Quick Time is niet geinstalleerd

b.eversen schreef op 11.11.2021 om 11:11 uur

Ik gebruik: Video de Luxe Premium versie nr 17.00.3.178 (UDP3)
Hardware: Laptop HP Pavilion 15-cs0975nd met Windows 10 Home


Het probleem is: Bij het importeren van mp4 filmpjes gemaakt op mijn android telefoon krijg ik de volgende melding:
Quick Time is niet geinstalleerd. Om het bestand te kunnen weergeven moet Quick Time geinstalleerd zijn.
Waar kan ik dit vinden?
Is er ook een andere oplossing?


 

Reacties

mi-bo schreef op 11.11.2021 om 12:24 uur

@b.eversen

Beste B.

Hieronder staat een link voor U

https://quicktime.en.softonic.com/

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 11.11.2021 om 12:29 uur

Hallo @b.eversen,

Ik raad u ten sterkste af om de gehele Quicktime versie te installeren.

Magix Support adviseer om "Quicktime Alternative codec" te installeren. Zie onderstaande links.

Succes, Rob

Gewijzigd i.v.m. correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 11.11.2021, 12:46, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 11.11.2021 om 12:43 uur

Hallo @b.eversen,

Dat u bij het importeren van mp4 filmpjes gemaakt op uw android telefoon de volgende melding krijgt: Quick Time is niet geinstalleerd, heb ik het vermoeden, dat u uw filmpjes opneemt als HEVC. Schakel bij de Camera-instellingen eens het volgende uit:

  • Video's met hoge efficiëntie uit
  • Auto HDR ook uit

Maak nu een filmpje met deze instellingen en probeer het dan nog eens.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 11.11.2021 om 12:47 uur

@b.eversen

Beste B.

Nog een keer Uw vraag goed gelezen, als U een Android mobile heeft ,heeft U geen Quick Time nodig, wel als er beelden tussen zitten( MOV )opgenomen door een Iphone .

Beelden opgenomen met versie 12 of 13 is een ander verhaal ivm geluid problemen.

Via Apple kunt U online Quick Time player installeren.

U heeft 2 reacties gekregen, doe hier U voordeel mee

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 11.11.2021 om 13:07 uur

Hallo @b.eversen,

Even voor de goede orde, Apple ondersteund vanaf 2016 Quicktime niet meer voor Windows.

Apple ondersteund natuurlijk wel hun eigen besturingsprogramma.

Met vriendelijke groet, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 11.11.2021 om 13:13 uur

Hallo @b.eversen,

Hier nog een aanvulling op mijn eerder gegeven antwoorden.

Wat u zo kunnen doen, is om de MP4 bestanden die om Quicktime vragen, met Handbrake (freeware) te converteren.

Heel veel succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-