Reacties

Bol schreef op 11.09.2020 om 15:21 uur

Hallo Jeroen,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers.

Helaas kan ik uw probleem niet reproduceren. U schrijft: "Telkens wanneer ik een spoor splits ben ik het spoor kwijt als ik het project opnieuw open"

Misschien is dit een opendeur intrappen, maar hebt u, nadat u een spoor gesplitst hebt, opnieuw opgeslagen? Het liefst onder een andere naam.

Succes,
Rob
Moderator / Forumlid

Laatst gewijzigd door Bol op 11.09.2020, 15:22, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

jeroen-deKlerk schreef op 11.09.2020 om 16:11 uur

Ook dan verdwijnt het spoor in zijn geheel als ik het project opnieuw opstart. Is er iets met de instellingen? Bij audio gaat het goed. Alleen bij Midi niet. Bijvoorbeeld de rock drums.

Bol schreef op 11.09.2020 om 16:24 uur

Hallo Jeroen,

Persoonlijk, zou ik het u niet kunnen zeggen of dit iets met de instellingen te maken heeft. Wat is het versienummer van uw Music Maker? U kunt dit zien bij: Hulp / over Music Maker.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

jeroen-deKlerk schreef op 12.09.2020 om 14:10 uur

Versie 28.0.3.51

Bol schreef op 12.09.2020 om 15:27 uur

Hallo Jeroen,

Ik heb uw probleem nu ook kunnen reproduceren met Music Maker 32bits versie 28.0.3.51. Als ik hetzelfde project voor een twee keer inlaad, dan gaat het wel goed. Hoe is dat bij u?

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

jeroen-deKlerk schreef op 12.09.2020 om 16:34 uur

Hallo Rob,

Zojuist geprobeerd. Helaas nog zonder resultaat. Audio record gaat prima. Het geeft problemen bij opname midi vst. Zonder splitsen slaat hij dit prima op, maar zodra ik splits ben ik alles kwijt wanneer ik het project weer open.

Groet Jeroen

mi-bo schreef op 12.09.2020 om 17:01 uur

@jeroen-deKlerk

Beste Jeroen.

Als U het gesplitst heeft,kijk of de blauwe lijn aan de bovenzijde wel de zelfde lengte heeft als het stukje muziek.

sc6

M.vr.gr

Michael (FM)

Bol schreef op 12.09.2020 om 17:18 uur

Hallo Rob,

Zojuist geprobeerd. Helaas nog zonder resultaat. Audio record gaat prima. Het geeft problemen bij opname midi vst. Zonder splitsen slaat hij dit prima op, maar zodra ik splits ben ik alles kwijt wanneer ik het project weer open.

Groet Jeroen

Hallo Jeroen,

Ik ga vanavond e.a. voor je uitproberen.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 12.09.2020 om 17:45 uur

Hallo Jeroen,

Ik hebt u probleem nu ook weer kunnen reproduceren. Helaas zie geen blauw lijn aan de bovenzijde!! Wel de gele maatlijn. Volgens mij heeft dit niets het probleem te maken. ik ga verder voor u testen. Dit fenomeen heb ik nog niet eerder gezien.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 12.09.2020 om 17:57 uur

Hallo Jeroen,

Ik heb dezelfde testen gedaan in MMM 64btis versie 29.0.2.17 hierin gaat alles goed. Misschien een optie om MMM 64bits versie 29.0.2.17 te installeren naast uw MMM 32bits versie 28.0.3.51. https://www.magix.com/nl/muziek/music-maker/versievergelijking/#c1263854

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 12.09.2020 om 18:19 uur

@jeroen-deKlerk

Beste Jeroen.

Slip op het toetsenbord van mij het is geen blauwe lijn maar één gele lijn.

Dan een oplossing voor Uw probleem.

In plaats van splitsen,wat U zou willen splitsen tot daar terug duwen en dan opslaan en het probleem is verholpen.

M.vr.gr

Michael

Wijziging aan gebracht i.v.m met meer informatie

Bol schreef op 12.09.2020 om 18:46 uur

Hallo Jeroen,

Of het nu een gele of een welke ander kleur het ook moge zijn, uw probleem is hiermee niet mee opgelost. Zojuist nog een keertje getest. In MMM 64bits gaat alles goed.

Ik verneem wel van u,

Rob
Moderator / Forumlid

PS. ik ga weer antwoorden geven, nadat u gereageerd hebt op mijn antwoorden.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

jeroen-deKlerk schreef op 12.09.2020 om 20:02 uur

Hallo,

Ik heb inmiddels een alternatief gevonden. Ik maak nu meerdere objecten vooraf in het spoor. Ik gebruik de maatbalk door deze aan beide kanten in te korten en zo vanaf verschillende plaatsen op het spoor op te nemen. Zo heb ik losse obecten die ik vrij kan bewegen en kopieren/verlengen/inkorten. Ik heb namelijk net de 2020 + versie aangeschaft en weet niet of ik deze kostenloos kan upgraden. Dit werkt voor mij nu even prima.

Bedankt voor de reacties en het meedenken.

MVG Jeroen

Bol schreef op 12.09.2020 om 20:45 uur

Hallo Jeroen,

Fijn om te lezen, dat u een alternatief hebt gevonden. Maar het probleem, dat u hebt aangekaart, zit in het knippen. Zodra u een audiospoor alleen maar met schaartje knipt en dan opslaat en weer wilt inladen, dan wordt het audiospoor dat geknipt is niet mee ingeladen. Dus dit is een BUG in MMM 32bits. Zelf gebruik ik MMM 64bits en daar is dit probleem niet.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 12.09.2020 om 21:02 uur

Hallo Jeroen,

Hier een kleine compilatie gemaakt met MMM 32bits

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 12.09.2020, 21:30, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-