soundpools importeren

Twirre schreef op 17.01.2010 om 17:39 uur
Ik vind het heel onhandig zoals ik nu bij de extra soundpools moet komen. Ik vroeg me af of ze niet vanaf de DVD op de harde schijf in de Basis pool geplaatst kunnen worden, zodat ze deel worden van het programma zelf. Ik heb het geprobeerd met 1 stijl, maar die wordt niet zichtbaar binnen het programma. Ik heb dit geprobeerd in  Magix Musik Maker 15 premium.
Natuurlijk ook deze mogelijkheid in Video de Luxe, e.d. zou mooi zijn.
Misschien kan het al, en doe ik iets fout, maar als het niet zo is, dan zou ik het wel een goeie tip voor Magix zelf vinden. Het zou wel veel overzichtelijker zijn, en dus veel gemakkelijker om te gebruiken.

Vraag me natuurlijk nog steeds af, waarom die ene stijl niet te voorschijn komt tussen de basisstijlen!  :-)
Ik hoop dat er iemand is, die iets meer weet, of nog een betere tip heeft voor me!

Reacties

Japiemagix schreef op 23.01.2010 om 17:33 uur
Dag, helaas geen antwoord, wel een aanvulling. In MMM 16 heb ik soundpools op de harde schijf gezet. Vreemd genoeg worden soms niet alle samples afgespeeld. Bijvoorbeeld Ambient Vol5. Van de bass-geluiden worden sommige afgespeeld en bij anderen komt er een melding dat hetbestand er niet is of dat de DVD er niet in zit. Hoe kan dat?
Data00 schreef op 21.02.2010 om 13:35 uur

Hallo,
Ikzelf heb de map Soundpool_DVD op mijn harde schijf geplaats.
Deze map kan je terugvinden op de aangekochte DVD collection15...Daarna open je MMM16 of 15 klik op Soundpool.(nu zie je huidige stijlen)

Klik onder op "stijlen toevoegen" naast vergrootglas -verkenner 

Nu kies je de map die je op je HD hebt overgeplaatst (Soundpool_DVD)
Maar ik denk dat je dit ook gewoon van je cd kan overplaatsen zonder eerst naar HD?
Nu worden alle bestanden overgeladen ....en heb je een aantal nieuwe stijlen

Maar zou toch eens een update uitvoeren  laatste versie MMM.
Had vorige week toch problemen met soundpool en laatste update deze week hebben ze dit probleem toch kunnen oplossen.

S-Leiderdorp schreef op 26.06.2011 om 23:16 uur

Zelf heb ik 4 soundpool DVD's en de inhoud daarvan is altijd actief in Music Maker, zonder dat er een DVD in de speler zit. Ook zijn van alle stijlen alle instrumenten en loops te vinden én te horen. Hoe doe je dat?

Even voor een goed begrip, mijn PC draait windows 7 home premium en ik gebruik MMM17 premium.

En nu de uitleg:

Begin met zgn. ISO-files te maken van de DVD's en plaats die samen in een map op je harde schijf. Een ISO-file kun je vaak maken met brandprogramma's en anders moet je er even een opzoeken op internet.

Vervolgens moet je downloaden en installeren een programma om virtuele drive's te maken en te beheren. Een goed programma daarvoor is het freeware pakket MagicDisc. Hierin kun je maximaal 15 virtuele DVD's laten werken.

Wanneer je MD start en je opent het systray menu dan kies je Set Number of Drives en daarin geef je het aantal DVD's spelers dat je virtueel wilt laten meewerken. Vervolgens kies je via de bovenste keuze, Virtual CD/DVD-ROM, de eerste ISO file van je DVD's. Daarna de 2e enz. enz. Op die manier koppel (mount) je ze allemaal.

Als je alle drives hebt gekoppeld op die manier kun je ze in MMM gewoon gebruiken want die ziet alleen maar een PC met veel DVD-spelers.

Succes