Scene overzicht werkt niet goed

Theo-vanDuppen schreef op 21.01.2025 om 12:07 uur

Magix Video de Luxe

Als ik een foto wil verplaatsen en klik de betreffende foto aan schiet het scherm meteen naar boven, naar de eerste foto.

dit gebeurt ook als ik een foto selecteer. M.a.w ik hoef maar een foto aan te klikken en de boel schiet naar de eerste foto bovenaan het scherm van de Scene overzicht. Het is dus geen doen om de foto's hierin te organiseren.

ik heb versie Magix Versie 2024 Premium. In versie 2023 heb ik geen problemen hiervan ondervonden.

Hoe dit op te lossen en waar vind ik hiervoor eventueel een patch

Ik gebruik bij alle twee de versies Windows 11

Reacties

Bol schreef op 21.01.2025 om 13:39 uur

@Theo-vanDuppen

Hallo Theo,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkaar, maar het staat los van Magix Support.

....Als ik een foto wil verplaatsen en klik de betreffende foto aan schiet het scherm meteen naar boven, naar de eerste foto....

Hebt u Video Deluxe 2024 al eens teruggezet op de standaardwaarden. Zo niet ga dan eens naar: Bestand / Instellingen / Programma instellingen op de standaardwaarden terugzetten..

...waar vind ik hiervoor eventueel een patch...

Voor Video Deluxe 2024 komen geen patch meer uit. Als ik het goed heb, is versie 23.0.1.192 de laatste patch voor VDL2024.

U kunt dit nagaan door te gaan naar:

• Hulp / Over Magix Video Deluxe... (Alt+shift+F1)
  • via Hulp / Online actualiseren kunt ook nagaan of u bij u daadwerkelijk de laatste versie is geïnstalleerd.

Succes,

Rob
Forum Moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Theo-vanDuppen schreef op 24.01.2025 om 16:00 uur

Als ik een foto wil verplaatsen in de Scene en klik de betreffende foto aan schiet het scherm meteen naar boven, naar de eerste foto.

Dit gebeurt al als ik een foto selecteer. M.a.w. ik hoef maar een foto aan te klikken en de boel schiet naar de eerste foto bovenaan het scherm van de Scene overzicht. Het is dus erg vervelend om op deze manier in de Scene overzicht te werken en/of te organiseren.

Ik gebruik op dit moment Versie 2024 Premium.

Deze heb ik opnieuw geïnstalleerd deze installatie lost het probleem niet op. Ook op een andere pc blijft het probleem aanwezig.

Ik heb een testversie geïnstalleerd Magix Video de Luxe 2025  Hierbij kwam ik tot de conclusie dat dit probleem bij deze versie niet aanwezig is.

Het lijkt mij dus logisch dat het aan de Versie 2024 ligt.

Weet iemand hier een oplossing voor ??

Bol schreef op 24.01.2025 om 22:53 uur

@Theo-vanDuppen

Hallo Theo,

....Het lijkt mij dus logisch dat het aan de Versie 2024 ligt.....

Ik denk dat u daar weleens gelijk in zou kunnen hebben. Helaas kan ik mijn Video Deluxe 2024 (abonnement) niet meer installeren. Maar het zou zomaar ook kunnen zijn, dat bij u het videodeluxe.ini bestand corrupt is geworden. Verwijder deze eens. Wanneer u dit videodeluxe.ini bestand verwijderd hebt, wordt Video Deluxe 2024 op de standaardwaarden teruggezet en eventuele configuratiefouten hersteld. Als u VDL2024 opnieuw opstart wordt dit videodeluxe.ini bestand automatisch weer aangemaakt.

Zie ook: Verborgen bestanden zichtbaar maken in Windows 10 | 11 (magix.info)

Met vriendelijke groeten,

Rob (forum moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Theo-vanDuppen schreef op 25.01.2025 om 10:08 uur

Beste Rob,

bedankt voor de snelle reactie. Ik natuurlijk meteen proberen echter deze oplossing helpt ook niet, helaas. Ik hoef de foto maar aan te raken met de pijl van de muis en hop het venster schiet meteen naar boven. Ben op deze manier het overzicht natuurlijk kwijt. Ik heb VDL2024 Premium verwijderd met RevoUninstaller. die schoont alle bestanden op. En daarna weer VDL Premium 24 opnieuw geïnstalleerd. echter dit helpt niet.

Zoals ik al meldde Ik heb een testversie geïnstalleerd Magix Video de Luxe 2025  Hierbij kwam ik tot de conclusie dat dit probleem bij deze versie niet aanwezig is.

Groet Theo van Duppen

Bol schreef op 25.01.2025 om 11:05 uur

@Theo-vanDuppen

Hallo Theo,

....Ik heb VDL2024 Premium verwijderd met Revo Uninstaller. Die schoont alle bestanden op.....

Zelf heb ik in het verleden ook Revo Uninstaller gebruikt. Dit programma verwijdert niet alleen de bestanden van het te verwijderen programma, maar ook nog essentiële bestanden van andere programma's. Dit is voor mij de rede geweest om Revo Uninstaller in de ban te doen en te verwijderen van al mijn computers. Zie onderstaande tekst.

Zelf deinstalleer ik een Video Deluxe programma grondig op de volgende manier.

Doe het volgende:

• Klik HIER, om de "Microsoft FixIT Tool" te downloaden
  • Open Microsoft FixIt en selecteer "Volgende".
  • Klik nu op "Verwijderen"
  • Selecteer de optie "MAGIX Video Deluxe" en klik op "Volgende".

Belangrijk: Als er in de lijst meer entry's met "Video Deluxe" of "Video Deluxe Update" voorkomen, laat dan de tool meerdere malen na elkaar werken tot alle Video Deluxe entry's weg zijn.

Verwijder de programmamappen (als u deze ziet) onder de volgende paden:

Video deluxe Premium

• C:\ProgramData\MAGIX\Videodeluxe23_premium\
  • C:\User\*uw_gebruikersnaam*\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe23_premium\
  • C:\ProgramData\MAGIX\Videodeluxe24_premium\
  • C:\User\*uw_gebruikersnaam*\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe24_premium\
  • C:\ProgramData\MAGIX\Videodeluxe25_premium\
  • C:\User\*uw_gebruikersnaam*\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe25_premium\
  • C:\ProgramData\MAGIX\Videodeluxe26_premium\
  • C:\User\*uw_gebruikersnaam*\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe26_premium\
  • C:\ProgramData\MAGIX\Videodeluxe27_premium\
  • C:\User\*uw_gebruikersnaam*\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe27_premium\
  • C:\ProgramData\MAGIX\Videodeluxe28_premium\
  • C:\User\*uw_gebruikersnaam*\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe28_premium\
  • C:\ProgramData\MAGIX\Videodeluxe29_premium\
  • C:\User\*uw_gebruikersnaam*\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe29_premium\
  • C:\ProgramData\MAGIX\Videodeluxe30_premium\
  • C:\User\*uw_gebruikersnaam*\AppData\Roaming\MAGIX\Videodeluxe30_premium\

Als u de mappen niet ziet, moet u eerst verborgen mappen weergeven. Zie: Verborgen bestanden zichtbaar maken in Windows 10 | 11 (magix.info)

Installeer Nu VDL2024 premium opnieuw. Zie: Waar kan ik mijn serienummer en het installatieprogramma vinden?

Als u de melding krijgt. Zie afbeelding

Klik dan op Behouden. (dit is een vals positieve melding)

Succes,

Rob (forum moderator)

PC -1-

PC -2-