red uw video's - ontbreken van het geluid

rjans schreef op 06.06.2011 om 21:15 uur

Na moeilijkheden om vhs-tapes te digitaliseren op mijn pc omdat die niet krachtig genoeg is voor dat pakket (= diagnose van MAGIX supportteam na een syscheck), heb ik het pakket geînstalleerd op een krachtige DELL-laptop van mijn zoon. Qua beelden was de test gelukt; ik moet nog even zoeken hoe ik de beeldkwaliteit wat beter (of wat minder slecht) kan maken.

Qua geluid werd er echter niets van de tapes overgenomen op de PC. In de audio-instellingen was het enkel mogelijk een 'micro" over te nemen. Om het in mijn lekentaal te zeggen was het precies alsof het pakket geen beroep deed op een driver van de geluidskaart van de laptop.

 

Kan iemand onder jullie me hieromtrent raad geven. 

Reacties

magixagent schreef op 07.06.2011 om 08:21 uur

RUV is een pakket wat volledig zelf werkt met zijn drivers.

er zijn inmiddels 3 versies uitgebracht, versie 1 voor Windows XP // versie 2 voor Windows Vista.// versie 3 voor Win 7.

In het verhaal hierboven geeft U niet aan met welk Win systeem u werkt en ook niet met welke versie van RUV.

Graag wil ik U helpen, maar met een gis antwoord zal ik vele A4 vol moeten maken.

gr

rjans schreef op 07.06.2011 om 18:05 uur

Van harte bedankt voor uw reactie. Op mijn eigen PC (te zwak om het pakket te runnen) werk ik met Windows XP en kwam de audio van de vhs-tape door naar de pc (door frames te verliezen kreeg ik een versnelde film en een klownesk geluid).

 

Op de laptop van mijn zoon staat Vista en daarop zie ik zogezegd enkel "drivers" voor een micro. Mijn zoon heeft Magix RUV zelf geinstalleerd vanaf de installatie-dvd zonder dxat ik erbij was; ik veronderstel dat hij daar automatisch de versie 2 genomen of gekregen heeft.

 

hartelijke groeten

 

rjans