Reacties

Bol schreef op 08.04.2020 om 11:09 uur

Hallo @RASchouten-Schouten,

Welkom op Magix.info. Voor zover ik het kan beoordelen, kunt u uw Sony video recorder DCR-PC5E aangesloten worden aan Magix usb-video omzetter.

Zie voor de aansluiting: https://www.magix.com/nl/video/red-uw-videos/tutorials/#c631254

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

RASchouten-Schouten schreef op 08.04.2020 om 11:38 uur

Beste Bol, heel erg bedankt ik ga er mee aan de slag.

vr.groet Ruud

mi-bo schreef op 12.04.2020 om 14:19 uur

@RASchouten-Schouten

Beste Ruud.

U bent in bezit van een Sony DV camera, als U op de Pc ook een I-Link 1394 aansluiting heeft kunt U gebruik maken van MAGIX RUV 9 en dan dan blijven Uw bestanden 720 : 576 anders met gebruik van RUV 9 analoge aansluiting worden de digitale beelden van analoog omgezet naar digitaal dit is kwaliteit verlies.

kijk op bladzijde 80 van Uw Sony boekje

Alleen de USB omzetter van MAGIX heeft U niets, mits U een montage programma heeft om connectie te maken tussen camera en Pc.

Sc6

Michael

Bol schreef op 12.04.2020 om 14:40 uur

Hallo Ruud,

Om gebruikt te kunnen maken van de I-Link 1394 aansluiting moet de PC wel een FireWire aansluiting hebben. Tegenwoordig worden de FireWire kaart niet standaard meegeleverd. U moet dan zelf een FireWire kaart in uw PC / laptop plaatsen.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 12.04.2020, 14:41, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

RASchouten-Schouten schreef op 14.04.2020 om 14:12 uur

Beste Michael, had gehoopt dat er zulke software bij zou zitten.Heb wel een i-link 1394 kabel maar geen aansluiting op PC zal dus op zoek moeten naar een kaart om die in PC te zetten.

Dank voor tips

Ruud

mi-bo schreef op 14.04.2020 om 14:18 uur

@RASchouten-Schouten

Beste Ruud.

Dank voor Uw feedback.

Voor de Pc zijn er nog steeds insteekkaarten te koop.

Dan is het ook mogelijk met het mooie MAGIX RUV9 pakket om evt analoge beelden te digitaliseren en dv bandjes te bewerken.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

RASchouten-Schouten schreef op 14.04.2020 om 14:20 uur

Dank je wel Rob heb wel de kabel maar niet de aansluiting. Is er bij Magix een programma om dit te doen zonder de i-link 1394.kabel.,heb mijn bestelling nog niet binnen hoop dat daar wel software bij zit.

Had eigenlijk eerst willen bellen voor advies maar kon geen telefoon nummer vinden,vandaar mijn vraag op dit Forum.

vr.groet

Ruud

RASchouten-Schouten schreef op 14.04.2020 om 14:27 uur

Beste Michael, heb ik dus niets aan de usb video omzetter die ik heb besteld?

Is de Magix RUV9 pakket wat anders?

Heb ik dan met dat pakket nog steeds die insteekkaart nodig?

vr.groet

Ruud

mi-bo schreef op 14.04.2020 om 14:37 uur

@RASchouten-Schouten

Beste Ruud.

Een Usb omzetter van MAGIX kunt u gebruiken in combinatie van MAGIX vdl om analoge beelden te digitaliseren.

U heeft een Sony camera mrt dv bandjes die zijn al 720:576 gedigitaliseerd.

Voorstel bestelde usb omzetter terug sturen en MAGIX RUV9 Bestellen inclusief het mooie pakket Dvd Architect om mooie menu's te maken voor de Dvd en een insteekkaart voor dv te importeren en U bent compleet

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael

Bol schreef op 14.04.2020 om 14:50 uur

Dank je wel Rob heb wel de kabel maar niet de aansluiting. Is er bij Magix een programma om dit te doen zonder de i-link 1394.kabel.,heb mijn bestelling nog niet binnen hoop dat daar wel software bij zit.

Had eigenlijk eerst willen bellen voor advies maar kon geen telefoon nummer vinden,vandaar mijn vraag op dit Forum.

vr.groet

Ruud

Hallo Ruud,

Natuurlijk kunt u de USB omzetter (RUV) terugsturen en een FireWire kaart in uw PC steken. Zonder een FireWire kaart hebt u echt de USB omzetter (grabber) nodig.

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 14.04.2020, 15:01, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

RASchouten-Schouten schreef op 14.04.2020 om 15:09 uur

Beste Michael, kan magix ruv9 niet vinden of heeft het een andere naam?

Er staat wel een pakket Red uw video's met architect erbij als aaanbieding 49,99 euro tot 15 april is die het .een beetje een rode doos? Magix video op dvd Blu-Ray disc?

Hoor het graag

Ruud

mi-bo schreef op 14.04.2020 om 15:15 uur

@RASchouten-Schouten

Beste Ruud,

een aanvulling op mijn advies van 14.37 uur.

Kan niet in Uw portemonnee kijken,

USB omzetter is altijd makkelijk als er in de toekomst een analoge bandje moet worden gedigitaliseerd.

kijk voor een insteekkaart voor I-Link 1394 en ga over tot aankoop van MAGIX vdl 2020 classic, ( de Plus versie heeft meer mogelijkheden ).( online aan te kopen )

Dan kunt U de beelden van Uw Sony Camera importeren en bewerken ( dit is beperkt mogelijk met MAGIX RUV9 ).muziek erbij, extra overgangen, ingesproken tekst enz .

Op deze manier heeft U alles wat er nodig is om Uw beelden te bewerken, op een dvd te zetten en evt op een externe harde schijf,

Sc6

met vriendelijke groet,

Michael

RASchouten-Schouten schreef op 14.04.2020 om 15:22 uur

Dank U wel

Piet-Dragt schreef op 14.04.2020 om 16:35 uur

Een link kaartje zou u kunnen bestellen bij Conrad. Kijk wel even naar het type aansluiting ( pc voetje ) voordat u zo'n kaart besteld. Met Windows 10 werkt het vrij snel. Eigen ervaring. Succes !

RASchouten-Schouten schreef op 15.04.2020 om 15:10 uur

Dank je wel

RASchouten-Schouten schreef op 25.04.2020 om 12:18 uur

Beste Piet-Dragt heb conrad gesproken echter zij hebben die insteekkaart niet.

Ga dus verder zoeken naar oplossing.

Met een composit 3 x tulp.rca mannelijk naar jack 3,5 video moet het lukken die mis ik nog en dan nog de software.

Dan kan ik camera aansluiten op PC zonder I-Link kabel.

Bedank zover

Ruud

mi-bo schreef op 25.04.2020 om 13:40 uur

@RASchouten-Schouten

Beste Ruud.

Al gekeken bij Alternate.nl . Informatieq.nl

Het zou jammer zijn als U dv bandjes analoog gaat digitaliseren (dat is het zelfde als een copy maken van een copy van een videoband in het verleden).

Maar dat is uiteraard Uw keuze.

Sc6

Met vriendelijke groet,

Michael (Moderator ).

RASchouten-Schouten schreef op 25.04.2020 om 14:12 uur

Beste Michael ,dank voor de tip die ga ik zeker proberen.

vr.groet Ruud