Samenvoegen losse hoofdstukken

info372 schreef op 17.12.2012 om 14:14 uur

Goedemiddag,

Ik heb een vraag met betrekking over het plaatsen van muziek onder de foto’s in het programma foto’s op DvD.

Gezien het grote aantal foto’s die ik wilde plaatsen in het project werd mij de keuze in het programma gegeven de fotoreeks onder te verdelen in hoofdstukken zodat de bewerking eenvoudiger en overzichtelijker zou zijn.

Hier heb ik voor gekozen en ontstonden er 7 hoofdstukken, nadat de bewerking van de foto’s en de overgangen gedaan was ging ik over tot het plaatsen van muziek bestanden onder de fotoreeks.
Bij het plaatsen van het 4e nummer was de laatste foto bereikt waardoor de muziek verder liep zonder dat er nog een foto in de bovenste balk te zien was, het nummer liep ook niet automatisch door in het tweede hoofdstuk.

Mijn vraag is dus hoe voeg ik de zeven hoofdstukken samen tot 1 geheel zodat ik de muziek netjes achter elkaar onder de foto’s kan zetten ?

Met vriendelijke groet,
Ton

Reacties

RiViS schreef op 17.12.2012 om 14:39 uur

Hallo Ton,

Uit je verhaal leid ik af dat je een project hebt met 7 Slideshows (wat jij een Hoofdstuk noemt, heet in dit programma een Slideshow). Het achter elkaar zetten van die 7 shows is, zoals je zelf aangeeft, ws geen optie omdat je dan een te groot aantal foto's in één show hebt staan. Je kunt het volgende doen: exporteer elke Slideshow (via Bestand/ Exporteren) als bv Magix Video of als Mpeg2.  NB: na die export kun je in de slideshows niets meer veranderen op het gebied van overgangen en zo, dus dat moet je eerst helemaal naar je zin maken.

Maak nu een nieuw project en sleep die 7 bestanden achter elkaar op de tijdlijn. Hieronder kun je nu je muziek zetten en laten doorlopen zoals je dat wilt.

groet,

Rijk

Voormalige gebruiker schreef op 17.12.2012 om 18:59 uur

Hallo Ton,

Ik heb de foto's op CD&DVD niet

In VDL kan je het de tweede hoofdstuk (film) met copy (Ctrl-C) achter het eerste film plakken (Ctrl-V) en zo het ook met de derde  enz.... Daarna kan ik dan met de sneltoets Ctrl-F4 de films verwijderen zodat ik dan een tijdlijn met de zeven films overhoud. Lees voor films Slideshows

Ik hoop dat je hier wat aan heeft.

Gr.

Rob

info372 schreef op 17.12.2012 om 21:37 uur

Rob & Rijk, bedankt voor jullie antwoord!

De zeven slideshows zijn helemaal klaar wat de indeling en overgangen betreft en kunnen dus samen gevoegd worden. Het is mij echter nog steeds onduidelijk hoe ik de slideshows 01 tm 07 als 1 geheel achter elkaar kan krijgen. Kopieren en of slepen van de slideshows (dus slideshow 02 achter 01 enzo voort enzo voort) lukt me niet.

Waar kan ik bijvoorbeeld de mogelijkheid *via Bestand/ Exporteren* vinden, die jij aangeeft Rijk ?

Ik sta al enkele weken op nonactief door deze hiccup, bellen met Magix en het kopen van een telefonische hulp vouger leverder niets op : ( Dus jullie hulp is meer dan welkom, ontzettend bedankt alvast voor jullie hulp, Ton

RiViS schreef op 17.12.2012 om 22:31 uur

Pas op dat je met het achter elkaar zetten van de slideshows (suggestie Rob) niet het max aantal foto's van 99 per show overschrijdt. Daarom gaf ik de voorkeur aan het exporteren als tussenstap (heb ik inmiddels ook met Rob gecommuniceerd via PB).

Bestand vind je linksboven, pal naast de naam MAGIX. Klik op Bestand, daarna op Exporteren en dan op Video als Magix Video (of evt mpeg2).

groet,

Rijk

info372 schreef op 18.12.2012 om 22:19 uur

Rijk, Toen ik je aanwijzingen volgde en koos voor Video als "Magix Video" zag ik dat de resolutie niet hoger kon als 720x576 en dat is niet echt een goede kwalitiet voor de huidige beeldschermen...

ik snap als je het liever niet wil maar ik loop wederom tegen nieuwe vragen op. Zou ik je anders even mogen bellen om dan de aanpassing te kunnen doen, mocht ik dan tegen iets aan lopen dan kan ik je direct vragen hoe of wat.

Mijn mailadres is

Groet van Ton

RiViS schreef op 19.12.2012 om 10:15 uur

Rijk, Toen ik je aanwijzingen volgde en koos voor Video als "Magix Video" zag ik dat de resolutie niet hoger kon als 720x576 en dat is niet echt een goede kwalitiet voor de huidige beeldschermen...

ik snap als je het liever niet wil maar ik loop wederom tegen nieuwe vragen op. Zou ik je anders even mogen bellen om dan de aanpassing te kunnen doen, mocht ik dan tegen iets aan lopen dan kan ik je direct vragen hoe of wat.

Mijn mailadres is

Groet van Ton

je hebt gelijk, dat is een van de beperkingen van dit programma, dat had ik even niet gecheckt.

Je kunt dan beter exporteren als mpeg-video (mpeg2), bovenin bij presets kun je dan bv kiezen voor HD archief1920x1080i PAL, dan heb je de hoogste kwaliteit.

Over het tweede deel van je vraag heb ik je een PB gestuurd.

groet,

Rijk

info372 schreef op 06.01.2013 om 19:50 uur

Rijk, bedankt voor je hulp ik ben weer een stuk verder : ) Heb de losse hoofdstukken opgeslagen en uit de map in een nieuwe opmaak geplaatst. In de serie heb ik ook korte filmpjes met geluid geplaatst, het geluid van deze filmpjes staat in de geluidslijn direct onder de dia’s. De muziek die ik er later onder sleep komt dan in de onderste muzieklijn, kan het zo zijn dat de muziek kwaliteit in het onderste spoor minder word (met weergaven) dan de bovenste muziekspoor, ik hoor namelijk een behoorlijke kwaliteitsvermindering ten opzichte van het origineel. Alvast weer bedankt. T