U bent in bezit van een Sony DV camera, als U op de Pc ook een I-Link 1394 aansluiting heeft kunt U gebruik maken van MAGIX RUV 9 en dan dan blijven Uw bestanden 720 : 576 anders met gebruik van RUV 9 analoge aansluiting worden de digitale beelden van analoog omgezet naar digitaal dit is kwaliteit verlies.
kijk op bladzijde 80 van Uw Sony boekje
Alleen de USB omzetter van MAGIX heeft U niets, mits U een montage programma heeft om connectie te maken tussen camera en Pc.
Om gebruikt te kunnen maken van de I-Link 1394 aansluiting moet de PC wel een FireWire aansluiting hebben. Tegenwoordig worden de FireWire kaart niet standaard meegeleverd. U moet dan zelf een FireWire kaart in uw PC / laptop plaatsen.
Beste Michael, had gehoopt dat er zulke software bij zou zitten.Heb wel een i-link 1394 kabel maar geen aansluiting op PC zal dus op zoek moeten naar een kaart om die in PC te zetten.
Dank je wel Rob heb wel de kabel maar niet de aansluiting. Is er bij Magix een programma om dit te doen zonder de i-link 1394.kabel.,heb mijn bestelling nog niet binnen hoop dat daar wel software bij zit.
Had eigenlijk eerst willen bellen voor advies maar kon geen telefoon nummer vinden,vandaar mijn vraag op dit Forum.
Een Usb omzetter van MAGIX kunt u gebruiken in combinatie van MAGIX vdl om analoge beelden te digitaliseren.
U heeft een Sony camera mrt dv bandjes die zijn al 720:576 gedigitaliseerd.
Voorstel bestelde usb omzetter terug sturen en MAGIX RUV9 Bestellen inclusief het mooie pakket Dvd Architect om mooie menu's te maken voor de Dvd en een insteekkaart voor dv te importeren en U bent compleet
Dank je wel Rob heb wel de kabel maar niet de aansluiting. Is er bij Magix een programma om dit te doen zonder de i-link 1394.kabel.,heb mijn bestelling nog niet binnen hoop dat daar wel software bij zit.
Had eigenlijk eerst willen bellen voor advies maar kon geen telefoon nummer vinden,vandaar mijn vraag op dit Forum.
vr.groet
Ruud
Hallo Ruud,
Natuurlijk kunt u de USB omzetter (RUV) terugsturen en een FireWire kaart in uw PC steken. Zonder een FireWire kaart hebt u echt de USB omzetter (grabber) nodig.
Beste Michael, kan magix ruv9 niet vinden of heeft het een andere naam?
Er staat wel een pakket Red uw video's met architect erbij als aaanbieding 49,99 euro tot 15 april is die het .een beetje een rode doos? Magix video op dvd Blu-Ray disc?
USB omzetter is altijd makkelijk als er in de toekomst een analoge bandje moet worden gedigitaliseerd.
kijk voor een insteekkaart voor I-Link 1394 en ga over tot aankoop van MAGIX vdl 2020 classic, ( de Plus versie heeft meer mogelijkheden ).( online aan te kopen )
Dan kunt U de beelden van Uw Sony Camera importeren en bewerken ( dit is beperkt mogelijk met MAGIX RUV9 ).muziek erbij, extra overgangen, ingesproken tekst enz .
Op deze manier heeft U alles wat er nodig is om Uw beelden te bewerken, op een dvd te zetten en evt op een externe harde schijf,
Een link kaartje zou u kunnen bestellen bij Conrad. Kijk wel even naar het type aansluiting ( pc voetje ) voordat u zo'n kaart besteld. Met Windows 10 werkt het vrij snel. Eigen ervaring. Succes !