem heb ik kunnen reproduceren. Bij mij is het rechter kanaal ook veel harder dan het linker kanaal. Volgens mij is dit een bug, maar zeker weet ik dit (nog) niet. Zie afbeelding.

De oplossing zo voorlopig kunnen zijn:

  • ontkoppel de kanalen links en rechts
  • klik op 0-0
  • trek daar rechterkanaal naar beneden zodat kanaal L en R ongeveer gelijke uitslag laat zien.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 03.12.2021, 15:59, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

plagge schreef op 03.12.2021 om 16:15 uur

Dank je wel Rob voor de naar ik hoop voorlopige oplossing. Ben benieuwd of het inderdaad een bug is. Groet,

Geertjan

Bol schreef op 03.12.2021 om 16:54 uur

@plagge

Hallo Geertjan,

Voor zover ik het nu heb kunnen nagaan is dit een bug in VDL 2022 versie 21.0.1.104. Ik heb hetzelfde filmfragment op de tijdlijn van VDL 2016 gezet. Het linker- en rechterkanaal geven na genoeg een gelijke uitslag.

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

plagge schreef op 03.12.2021 om 16:56 uur

Top! lag het dus niet aan mij. 😀  Ik neem aan dat Magix dit ook krijgt te horen/zien? Groet, Geertjan

Bol schreef op 03.12.2021 om 17:14 uur

@plagge

Hallo Geertjan,

U zou dit zelf kunnen melden aan Magix Support. Hoe meer forumleden zijn of haar problemen melden bij Magix Support hoe eerder de programmeurs dit zullen oppakken en deze via een patch repareren.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

plagge schreef op 03.12.2021 om 17:50 uur

Ga ik zeker doen Rob. Bedankt. Groet Geertjan