Soundpools Downloads blijven staan na de download

marmo schreef op 23.08.2019 om 21:09 uur

Misschien is dit al een keer voorbij gekomen maar ik kan het niet vinden.

MMM 28 01 17 blijft alle gekochte soundpools staan na ze gedownload te hebben. Nogmaals downloaden helpt niet.

Store opruimen in programma instelllingen ook niet.

Iemand een oplossing hiervoor?

 

Groet, Martin

Reacties

mi-bo schreef op 24.08.2019 om 11:28 uur

@marmo

Beste Martin.

na het installeren van de upgrade 785 MB, wordt de oude versie na goedkeuren verwijderd.

Daarna moet alles weer opnieuw worden gedownload en uitgepakt ( geïnstalleerd)

de soundpools zijn via het wieltje aan de rechterzijde op te roepen, te downloaden en moeten daarna weer worden geïnstalleerd (uitgepakt ) dit gebeurt door op download te klikken.

dit moet ook allemaal weer opnieuw worden geïnstalleerd.

misschien is dit Uw probleem

Sc6

Michael

marmo schreef op 24.08.2019 om 16:21 uur

Beste Michael,

Dank voor dit antwoord, echter deze stappen heb ik al doorlopen, evenals het Store opruimen in de programma instellingen. De gedownloade soundpools zijn te gebruiken en terug te vinden in het soundpool overview.

In de Store staat bij de betreffende sound pool "update" . Aldus dan maar weer downloaden, maar dat lost niets op

Groet Martin

mi-bo schreef op 24.08.2019 om 17:31 uur

@marmo

Beste Martin.

Dank voor Uw Feedback.

Wat U al gekocht heeft en geinstalleerd hoef toch niet weer te worden gedownload.

Dit is namelijk een totaal overzicht in de store wat U al heeft staat hier ook tussen,maar die staan al in de view overzicht.

Geen zorgen overmaken mits U er nog gratis wilt downloaden.

Fijn weekend.

Sc6

Michael

Bol schreef op 25.08.2019 om 15:01 uur

Hallo Martin,

Dit fenomeen heb ik ook regelmatig geconstateerd. Je mag / kan deze downloads zonder enkel probleem opnieuw downloaden en installeren, maar bij het opstarten van MMM, staan de downloads weer in het tabblad "Downloads" en wordt ook steeds als "nieuw" aangeven. Zelf heb ik het vermoeden, dat dit een Bug in MMM is. Ik zou zeggen gewoon negeren, als alles naar behoren werk. Misschien dat Magix, deze Bug in een volgende update repareert.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 25.08.2019, 15:03, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 29.08.2019 om 11:18 uur

@marmo

Beste Martin.

Een reactie van MAGIX Support ontvangen.

Dit is geen BUG en geen programmeur fout.

Dit blijft er bewust zo inzitten, feedback.

Met vriendelijke groet

Bol schreef op 30.08.2019 om 10:59 uur

Hallo Martin,

In mijn vorig antwoord schreef ik: "Misschien, dat Magix, deze Bug in een volgende update repareert". Bij toeval ben ik er achter gekomen, dat dit geen BUG is, maar een nalatenschap van eerder geïnstalleerde Music Maker versies.

Zelf heb ik het fenomeen als volgt opgelost:

  1. alle Music Maker programma's gede-installeerd via "een programma verwijderen of wijzingen" van Windows
  2. alles, wat met Music Maker te maken had, heb ik handmatig van mijn PC verwijderd. (incl. alle Mappen mm24, mm27 en mm28).
  3. mijn PC opgeschoond met CCleaner (freeware)
  4. daarna heb ik Music Maker free gedownload, geïnstalleerd en geactualiseerd naar de versie: 28.0.1.19
  5. ik heb Music Maker free opgestart en mij opnieuw aangemeld bij Magix en alles, wat onder het tabblad "Download" staat, gedownload en geïnstalleerd.
  6. het kan zijn, dat je dit meerdere keren moet doen, voordat het tabblad "Download" niet meer aanwezig is.

Mijn Conclusie luidt: "Bij onverklaarbare foutmeldingen, Music Maker in zijn geheel te verwijderen van de PC en dan opnieuw te installeren".

Mocht je nog vragen hebben, dan verneem ik dat wel van je.

