Song weg MMM 2025

Peter-Joop schreef op 19.11.2024 om 10:24 uur

Hallo, ik kom er bij het openen achter dat alle loops e.d. in mijn song verdwenen zijn, dus een kale arranger terwijl het bestand nog 62 kb aangeeft maar op geen spoor een soundpool o.i.d. te vinden en heb het de afgelopen week wel gewoon kunnen openen en opslaan zonder problemen.. en een leuk programma hoor maar om er nou met de instelling 'in Godsnaam' mee te werken?

Reacties

Bol schreef op 19.11.2024 om 10:48 uur

@Peter-Joop

Hallo Peter Joop,

Hiervandaan kan ik het niet bepalen wat er bij u precies aan de hand is / was, waardoor u uw song is verdwenen. Het kan zijn dat MMM projectbestand beschadigd is geraakt. Standaard wordt erbij mij om de 5 minuten een back-up gemaakt.

Kijk eens of u nog een werkende back-up bestand kan inladen?

Succes,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Peter-Joop schreef op 19.11.2024 om 11:13 uur

Hallo Rob, bedankt voor je snelle reactie maar helaas.. na het back-up laden geen zoek resultaten en dan maar hopen op een éénmalige crash, ik zal voortaan regel- en handmatig een versie opslaan wie weet dat hij dat dan nog wel kan vinden.. mvg, PJ

Bol schreef op 19.11.2024 om 11:21 uur

@Peter-Joop

Hallo Peter Joop,

Geef eens een via de Windowsverkenner een zoekopdracht *.MMM

Groet,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Peter-Joop schreef op 19.11.2024 om 11:48 uur

Niets gevonden en nu heb ik een probeersel als New opgeslagen via 'Opslaan' en 'Opslaan als' en dat slaat hij op als New en geen .MMM erachter en vandaar.. als ik er met mijn muis op ga staan geeft hij het aan als 'Type: Music Maker project' en bij 'opslaan als' geeft hij aan als 'Projecten (*.mmm)' maar eenmaal opgeslagen dus zonder .mmm erachter

Bol schreef op 19.11.2024 om 12:59 uur

@Peter-Joop

Hallo Peter Joop,

Dan staat bij u het weergeven van de bestandsnaamextensies niet aangevinkt. Ga naar: Weergeven>Weergeven>Bestandsnaamextensies en vink deze aan.

Kijk ook eens bij: Eigen projecten

Ik heb een MMM bestand gemaakt en opgeslagen als Mijn eerste song.mmm. Ik heb deze via een zoekopdracht weer terug kunnen vinden.

Succes,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 19.11.2024, 13:03, in totaal 3 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Peter-Joop schreef op 19.11.2024 om 13:20 uur

Ha die Rob, gefixt, ik heb weer hoop en wat moet ik toch zonder jou? Groeten PJ

Peter-Joop schreef op 21.11.2024 om 12:27 uur

Hallo, ik heb nu weer een ander probleem.. Color FX Suite gedownload en via Downloadcenter leek het goed te gaan maar het programma of de drie onderdelen (Tape Machine, Bit Crusher en Tube Distortian) zijn nergens te vinden en andere VST instrumenten en effecten die ik laatst gedownload had staan er wel gewoon.. Mvg, PJ

Bol schreef op 22.11.2024 om 16:20 uur

@Peter-Joop

Hallo Peter Joop,

Hebt u het al eens geprobeerd om met programma-instellingen te herstellen uw probleem op te lossen?

Met vriendelijke groet,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 22.11.2024, 16:21, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Peter-Joop schreef op 23.11.2024 om 11:56 uur

Hallo Rob, nu wel maar geen resultaat en opnieuw gedownload maar helaas.. mvg, Peter

Bol schreef op 23.11.2024 om 13:43 uur

@Peter-Joop

Hallo Peter Joop,

Omdat ik zeer weinig gebruikt maakt deze Effecten (VST), ben ik erachter gekomen hoe u deze kan activeren en gebruiken.

Doe het volgende:

• klik op FX boven in werkbalk
  • klik op het plusteken "+"
  • klik nu ColorFix> Tape Machine, Bit Crusher of Tube Distortian
  • activeer deze door de de aan- uitschakelaar te schuiven

Succes,

Rob (forum moderator)

Laatst gewijzigd door Bol op 23.11.2024, 13:48, in totaal 1 keer gewijzigd.

PC -1-

PC -2-

Peter-Joop schreef op 23.11.2024 om 16:58 uur

Hallo Rob, sorry en mijn excuus ik had niet goed gekeken, dacht dat het onder ‘Magix’ zou moeten staan maar de effecten staan er gewoon ‘los’ bij bovenaan en wederom bedankt voor de uitleg/foto’s Mvg, Peter Joop 🤟

Bol schreef op 23.11.2024 om 17:23 uur

@Peter-Joop

Hallo Peter,

Het doet mij deugd om te vernemen, dat uw probleem is opgelost.

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling.

Succes met het arrangeren van uw muziekstukjes.

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-

Peter-Joop schreef op 23.11.2024 om 18:05 uur

Ha die Rob, een nieuwe leesbril staat bovenaan mijn to-do lijst en ja dat gaat wel lukken.. geweldig programma/sounds en dan nu dus die effecten! Kicken! Greetz PJ