projecten van oude PC op nieuwe PC met zwarte randen

voyageur schreef op 05.02.2018 om 21:13 uur

Hallol,

Ik ben teneinde raad. Ik heb mij een nieuwe zware PC gekocht met de recentste high end grafische kaart en zelfs met 4K resolutie, maar Magix Fotostory Deluxe wil niet meewerken (laatste intel core 7de generatie, 64GB werkgeheugen, GTX 1070 sli-8GB)

Ik heb de laatste nieuwe Magixversie 17.1.2.125 UDP3 UG. CODE 8657KA2 geïnstalleerd via mijn Magix account, upgedated en alle bijkomende elementen geïnstalleerd via gratis downloads zoals ik dat altijd al heb gedaan.

Ik open een zeer recent project nog gemaakt op mijn oude PC nu op mijn nieuwe PC en wat blijkt: zelfs alle foto's met zoomeffecten hebben nu overal die vervelende zwarte randen, video's niet. Ook de collages kloppen niet meer. Nog erger, als ik de zoomeffecten in het project wis op mijn nieuwe PC dan blijven zelfs die foto's zwarte randen hebben. Ik kan die ook niet wegkrijgen. Nochtans is dit met dezelfde Magixversie 17.1.2.125 UDP3 UG. CODE 8657KA2 gemaakt op mijn oude PC.

Ik heb zelfs de gratis downloads verwijderd en dezelfde uit mijn oude PC op mijn nieuwe PC geïnstalleerd. Nog geen oplossing. En ook nog eens de zo gezegde verdwenen effecten zoals door Bol de al eerder aangeboden en werkende oplossing geïntegreerd. En nog geen oplossing.

Dit betekent dat ik tal van projecten volledig opnieuw zal mogen maken. Dat kan toch niet de bedoeling zijn. Wat is dat toch met Magix. Telkens als er een update is staat die vol fouten die ze ook zelf toegeven, en dat blijft maar duren. Maar hetgeen ik nu tegenkom tart toch wel elke verbeelding. Ik heb al tal van mooie documentaires gemaakt met Magix, maar zo kan dat echt niet verder. Mijn trouw aan Magix heeft na vandaag een flinke uppercut gekregen.

Wie weet raad?

Dank je wel, Voyageur

Reacties

voyageur schreef op 06.02.2018 om 17:15 uur

Hallo,

Hierbij voeg ik nog wat toe aan mijn lijdensweg. Ik heb tal van zaken nog uitgeprobeerd en het is nu wel duidelijk dat er iets misloopt bij Magix zelf. Hieronder mijn bevindingen:

FS gedeïnstalleerd

FS basisprogramma terug gedownload vanuit mijn account en opnieuw geïnstalleerd

FS actualisering deze keer niet uitgevoerd

Gratis downloads terug geïnstalleerd

Bestaand project geopend

Wel wat blijkt er nu, wel alles werkt keurig zonder enig probleem. Collages en zoomeffecten zonder randen. Dus alles OK

En nu na actualisering loopt alles terug fout. Feitelijk zou ik dus niet mogen actualiseren

FS geactualiseerd

Hetzelfde bestaand project geopend

Wel wat blijkt er nu collages opnieuw met fouten en zoomeffecten terug met zwarte randen. Hoe is dat nu toch mogelijk??? Duidelijk iets mis met de actualisering. Wie geraakt daar nog wijs uit?

Ik maak vervolgens van ditzelfde project (met fouten na actualisering) een veiligheidskopie op mijn nieuwe PC. Daarna breng ik die over naar mijn oude PC en wat blijkt: ondanks voormelde fouten wordt dit project daar zoals voordien foutloos weergegeven.

Ik vraag mij af of dit iets te maken heeft met het feit dat FS op mijn oude PC met opeenvolgende patches en updates geactualiseerd werd. Op mijn nieuwe PC kan dit slechts eenmalig na installatie van het basisprogramma dat werkt tot de actualisering wordt uitgevoerd. Daar ligt waarschijnlijk het probleem

Er is dus duidelijk een fout bij Magix na actualisering. Geen actualisering en alles werkt.

Wie kan er in deze frustrerende aangelegenheid soelaas brengen?

Warme groet,

Voyageur

 

Bol schreef op 07.02.2018 om 16:48 uur

Hallo Voyageur,

Persoonlijk, ben ik het met u eens, dat Magix zeer traag is met het updaten van verschillende de Magix programma's. In een persoonlijk bericht heb ik u op 2 februari reeds aangegeven, dat er aan een nieuwe patch voor Photostory versie 17.1.2.125 (met veel fouten) wordt gewerkt, maar dat deze nog niet klaar is. Magix Support vermoedt, dat deze patch in de komende weken, zal worden uitgebracht en verwacht dan, dat de door u genoemde fouten en problemen zullen zijn verholpen.

