scenes staan door elkaar bij import vanuit Canon Camcamera FS11

gervanlinden schreef op 04.10.2012 om 20:51 uur

Ik heb Magix Video EASY 3 HD aangeschaft.

Als ik vanuit mijn Canon camcorder FS11 de scenes importeer, dan staan ze niet meer op volgorde.
Dit is heel irritant voor het samenstellen van de film.

Ik werk in Windows 7 met een spiksplinter nieuwe PC met Intel (R) core (TM) i5-3470 CPU @ 3.20 GHz processor en 4 GB RAM geheugen. Type systeem 64 bitsbesuringssysteem.   Harddisk 1 GB

Aan de PC kan het dus niet liggen, volgens mij.

Hoe kan ik dit probleem oplossen ?

Reacties

Cinecor schreef op 04.10.2012 om 21:18 uur

Dat van alle "scènes" (je bedoelt waarschijnlijk de shots van je footage) de naamgeving of nummering niet meer in de chronologische volgorde staan waarin ze zijn opgenomen is toch niet zo'n groot probleem? Bij het editen zal je ze immers toch atijd in een wat andere volgorde toepassen? Het beste is om alle shots in de Windows Verkenner in grote lijnen te sorteren en te hernoemen, gebaseerd op het script van je film.

Het is niet uitgsloten dat de verkeerde aanduiding in de camera is ontstaan, doordat eerdere bestanden op het opslagmedium in de pc zijn verwijderd en niet in de camera zèlf. Sommige camera's raken dan met de telling in de war.

gervanlinden schreef op 04.10.2012 om 22:09 uur

Dank je wel Cinecor.  

Toch blijf ik dit vreemd vinden. Ik heb voor de eerste keer de bestanden uit mijn Canon camera naar het sofware programma overgebracht. 

Voorheen gebruikte ik Pinnacle Studio 10 en daar had ik nooit  dit probleem.
Ik kon dat software programma helaas niet meer op mijn nieuwe PC gebruiken omdat het Windows7 niet aan kan.   

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met het in grote lijnen sorteren en benoemen via Windows verkenner, want als je de de shots hebt opgehaald uit de camera, dan zie ik deze niet ergens op de PC staan.

Voormalige gebruiker schreef op 04.10.2012 om 22:10 uur

Hallo Ger,

Wanneer je de scenes van je Canon naar je HD heeft gekopieerd kan het zijn dat de windowsverkenner de directory op bv. bestandsgrootte sorteert. Ga naar de directory waar de scenes staan, zet hem op details en sorteer de directory op datum. Nu wordt deze gesorteerd op de datum/tijd.  Dan krijg je een volgorde zoals jij ze heeft opgenomen. De camcorder schrijft bij alle scene de datum/tijd wanneer ze zijn op genomen.

aanvulling:

Zelf bezit ik het programma Magix Video EASY 3 HD. Wat ik hier onderbeschrijft komt uit  Magix VDL MX premium.

Druk in de mediapool van Magix, rechts boven in het scherm op weergave optie (liggende streepjes),  kies hier ook details. sneltoets: Ctrl-Shift-D . Nu kan hier ook je scenes sorteren op de datum/tijd.

Succes

Rob  

gervanlinden schreef op 05.10.2012 om 08:05 uur

Dank je wel Rob voor de uitvoerige informatie. Ik ga het in het weekend uitproberen

Groet,  Ger

Cinecor schreef op 05.10.2012 om 09:20 uur

Dank je wel Cinecor.  

Toch blijf ik dit vreemd vinden. Ik heb voor de eerste keer de bestanden uit mijn Canon camera naar het sofware programma overgebracht. 

Voorheen gebruikte ik Pinnacle Studio 10 en daar had ik nooit  dit probleem.
Ik kon dat software programma helaas niet meer op mijn nieuwe PC gebruiken omdat het Windows7 niet aan kan.   

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met het in grote lijnen sorteren en benoemen via Windows verkenner, want als je de de shots hebt opgehaald uit de camera, dan zie ik deze niet ergens op de PC staan.

Als de camera met de USB is aangesloten op de pc kunnen de bestanden met de Windows Verkenner worden gekopieerd van de camera naar de pc en worden zichtbaar in de Windows Verkenner.  Als je een SD kaart gebruikt voor de opnamen dan kan dat kopiëren in elk geval ook met de WV. Vanaf de flash card weet ik niet of dat kan, maar dat kan je uitproberen. Lukt het niet dan de bijgeleverde software van Canon gebruiken.

De bestanden heb je nu in een door jezelf aangewezen map op de harde schijf van pc gezet. Daar kan je ze niet alleen zien met de WV, maar ook de namen hernoemen, verplaatsen of kopiëren naar een andere map (sorteren), enz. Als je (nog) niet op de hoogte bent met het gebruik van de WV moet ik je adviseren eerst de basis te leren van het omgaan met de pc voordat je met videomontage begint.

Het werken met de WV is universeel, d.w.z. het heeft niets te maken met bepaalde software (waar Magix er één van is) die op de pc is geïnstalleerd. Het sorteren, herbenoemen, enz van je shots geschiedt dus in dit geval zonder dat Magix behoeft te worden opgestart of te worden gebruikt. In magix VdL worden in de mediapool via tabblad import de mappen met bestanden van de WV keurig weergegeven, waarna je ze in de montage kan gaan bewerken.

Bestanden worden dus NOOIT rechtstreeks naar de software overgebracht, maar naar de harde schijf van de pc, waar de WV zorgt voor de structuur van mappen, zodat je alles kan terugvinden. DAARNA komt de software pas aan bod.

Cinecor schreef op 05.10.2012 om 09:36 uur

.  

