Simplitec error bij opstarten. Iemand?

a-marchal schreef op 26.04.2021 om 17:09 uur

Hallo,
Kreeg vanmorgen weer 2 symplitec error meldingen.

Even googlen en het schijnt iets van Magix te zijn. (ik gebruik Magix videodeluxe premium 2021)
Had het enig tijd geleden ook en toen verdween het zomaar weer.
Zo verdwenen de meldingen ook vandaag na een 2e start later op de dag.
In Win 10 taakbeheer/opstarten is het enige wat mee opstart de update notifyer dus dat zal het niet zijn.....
Vreemd wel dit?

Reacties

Bol schreef op 26.04.2021 om 17:33 uur

@a-marchal

Hallo Aart,

Zie eens deze link: https://www.magix.info/nl/forum/videobestand-mp4-kan-niet-meer-worden-gelezen--1267947/#ca1643484

Succes, Rob

Aanvulling op 26-04-2021 om 17:58uur

Zie ook deze link: https://www.magix.info/nl/forum/melding-socket-operation-time-out--1268951/#ca1646152

Laatst gewijzigd door Bol op 26.04.2021, 17:56, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

a-marchal schreef op 27.04.2021 om 09:35 uur

Hallo Rob,

Dank weer voor je hulp.
Nooit geweten wat deze app deed.....
Achteraf realiseer ik me wel dat ik toch enige jaren geleden ooit al eens via VDL data opgehaald heb van mijn One Drive. En dat is dus mogelijk geweest dankzij deze app.....
Ik moest zelfs eerst zoeken naar de app connect....;-)

Opgevallen is dat als je connect start het zich niet opent maar rechts in de taakbalk verschijnt en je het van daaruit kunt openen. Ook is me opgevallen dat je de mogelijkheid hebt om een connectie te maken met Google Drive of One Drive en ik koos One Drive.
Daarna zag ik geen 2e mogelijkheid meer om ook connectie te maken met Google Drive.
Heb toen de app gesloten en opnieuw gestart en toen zag ik beide mogelijkheden weer in beeld.
De app geeft je dan wéér de mogelijkheid om One Drive te connecten terwijl die connectie eerder al gemaakt is.
Voor de zekerheid even gecheckt maar werkte dus nog in VDL.....
Toen getracht óók Google Drive (waar ik ook foto's heb staan van mijn telefoon) te connecten maar dat mislukte.

Check gedaan en firefox verwijderd als standaard browser en chrome aangewezen. (leek logisch dat Google graag de chrome browser gebruikt wil hebben om bij hun Google Drive aan te loggen.....)
Toch niet....Firefox gestart en kon in die browser gewoon inloggen in mijn Google Drive....

Wellicht dus toch een beveiligings dingetje? Zie bijlage foutmelding.
Vraag ook: Zie dat Magix connect gefaciliteerd wordt door Qt company en een open source iets is.... Is inloggen wel veilig dan?....
Alvast dank weer voor je info.


 

Bol schreef op 27.04.2021 om 19:36 uur

@a-marchal

Hallo Aart,

.....Vraag ook: Zie dat Magix connect gefaciliteerd wordt door Qt company en een open source iets is.... Is inloggen wel veilig dan?....

Op deze vraag, kan ik u geen correct antwoord geven. Vandaar dat ik Connect, etc... al vanaf 2018 in de ban hebt gedaan op advies van Magix Support als ik deze toch niet gebruikt.

Mijn foto's en filmfragmenten worden van mijn Samsung telefoon via OneDrive gesynchroniseerd. Het is dan heel eenvoudig om mijn filmfragmenten en/of foto's vanaf OneDrive op de tijdlijn van VDL te zetten.

Zie de afbeeldingen hoe ik dat doe.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 27.04.2021, 20:16, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-