Schermopname werkt niet

michel-hermans schreef op 01.08.2008 om 22:47 uur
De schermopname werkt niet.
1- ik krijg na de start een melding : verbinding met het apparaat kan niet gemaakt wordeb.
2- gebruikte mediaspelers : Windows Media Vista Ultimate, of VLC, de afgespeelde bestanden zijn onbeveiligd en kunnen in Magix Videoplus ingelezen worden
3- starten voor of na de opnamestart (om overlay te vermijden (zie handleiding) geeft hetzelfde resultaat.
4- Schermopname zonder mediaspeler geeft hetzelfde resultaat : kan geen verbinding maken
5- de optie 'geavanceerd' voor videodriver verschijnt niet bij selectie 'beeldschermopname'.
6- Vista Ultimate NL, Nvidia GForce 7600 GT, Intel core duo 6600 2 Gig is het systeem.

Reacties

VanderKaart schreef op 04.08.2008 om 10:09 uur
Lijkt me meer een technische vraag voor MAGIX support..... support.magix.net aan de linker zijde Supportformulier invullen, wellicht kunnen zij er wat mee....
KlikenKijk schreef op 24.12.2008 om 16:26 uur
Je moet eerst uitzoeken welk apparaat het systeem bedoeld. Bij beeldschermopname is dit ofwel het videostuurprogramma of het audiostuurprogramma.
Controleer eerst of je als videostuurprogramma "Beeldschermopname"hebt gekozen. Als dit OK is dan moet je bij audiostuurprogramma zoeken. Schakel voordat je gaat opnemen de geluidsopname uit door  "geen opname" te kiezen in de dropdown list bij audiostuurprogramma. Als dan de beeldopname wel werkt zit de fout in het audiogedeelte. Test dan alle mogelijkheden audiodrivers in de dropdown list.
Als dat niet werkt dan zit de fout vermoedelijk in de configuratie van je computer. Dan moet je de support van Magix hebben vrees ik