slecht beeld - audioproblemen

pierre.ryckaert schreef op 14.10.2013 om 16:55 uur

Ik werk met Win7 - 64x

Zojuist Magix red Uw videos aangekocht (en geregistreerd).

Software installeerde goed - tot daar geen probleem.

Ik krijg echter veel strepen en lijnen en bij sommige videos is er bovenaan een "band" waar het beeld helemaal wazig wordt en er is een zwarte hoek.

Ik heb dan van een Terratec toestelletje dat ik al enige tijd had de drivers geïnstalleerd en met dit apparaatje krijg ik van diezelfde videos een ZEER GOED beeld. De fout zit dus niet bij de videos of de videospeler maar -bijna zeker- bij het meegeleverde USB apparaatje (USB-Videowandler 2) want met dat Terratec toestelletje is het beeld prima. alleen heb ik nu geen audio meer (alles geprobeerd via configuratiescherm - geluiden).

Ik ben ook zeer ontevreden over het kleine schermpje waar het beeld op komt tijden het "capturen" van de video. 

Reacties

gjhnederend schreef op 15.10.2013 om 15:19 uur

Dit probleem doet zich bij mij ook voor. Kwaliteit beeld is goed, alleen irrante doorlopende en golvende lijnen in het beeld.

GeImporteerde beelden van uit een analoge videocamera. Als ik deze bijvoorbeeld aansluit op een TV heb ik deze door het beeld lopende lijnen totaal niet. Dit doet zich zowel voor windows 7 als 8. Ook de laatste update geinstalleerd.

edwindhondt029 schreef op 17.11.2013 om 13:04 uur

Een ontevreden klant :-( Dit probleem doet zich ook bij mij voor.

Kwaliteit van het beeld op HI8 cameraschermpje is perfect, maar kwaliteit beeld in Magix is barslecht: veel horizontale lijnen, soms schokkerig beeld, bovenaan vervormd beeld, zwarte banden, ... waardoor het programma in feite nutteloos word en 65EUR weggegooid geld is.

Ik zou zeggen aan alle gebruikers ... steek er je geld niet in. Aan Magix ... kom met een deftige oplossing op de proppen.

Tenzij ik natuurlijk iets fout doe ... dan had ik graag van iemand en/of van Magix gehoord hoe ik dan wel de beelden bruikbaar en dus kwalitatief overgezet krijg.  

Kan ik dit bijvoorbeeld oplossen door ipv de USB-omzetter oplossing te gebruiken, met een videokaart met composite/s-video aansluitingen te werken ? Ben ik dan verlost van de beschreven problemen ?

Mvg,

Edwin

Freek schreef op 23.01.2014 om 12:57 uur

Ik heb dit probleem nu dus ook (zie mijn vraag van 23 jan 2014).

Ik begrijp uit het uitblijven van een reactie dat de Magix helpdesk hier niet op reageert?

Best balen.

Groet, Freek

 

 

RiViS schreef op 23.01.2014 om 15:12 uur

Ik begrijp uit het uitblijven van een reactie dat de Magix helpdesk hier niet op reageert?

 

Beste Freek,

Op deze site helpen gebruikers van Magix software elkaar bij het oplossen van problemen. Als er geen reactie komt dan kan dat b.v. betekenen dat medegebruikers geen oplossing kennen of suggesties daartoe hebben.

Als je wilt dat de Magix Helpdesk reageert zul je je rechtstreeks tot hen moeten wenden. Dat kan via Magix support.

groet,

Rijk