Recuperatie van illustraties in mijn album

walter-vanderhaegen schreef op 26.03.2013 om 13:19 uur

Hoe kan ik fotos en filmpjes die ik op jullie server geupload heb terug naar mijn harde schijf downloaden (na gegevensverlies mijnentwege, arf!!!) ???http://www.magix-photos.com/plugin;jsessionid=1dnb5ekyfy6vy.omaasp31?action=

Ik gebruikte WebsiteMaker 3 en WebsiteMaker MX.

walter.vanderhaegen@telenet.be

Reacties

RiViS schreef op 26.03.2013 om 18:04 uur

Hallo Walter,

Dit is een mogelijkheid:

Open je website in Websitemaker. Maak een nieuwe pagina, zet de foto er op (mag gerust verkleind worden tot klein blokje om ruimte voor meer foto's te maken). Nu moet je de foto linken: klik op de foto, klik daarna rechtsboven op het icon Link (het stukje ketting), klik dan op Download-link, klik op Bestand Selecteren, zoek nu het bestand dat bij die foto hoort en klik er op, klik OK. De foto is nu gelinkt naar zijn bestand. Herhaal dit voor alle foto's.

Nu klik je op Preview. Selecteer de nieuwe pagina met de foto's. Klik op een foto. Kies bij "Opslaan" voor "Opslaan als..." zodat je kunt aangeven waar je de foto opgeslagen wilt hebben. Herhaal dit voor alle foto's. Ik hoop dat het er niet al te veel zijn..... Ik geloof niet dat je kunt linken naar meerdere foto's tegelijk.

Het is niet nodig om de site te publiceren, ook hoef je hem niet op te slaan. Als je alles gedowload hebt kun je het programma sluiten zonder te saven en zal je site weer als vanouds zijn, dus zonder al die links.

Misschien weet iemand een snellere/ simpeler manier, dan moet je deze maar vergeten, maar hij werkt in elk geval (zelf geprobeerd).

groet,

Rijk

 

walter-vanderhaegen schreef op 26.03.2013 om 19:40 uur

Ben er helaas niet in geslaagd de file te downloaden, gggrrrr!  Als 71-jarige moet je me wel de pap in de mond geven en echt stap-per-stap uitleggen hoe en wat en waar.

Ik had mijn email adres opgegeven om zo de fotos thuis te krijgen omdat ik geen andere mogelijkheid vond.

Kan je me verder helpen?

RiViS schreef op 27.03.2013 om 12:03 uur

Ben er helaas niet in geslaagd de file te downloaden, gggrrrr!  Als 71-jarige moet je me wel de pap in de mond geven en echt stap-per-stap uitleggen hoe en wat en waar.

Ik had mijn email adres opgegeven om zo de fotos thuis te krijgen omdat ik geen andere mogelijkheid vond.

Kan je me verder helpen?

Dag Walter,

Eerst even een eventueel misverstand rechtzetten: Op deze site (magix.info) helpen amateurs elkaar om problemen op te lossen. Wij kunnen dus geen bestanden terug sturen omdat we daar eenvoudig niet bij kunnen.  Als je iets van Magix wilt, kan dat bv via Magix Support.

Dan nu het downloaden. Ik dacht dat ik het al redelijk stap voor stap had beschreven, maar blijkbaar nog niet duidelijk genoeg. Ik zal een nieuwe poging doen, stap voor stap, voor één foto. Maar ik houd er wel rekening me dat het voor meer foto's moet kunnen. Ik ga uit van Website maker MX

1. Start het programma Website maker en open de website.

2. Zet de muiswijzer op het icoontje "Pagina" met het plusteken er op, je krijgt te zien: "Nieuwe pagiana aanleggen". Klik er op. 

3.Er verschijnt een scherm. Klik op het vierkant met "Lege pagina" en daarna op "Aanleggen" (onderaan). Je krijgt nu een lege pagina te zien, wel met de eventuele achtergrond er op die al op je site staat. Hier gaan we de foto(s) op plaatsen.

4.Klik in het deel onderaan op de tab "Eigen media". Klik daaronder op "Geüploade". Zoek daaronder naar de map waar je foto's in staan, hij zal misschien "afbeeldingen" heten of zo iets. Klik er op.