Nog een kleine aanvulling van algemene aard:

De bestanden op jouw flash card of de SD card staan zijn de shots die je met je camera hebt opgenomen. Dat is dus steeds één opname waarbij eerst op de opname knop (exposure) wordt gedrukt om de camera te laten lopen en daarna nogmaals om de opname weer te stoppen. Helaas worden deze shots bij Magix ten onrechte "scènes" genoemd en dat kan tot verwarring leiden.

Een scène is een gedeelte uit een film dat uit meerdere shots bestaat. Het is a.h.w. een handeling of actie die op dezelfde plaats en op dezelfde tijd plaatsvindt, maar is opgenomen vanaf verschillende camerastandpunten: een aantal verschillende shots.

Als we scènes samenvoegen tot één gebeurtenis heet dat een sequence (Eng) of sequentie (NL). Alle sequences tesamen maken de film.

Voormalige gebruiker schreef op 05.10.2012 om 11:56 uur

Hallo Ger,

Ik heb tijdelijk de testversie Magix Video EASY 4 HD gedownload. 

Ik ga er vanuit dat je de scenes op je HD heeft staan. Wanneer je het programma start kan je kiezen voor: Bestanden op de computer selecteren. Klik hier op, dan kom je gelijk in windows verkenner. Ga naar de map waar je de filmscenes heeft neergezet. Sorteer deze op datum door op Datum te klikken en je heb dan de volgorde waarin je de foto's of scenes heeft gemaakt/genomen. Wanneer de kolom datum niet zichtbaar is kies uit het menu rechtsboven Details. klik op de foto om deze te vergroten

Volgens mij heb je zo voldoende informatie. Mocht je meer willen weten laat het mij weten.

Succes met de montage van je flim.

Rob

mi-bo schreef op 05.10.2012 om 13:55 uur

Beste Ger,
De 2 versies Easy bekeken.
U installeer eerst de dvd die bij Uw camera zit, dan sluit U de camera aan, en opent Easy 3 HD
U geeft aan via camera om de beelden te exporteren, in het programma geeft U aan dat het AVCHD bestanden zijn, dan worden alle bestanden een voor een geladen in een venster, hierbij wordt datum, tijd, en duur van opname aangegeven, met plaatje, en dan kunt u naar eigen inzicht wat u wilt inladen, ook als alles volgens door elkaar staat kunt u het met verschuiven zo zetten als U wilt.
succes.

PS. waarom heeft u net versie 3 gekocht  versie 4 is al zeker een maand in de handel.

gervanlinden schreef op 05.10.2012 om 19:12 uur

Iedereen bedankt tot zo ver.   Ik heb het gevonden 

Voormalige gebruiker schreef op 05.10.2012 om 23:53 uur

Iedereen bedankt tot zo ver.   Ik heb het gevonden 

Hallo Ger,

Wat was je oplossing.? Kan je een kleine omschrijving geven welke oplossing je heeft gebrukt.Ik vraag dit, omdat andere gebruiker met een gelijksoortig  probleem hier ook wat aan hebben. Alvast bedankt voor de moeite.

Veel plezier met het monteren van je film

Rob

gervanlinden schreef op 06.10.2012 om 11:47 uur

Hi Rob,

mijn oplossing was om alle scènes (shots van je footage, zoals Cinecor het noemt ) vanuit mijn videocamera eerst allemaal te downloaden in een bestand op de C schijf.  Alle shots staan dan nog steeds in dezelfde volgorde als ik ze met m'n camera had opgenomen.

Dan start ik het software programma Video Easy 3 HD op, haal vervolgens alle shots vanaf de C schijf op dmv. Control A en geef dan een enter. Dan staan ze allemaal in het Easy programma om ze verder te bewerken.

Jammer dat ik niet eerst verder om me heen gekeken heb bij de aanschaf van het software pakket, want nu blijkt (volgens het bericht van mi-bo) dat  Easy 4 HD al meer dan een maand op de markt is.   Kamera Express had mij hier niet op geattendeerd.  Men wilde natuurlijk eerst de oude versie uit hun voorraad ruimen.   Ik hoop echter dat het niet al te veel uit maakt welke versie je uiteindelijk gebruikt.  
Als het verschil toch groot is, dan voel mij toch een beetje genaaid door de verkoper  

Voormalige gebruiker schreef op 06.10.2012 om 22:00 uur

Hi Rob,

mijn oplossing was om alle scènes (shots van je footage, zoals Cinecor het noemt ) vanuit mijn videocamera eerst allemaal te downloaden in een bestand op de C schijf.  Alle shots staan dan nog steeds in dezelfde volgorde als ik ze met m'n camera had opgenomen.

Dan start ik het software programma Video Easy 3 HD op, haal vervolgens alle shots vanaf de C schijf op dmv. Control A en geef dan een enter. Dan staan ze allemaal in het Easy programma om ze verder te bewerken.

Jammer dat ik niet eerst verder om me heen gekeken heb bij de aanschaf van het software pakket, want nu blijkt (volgens het bericht van mi-bo) dat  Easy 4 HD al meer dan een maand op de markt is.   Kamera Express had mij hier niet op geattendeerd.  Men wilde natuurlijk eerst de oude versie uit hun voorraad ruimen.   Ik hoop echter dat het niet al te veel uit maakt welke versie je uiteindelijk gebruikt.  
Als het verschil toch groot is, dan voel mij toch een beetje genaaid door de verkoper  

Hallo Ger,

Oke, de oplossing lag eigenlijk voor de hand. Mag ik je een advies geven, wanneer je weer een software pakket aanschaft, kijkt dan eerst op het internet van Magix. Maar toch veel plezier met het monteren van je films. Ik kan je niet vertellen wat het verschil tussen Easy 3 HD en East 4 HD is. Kijk even op de website van Magix

Gr.

Rob