starten,

jellevandenbraak schreef op 20.09.2013 om 22:33 uur

Geachte Lezer(es),

Sinds vanmiddag heb ik problemen met Magix Video Deluxe 2013.
Ik gebruik een pc met Windows 7.

Het probleem is, dat ik na het starten van het programma de onderdelen 'door elkaar' op het scherm krijg. De onderdelen kan ik wel schuiven over het scherm.
De menubalk ontbreekt.

1. Ik heb het volgende geprobeerd: Via Taakbeheer het programma sluiten, de computer opnieuw opstarten. Dit bleef zonder resultaat.
2. Via het configuratiescherm het programma de-installeren en handmatig alle resterende Magix-onderdelen verwijderen. Vervolgens heb ik de prullenbak geleegd en de computer opnieuw opgestart. Toen heb ik het programma opnieuw geïnstalleerd. Opnieuw: geen resultaat.

Kunt u mij helpen?
Vast bedankt voor het antwoord.

Vriendelijke groeten,
Jelle van den Braak
 

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 20.09.2013 om 23:09 uur

Hallo Jelle,

Ik ga er vanuit dat u bedoelt dat de programma onderdelen het Previewscherm,  de menubalk etc. niet zichtbaar zijn of op een ander plaats op het scherm staan.

Optie 1. start VDL2013 op en druk op de sneltoets "F9". Nu word het schermlayout hersteld.

Als optie 1 geen resultaat heeft kan je optie 2 proberen

Optie 2. Ga naar: bestand / instellingen / programma-instellingen terugzetten op  standaardwaarden.

Succes met het veelzijdige VDL programma

Rob

jellevandenbraak schreef op 20.09.2013 om 23:31 uur

Dag Rob,

 

Bedankt voor je vlotte antwoord.

Met optie 1 lukt het me niet normaal te starten.

Bij optie 2 adviseer je de programmainstellingen terug te zetten via bestand / instellingen.

Waar vind ik bestand?

Groeten,

Jelle

Voormalige gebruiker schreef op 20.09.2013 om 23:38 uur

Dag Rob,

 

Bedankt voor je vlotte antwoord.

Met optie 1 lukt het me niet normaal te starten.

Bij optie 2 adviseer je de programmainstellingen terug te zetten via bestand / instellingen.

Waar vind ik bestand?

Groeten,

Jelle

Hallo Jelle,

Kan je VDL 2013 nog opstarten?

Rob

jellevandenbraak schreef op 20.09.2013 om 23:58 uur

Dag Rob,

 

Ik blijk VDL 2013 nog te kunnen opstarten, ik heb het zojuist geprobeerd, ik kan er zelfs mee werken. Maar afsluiten moet via een omweg (Ctrl Alt Del en dan afsluiten).

 

Groeten,

Jelle

PS Ik zet nu de pc uit; morgen ben ik er niet.

Voormalige gebruiker schreef op 21.09.2013 om 00:04 uur

Dag Rob,

 

Ik blijk VDL 2013 nog te kunnen opstarten, ik heb het zojuist geprobeerd, ik kan er zelfs mee werken. Maar afsluiten moet via een omweg (Ctrl Alt Del en dan afsluiten).

 

Groeten,

Jelle

PS Ik zet nu de pc uit; morgen ben ik er niet.

Heb ik nog een vraag. Welk Menubalk.bedoel je die er ontbreekt? Is dit de bovenste menubalk van MAGIX?

Gr.

Rob

jellevandenbraak schreef op 22.09.2013 om 15:45 uur

Dag Rob,

Ik ben er weer.

De menubalk die ontbreekt is de bovenste (de regel waarin ook het kruisje zit om het programma weg te klikken.

Daaronder hoort een balk te zijn (de hoofdmenubalk) met een aantal knoppen, waaran de laatste bewerken, branden en exporteren zijn.Die balk heb ik ook niet.

Ik heb geprobeerd een screen-print mee te sturen, maar het lukt me niet die in dit bericht te zetten.

Groeten,

Jelle

Voormalige gebruiker schreef op 23.09.2013 om 23:10 uur

Dag Rob,

Ik ben er weer.

De menubalk die ontbreekt is de bovenste (de regel waarin ook het kruisje zit om het programma weg te klikken.

Daaronder hoort een balk te zijn (de hoofdmenubalk) met een aantal knoppen, waaran de laatste bewerken, branden en exporteren zijn.Die balk heb ik ook niet.