5. Er verschijnt nu even een schermpje met de tekst "data overdracht", als het weer weg is zie je de foto's rechts onder staan.

6. Ga met de muis op de eerste foto staan (die je wilt downloaden), de tekst "Invoegen" verschijnt, klik daar op. De foto komt nu op je nieuwe pagina te staan.

7. Omdat de foto veel te groot is (want we willen er veel meer op zetten) gaan we hem eerst verkleinen: Dat doe je door met de muis op één van de hoekpunten te gaan staan, klik en schuif de hoek naar binnen toe tot je foto klein genoeg is. Als je midden op de foto klikt kun je hem (met ingedrukte muisknop) verschuiven naar de plaats die je wilt. Omdat dit de eerste foto is zetten we hem links boven op het lege scherm. Maak hem zo klein dat je hem nog wel kunt herkennen.

8. Nu gaan we de download-link aanbrengen. Klik op de foto om hem te activeren (er verschijnen allemaal pijltjes)

9. Klik op het icoon "Link" dat staat rechts boven, bij mij is het het derde icoon vanaf links in een rijtje van 4 (het icon met de kettingschakels). Na  het klikken zie je een schermpje met mogelijkjheden voor verlinking.

10. Klik op "Download-link" en daarna op "Bestand selecteren". Nu opent een scherm, waarop je links weer de map moet zoeken waar de foto in staat, bijvoorbeeld "afbeeldingen". Rechts verschijnen nu de foto's.

11. Klik op de foto die je net op het nieuwe scherm had geplaatst (hij wordt geel), klik daarna op OK onderaan.

12. Herhaal de stappen 6 t/m 11 voor de volgende foto. In stap 6 moet je dan natuurlijk lezen: Ga met de muis op de tweede foto staan,...etc

13. Als je alle foto's hebt geplaatst en van een link hebt voorzien, kunnen we ze gaan downloaden. Klik nu eerst op "Preview" (rechts boven). Je krijgt nu de nieuwe pagina met foto's te zien zoals die op je site zou verschijnen (na Publicatie, maar Publiceren doen we niet, is niet nodig).

14. Klik op de eerste foto die je wilt downloaden, er verschijnt een Windows schermpje met daarop de bestandsnaam van de foto. Rechts er naast staat het vakje "Opslaan" met rechts een klein driehoekje, klik daar op.

15. Klik nu op "Opslaan als", zoek nu links een map waar je de foto op je PC wilt opslaan, klik op die map en daarna onderaan op "Opslaan". Als het goed is staat de foto nu terug op je PC, je krijgt hem ook te zien.

16. Herhaal de stappen 14 en 15 voor alle volgende foto's.

17. Als je klaar bent, ga je terug naar het programma Website maker. Je kunt de nieuwe pagina verwijderen door links op het wieltje naast  "nieuwe pagina" te klikken en daarna op het rode kruis "pagina wissen". Het programma vraagt of je dat echt wilt, klik op Ja.

Ik hoop dat het nu wel gaat lukken, duidelijker kan ik het niet uitleggen. Laat even weten of het werkt. Als iets anders loopt dan ik beschrijf, geef dan duidelijk aan bij welk nummer dat gebeurt (1...17).

Nog even een suggestie: sla je foto's ook nog een keer als back-up op op een andere locatie, bv een externe harde schijf of een usb stick. Dat is trouwens het beste voor al je belangrijke bestanden. Dat voorkomt een hoop gedoe....

succes er mee,

groet Rijk

PS (ben 1 jaar ouder dan jij...)

 

walter-vanderhaegen schreef op 27.03.2013 om 19:01 uur

Bedankt Rijk, fantastisch dat je me zo wil helpen.  Het lukt me tot en met 13, daarna verschijnt het venster, maar de bestandsnaam is grijs en kan niet aangeklikt worden, dus geen download mogelijkheid, ggrrrr!

Mischien heb je hier ook wel een oplossing voor?

Groetjes

Walter

RiViS schreef op 27.03.2013 om 21:45 uur

Walter, je moet niet op de bestandsnaam klikken maar meer naar rechts op het kleine driehoekje naast "Opslaan", zie screenshot (klik op het screenshot om het te vergroten):

Dan klikken op "Opslaan als" en map kiezen (zie 14 en 15).

groet,

Rijk