Reacties

johndebrock schreef op 13.09.2024 om 12:33 uur

Jan,als je de films Exporteert en allemaal in dezelfde map hebt geplaatst dan kun je die op de tijdlijn achter elkaar zetten als 1 film.

SevenHills schreef op 16.09.2024 om 18:59 uur

Ik haak hier ook even in. Alle MP4`s weer terug plaatsen op de tijdlijn en weer opnieuw exporteren bedoel je hier toch mee? Om het geheel van een vakantie overzichtelijk te houden zou je dan markers/hoofdstukken kunnen plaatsen?

Bol schreef op 17.09.2024 om 10:37 uur

Hallo @SevenHills,

Het klopt helemaal wat @johndebrock hebt geschreven. U start Video Deluxe op en zet alle gewenste MP4 bestanden achterelkaar terug op de tijdlijn en exporteert het dan weer.

....Om het geheel van een vakantie overzichtelijk te houden zou je dan markers/hoofdstukken kunnen plaatsen?....

Het plaatsen van markers / hoofdstukken zal goed kunnen werken als u deze als een ISO bestand of op een DVD brand. Maar de dit zal niet werken, als u het als één MP4 bestand afspeelt via uw TV en/of mediaplayer.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

SevenHills schreef op 17.09.2024 om 11:07 uur

Bedankt voor de reactie Rob. Om een vakantiefilm overzichtelijk te houden is het maken van 1 map met daarin de diverse MP4 onderdelen dan de beste oplossing lijkt me.

Peter

Bol schreef op 17.09.2024 om 11:27 uur

@SevenHills

Hallo Peter,

Ja, u zou een film map aan kunnen maken met daarin uw vakantiefilms en dan de films één voor één uit deze map afspelen via uw afspeelapparatuur.

Zelf brand ik mijn filmprojecten via het brandmenu als een ISO bestand. Deze bevat dan net als een DVD / Blu-Ray schijf een menustructuur. Zie eens: DVD branden zonder verspilling van DVD's (magix.info)

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

SevenHills schreef op 17.09.2024 om 23:24 uur

Hallo Rob,

Helaas heb ik geen beschikking meer over een DVD speler/brander in de laptop. Bedoel je hiermee dat is een ISO bestand naar de HD moet schrijven? Daarnaast speel ik mijn films direct af vanaf een HD op de TV. Ik betwijfel of de TV, die inmiddels 5 jaar oud is, het afspelen van ISO bestanden ondersteunt. Wellicht kan ik dit eens testen.

Peter

Bol schreef op 18.09.2024 om 11:22 uur

@SevenHills

Hallo Peter,

Om een ISO bestand te kunnen maken hebt u geen DVD en/of een Blu-ray speler/brander nodig. U klik rechtsboven op branden en zet bij 1. de brander op Image recorder en klik op Branden. Geef uw ISO bestand een naam en klik op opslaan. Nu wordt er een ISO bestand aangemaakt, die u kunt deze dan afspelen via de VLC media player

Ik weet niet hoe u nu uw MP4 bestanden afspeelt? U moet even in de handleiding van uw afspeelapparatuur kijken of deze ook ISO bestanden ondersteunt. Mijn Humax 5200C ondersteunt de ISO bestanden!!

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

SevenHills schreef op 18.09.2024 om 14:30 uur

Hoi Rob,

Ik heb er nooit zo bij nagedacht om er ISO`s van te maken. Ik exporteer alle bestanden naar een MP4 formaat en plaats deze vervolgens op externe HD. Vaak upload ik deze dan ook nog naar YT. De zichtbaarheid is uiteraard afhankelijk hoe prive een montage is. Indien de status verborgen is dan stuur ik de link naar de personen in kwestie.

Mijn provider is Ziggo met als ontvanger de Next Mini. Ik speel mijn films af op een Samsung TV, de aansluitingen zoals HDMI, optisch geluid, USB-A, etc, bevinden zich op een losse aansluit box. De externe HD wordt aangesloten op een vrije USB poort wat prima werkt. Benieuwd als ik hier een ISO op plaats of deze ook zonder meer wordt afgespeeld.

DE VLC player is mij wel bekend, die accepteerde in het verleden al vele formaten. Ik heb deze vaak gebruikt op PC en laptop als ik niet de juiste codec ondersteuning voor b.v. Windows media player had.

Ergens heb ik ook nog een externe mediaplayer waarvan de naam me even ontschiet, die ondersteunt ook vele formaten.

Groet,

Peter