scenedetectie werkt niet (uitgegrijsd)

Alain-Derom schreef op 24.11.2023 om 15:02 uur

Probleem doet zich zowel voor in Video Deluxe 2013 als 2024
Ik heb Windows 11 64bit
Ik heb (lange geleden) een .AVI bestand van mijn camera geïmporteerd op mijn harde schijf. Als ik via Video Deluxe deze AVI open en ik wil uit de menu EFFECTEN -> VIDEO OBJECT-EFFECTEN de optie "SCENE DETECTIE SHIFT-Z" kiezen. Dan gaat dat niet omdat die in het grijs is. SHIFT-Z doet ook niets. De file kan probleemloos afgespeeld worden.

Wat doe ik verkeerd? Hoe kan ik de scenes wel automatisch laten opzoeken?

Reacties

Bol schreef op 24.11.2023 om 17:49 uur

@Alain-Derom

Hallo Alain,

Bij mij werkt de scènedetectie (Shift-Z) in VDL2023 en 2024 naar behoren. Misschien zet ik u met dit filmpje op het juiste spoor.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 24.11.2023, 18:10, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Alain-Derom schreef op 24.11.2023 om 18:12 uur

Rob,

je hebt 100% gelijk. Mijn fout was als volgt : Ik kies een bestand om die te pre-viewen en wou dan scenes opsporen. Doch ik moet EERST het bestand slepen naar de "balk" onderaan. en dan lukt het wel (zowel in versie 2013 als 2024). Hartelijk dank voor je mooi filmpje die veel opgehelderd heeft.

Bol schreef op 24.11.2023 om 18:52 uur

@Alain-Derom

hallo Alain,

Het doet mij deugd om te vernemen, dat uw probleem is opgelost. Bedankt voor uw terugkoppeling. Soms zegt een filmpje of een afbeelding meer dan 100 woorden. Succes met het samenstellen van uw film.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

 

 

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-