Soundpools gekocht via 3de partij

Johan-Jellema schreef op 25.08.2022 om 19:01 uur

Hallo, ik heb onlangs een pakket met 7 soundpools gekocht voor MMM via Ashapoo, maar daarbij werd niet aangegeven of deze een noncommercial, standard commercial of royalty free commercial licentie hebben.

Hoe of waar kan ik er achter komen welke licentie ze hebben.

Ik heb de voorwaarden van de verschillende licenties gelezen en weet dat ik onder bepaalde voorwaarden, de door mij gemaakte mixen van delen uit soundpools en eventuele eigen toegevoegde geluiden openbaar mag maken voor downloads bij een royalty free licentie. Dus wie kan mij helpen aan een antwoord.

Reacties

SP. schreef op 25.08.2022 om 19:21 uur

@Johan-Jellema  De licenties van de meegeleverde Soundpools zijn altijd niet-commercieel.  Je moet commerciële licenties kopen van ProducerPlanet.com of de Music Maker in-app-store.

 

Johan-Jellema schreef op 25.08.2022 om 21:27 uur

Ik weet dat je in de Magix store kan kiezen tijdens de aanschaf van een soundpool voor non commercial of royalty free. Het ging mij nu specifiek om de gekochte soundpools.

Voor het omzetten naar royalty free via ProducerPlanet, hoe werkt dat. Weten zij welke pools ik heb en kan ik die daar omzetten, of moet ik per pool een licentie aan schaffen.?

SP. schreef op 25.08.2022 om 21:42 uur

@Johan-Jellema Ga naar Producerplanet.com en log in met je Music Maker-e-mailadres en wachtwoord.  Kijk dan onder "My Products".  Je ziet een lijst met al je Soundpools.  Dan weet je welke een upgrade naar de commerciële licentie nodig heeft.  Zoek ze op de site en koop gewoon de licentie.  Dat is het.  Er is geen extra download nodig.

 Je hebt alleen een commerciële licentie nodig als je je muziek commercieel wilt uitbrengen.  Als je het voor de lol of als hobby wilt doen, hoef je geen commerciële licentie te kopen.