Ik heb geprobeerd een screen-print mee te sturen, maar het lukt me niet die in dit bericht te zetten.

Groeten,

Jelle

Hallo Jelle,

Ik vermoed dat een van de venster je menubalk bedekt. (zelf uitgeprobeerd) 

1. Start VDL2013

2. druk op de functietoets "F9"

Als het goed worden alle schermen op zijn plaats terug gezet

 dit is het zoals die moet zijn

dit is het wanneer een ander venster de menubalk afdekt.

Succes

Rob

 

  

jellevandenbraak schreef op 23.09.2013 om 23:49 uur

Dag Rob,

 

Op de valreep voor ik naar bed ga zette ik de pc nog even aan en zag je nieuwe antwoord.

Je oplossing hielp!!! Heel hartelijk dank daarvoor. Ik ben er erg blij mee.

Ik zag bij je gegevens, dat één van je hobby's is alles wat met computers te maken heeft.

Ik ben met computers een grote oen. Zo heb ik eindelijk geleerd hoe ik een screen-print kan maken, kan ik hem niet in dit bericht plaatsen. Gelukkig begreep je mijn beschrijving.

Videofilms monteren (ook voor mijn 2 kinderen) doe ik graag en ik schaak met de computer.

Helaas gebeuren er op en met de pc bij mij regelmatig 'vreemde' dingen. Vind je het goed als dat bij mij aan de orde is, dat ik je daar vragen over stel?

Nogmaals mijn hartelijke dank.

Groeten,

Jelle

 

Voormalige gebruiker schreef op 24.09.2013 om 09:11 uur

Dag Rob,

 

Op de valreep voor ik naar bed ga zette ik de pc nog even aan en zag je nieuwe antwoord.

Je oplossing hielp!!! Heel hartelijk dank daarvoor. Ik ben er erg blij mee.

Ik zag bij je gegevens, dat één van je hobby's is alles wat met computers te maken heeft.

Ik ben met computers een grote oen. Zo heb ik eindelijk geleerd hoe ik een screen-print kan maken, kan ik hem niet in dit bericht plaatsen. Gelukkig begreep je mijn beschrijving.

Videofilms monteren (ook voor mijn 2 kinderen) doe ik graag en ik schaak met de computer.

Helaas gebeuren er op en met de pc bij mij regelmatig 'vreemde' dingen. Vind je het goed als dat bij mij aan de orde is, dat ik je daar vragen over stel?

Nogmaals mijn hartelijke dank.

Groeten,

Jelle

 

Halo Jelle

Ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen en vind het geen enkel probleem als je mijn hulp nodig heeft. Alleen zou ik je willen vragen om MAGIX vragen hier in dit forum te plaatsen en vragen van andere aard deze via de mailbox te doen. Klik op het pijtje naast de foto, dan kan je een prive bericht sturen.

Succes,

Rob

 

 

jellevandenbraak schreef op 28.10.2013 om 11:04 uur

Dag Rob,

 

Met de hulp die je een poosje geleden gaf (over het opstartsherm) kom ik goed uit de voeten. Maar nu heb ik een nieuw probleempje, waar ik niet uit kom, en dat me toch erg simpel lijkt.

Ik heb 2 filmpjes met Magix gemaakt en die wil ik aan elkaar plakken. Ik dacht, dat ik alles geprobeerd heb, maar het lukt me niet 1 film te maken van de 2 die nu nog apart zijn.

Kun je me ook nu helpen?

Groeten,

Jelle van den Braak

jellevandenbraak schreef op 03.11.2013 om 17:05 uur

Dag Rob,

 

Ik ben al uren opzoek naar de oplossing van een probleem. Ik heb dit probleem al een paar keer gehad bij het monteren van de film waar ik nu mee bezig ben, en het lijkt steeds erger te worden.

Ik ben bezig met het afmonteren van een film. Daarbij worden soms bestanden verplaatst. Nu komt het af en toe voor, dat een beeld het geluid van een ander beeld bij zivh heeft. Dit geluid is niet te localiseren op de plek waar ik ben. Zelfs als ik met de del-knop het betreffende fragment weghaal, blijft het verkeerde geluid aanwezig. Op het scherm zie ik dan op die plek helemaal niets, zodat ik ook niet kan zien wat ik kan weghalen.

Op de site van Magix vind ik ook geen hulp. Ik hoop, dat jij me kunt helpen.

 

Groeten,

Jelle