bij de introductie van magix vdl mx kwam ook deze vraag weer aan de orde. Beeld is op te nemen, maar geluid niet. Toen kwam er een antwoord uit de zaal dat er een instelling was in microsoft:" All you can hear"
E.e.a. is afhankelijk van de aanwezige geluidkaart (on board of extra kaart of via USB) Ik geef een mogelijkheid, maar je komt er op verschillende manieren:
Configuratiescherm
Spraak, geluid en geluidsapparaten
Links:
onder het scherm: Zie ook
Geavanceerde volumeregeling
De windows audio mixer opent (met die schuifregelaars)
Volgens mij moet je niet kijken bij Systeemgeluiden.
Staat er bij Configuratie - Geluid niet ook: Audioapparaten beheren (windows 7)? Klik daar op en dan op tabblad Opnemen. Waarschijnlijk staat daar ook bij: Stereomix. Als bij Stereomix staat: Gereed, dan moet je die selecteren in het opnamevenster voor Beeldschermopname in VdL.
Nou begin ik te geloven dat het inderdaad aan de beperking van de geluidskaart op je laptop ligt, bij die van mijn vrouw gaat het precies zoals jij beschrijft.
Voordat je een andere geluidskaart koopt, informeer even goed of dat op je laptop wel kan.
Dit is vrijwel zeker het probleem van de geluidskaart in de laptop. Vaak is er weinig meer aan te passen met laptops. Maar er is een oplossing om dit te kort op te heffen.
Ga als volgt te werk.
Koop een twee weg splitter (één mannetje naar twee vrouwtjes) die je in de koptelefoon uitgang doet. Sluit in één van de twee je koptelefoon aan zodat je daarmee kan luisteren en sluit de tweede uitgang van de splitter aan op de microfoon ingang met een kabeltje ( aan beide kanten een mannetje) van de laptop. Ik hoop dat dit duidelijk geformuleerd is. Zo niet mail een vast telefoonnummer naar mij en ik bel je op.