Succes,
Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

marmo schreef op 30.08.2019 om 20:09 uur

Rob en Michael, dank voor de antwoorden. Ik kan geen reden bedenken waarom dit fenomeen er bewust in zou moeten blijven zitten, het werkt alleen maar verwarrend.

Ik heb inderdaad ook vorige versies van MMM op de pc staan, echter die wil ik er ivm projecten niet vanaf halen.

Geen idee of deze oude projecten dan nog met de laatse versie te openen zijn. Het lijkt erop dat de soundpools, aangekocht met de laatste versie MMM die ik bezit, deze update aanduiding krijgen, echter ook weer niet allemaal.

Ook op de Amerikaanse en Duitse Magix forums wordt van dit fenomeen melding gemaakt.

Op het Amerikaanse forum is een mogelijke oplossing te vinden, nl. het verwijderen van de file SoundPoolDB.dat, te vinden in C:\ProgramData\MAGIX\Common\Database.

ik heb deze file even verwijderd gehad. Gevolg is wel dat alle soundpools verdwenen zijn en weer opnieuw ingelezen moeten worden. Ik heb de DAT file weer teruggezet, gezien de hoeveelheid tijd die het weer kost om alles weer terug te zetten. Mijn oude soundpools staan her en der op de PC verspreid.

Als ik tijd heb ga ik alle soundpools maar in de zelfde map zetten en alsnog bovenstaande ingreep doen.

De soundpools aangeduid met een update in de store werken wel in MMM.

Groet, Martin

 

Bol schreef op 30.08.2019 om 23:48 uur

Hallo Martin,

Zoals ik reeds heb beschreven, is dit fenomeen geen BUG. Ik kan mij niet voorstellen dat Magix dit er bewust in laat zitten. Als je dit fenomeen echt wilt kwijtraken, dan zit er niets anders op, dan alle versie te deinstalleren en opnieuw te installeren. Volgens mij kan al je alle vorige versies vervangen door Music Maker versie 28.0.1.19. Start deze versie op en ga naar hulp / uw activeringen. Hier staan alle voorgaande versies, die je ooit aangeschaft en geactiveerd heeft.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 31.08.2019, 16:11, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 31.08.2019 om 16:44 uur

@marmo

Beste Martin,

Dank voor Uw Feedback.

Doordat ik een MAGIX programma opnieuw heb geïnstalleerd waar ook MMM bij zat,alles geïnstalleerd .

bestaande versie van MMM werdt verwijderd .

en de nieuwe versie geïnstalleerd

Nu een reactie betreffende het probleem, in de mediapool bij soundpool staan alle in Uw bezit zijnde pools. ga naar installeren voorbeeld Brasil.

na dat het is geïnstalleerd ga naar loops en klik op nieuw

ga terug naar download Soundpool en en alles wat is geïnstalleerd is met een groen vinkje rechts ervan als U met de muis verschuif ziet U een rode Kruis, klik hierop en het wordt uit de Mediapool verwijderd, doe dit bij alles wat is geïnstalleerd, bij de volgende opstart zullen het gedownloade pools niet meer zichtbaar zijn, ze staan allemaal onder Loops.

Sc6

Michael

Bol schreef op 31.08.2019 om 19:41 uur

Hallo Martin,

Het is aan jou of je de adviezen van forumleden opvolgt. Persoonlijk, zou ik niet zomaar op een kruisje rechts klikken, zodat deze uit de tabblad Download verwijdert. Wat zijn de gevolgen als je dat doet? Ik zou dat graag willen weten. Vanmiddag heb ik MMM nog eens gede-installeerd en opnieuw geïnstalleerd. Zoals ik al verwachten was het tabblad Download niet meer aanwezig na het installeren van de soundspools en muziekinstrumenten. Voor mij staat het wel vast, dat jouw probleem een nalatenschap is van eerdere geïnstalleerde MMM programma's.

Groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 31.08.2019 om 22:51 uur

@marmo

Beste Martin,

het verwijderen na het installeren en activeren ( onder loops zie voorbeeld )van de Soundpool via rode kruis heeft geen gevolgen of consequenties

Ten eerste staan ze opgeslagen onder loops,

Ten tweede kunt U alle gekochte Soundpools weer uploaden via https://www.producerplanet.com/us/account/purchases/ inloggen met account + wachtwoord bekend bij MAGIX.

Doe hier Uw voordeel mee.

Met vriendelijke groet

Michael