Mijn advies is, ondanks al uw frustraties, deze patch af te wachten.

Groet,

Bol

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

voyageur schreef op 07.02.2018 om 18:40 uur

Dank je wel Bol,

We zien wel, maar ik had toch gehoopt met mijn nieuwe machine op dezelfde manier te kunnen werken.

Wat ik toch eigenaardig vind is dat met het basisprogramma (gedownload via mijn account) zonder de update te installeren alles werkt met uitzondering natuurlijk van de nieuwe mogelijkheden. Ik kan hierin dus wel een project van oude PC op mijn nieuwe PC openen en bewerken zonder zwarte randen en foute collages. Ik heb dat ook zonder problemen opgeslagen via veiligheidskopie op de nieuwe PC. Ik open dit opnieuw en nog geen problemen.

Dan heb ik de Magix update geïnstalleerd en het project op mijn nieuwe PC terug geopend. Welnu vanaf dan zijn er die zwarte randen terug. Zelfs als ik het zoomeffect verwijder blijven die zwarte randen onherroepelijk aanwezig en niet weg te werken bij bv. in het menu uitsnede.

Daar begrijpt een gezond mens niets meer van.

Is er misschien een mogelijkheid om de werkende versie van mijn oude versie over te zetten op mijn nieuwe? Ik denk persoonlijk dat dit niet kan. Heb jij daar ervaring mee.

Warme groet,

Voyageur

Bol schreef op 07.02.2018 om 21:29 uur

Hallo Voyageur,

De grootste problemen zijn volgens mij onstaan, toen Magix de nieuwe mediapool lay-out introduceerde incl. Magix store in photosory 2018 en deze te snel op de markt bracht. Zelf heb ik geen ervaringen om een oude versie over te zetten naar een nieuwe pc.

Groet,

Bol

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 13.02.2018 om 12:04 uur

Voyageur,

sinds vandaag weer een grote download update van 339 Mb nu versie 17.1.2.127.

Helaas is het niet mogelijk om te laten zien wat de veranderingen zijn

Groeten,

Michael

voyageur schreef op 13.02.2018 om 12:16 uur

Dank je wel

Voyageur

mi-bo schreef op 13.02.2018 om 12:19 uur

Voyageur.

Het enige wat ik kunnen achterhalen is,

"Enkele belangrijke prestatieverbeteringen"

Groeten

Michael

Bol schreef op 13.02.2018 om 14:10 uur

Hallo Voyageur,

Gisteren heb ik u een PB gestuurd, dat er voor Photostory de langverwachte update 17.1.2.127 was uitgekomen. Ik heb echter moeten constateren, dat uw eerdere problemen is hiermee niet zijn verholpen. zie https://www.magix.info/nl/forum/magix-fotostory-deluxe-2018-problemen-na-laatste-update--1201228/

De problemen, die u in deze topic aankaart, daar heb ik nog geen energie ingestoken, omdat er op korte termijn een update uitgebracht zou worden.

Laat mij weten of uw laatste problemen, hiermee wel zijn opgelost. Zo niet, dan ga ik mij ook in deze probleemstellingen verdiepen.

Groet,

Bol

3x gewijzigd i.v.m. verbeterd antwoord en taalfoutcorrectie.

Laatst gewijzigd door Bol op 13.02.2018, 14:13, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

voyageur schreef op 13.02.2018 om 19:49 uur

Dag Bol

Dank je wel Bol. Heb intussen update op mijn nieuwe PC geïnstalleerd en op het eerste zicht zijn tal van problemen opgelost. Zwarte randen zijn verdwenen en ook de collages worden mooi weergegeven. Ook project van mijn oude PC worden mooi overgenomen. Dus dat is nu OK. Moet nog wat zaken uittesten en dan laat ik je dat nog weten. ik kan nu terug aan de slag.

Intussen heb ik toch nog een bijkomende fout ontdekt: in menu vormgeving / decoratie / tekens. Ik wil een pijltje zetten op een bepaalde foto, dat lukt wel maar kan de grote niet meer aanpassen zoals in de vorige versies wel kon. Ook kan het pijltje niet meer van horizontaal naar verticaal gedraaid worden en omgekeerd. Dus toch weeral iets waar de programmeurs hebben overgekeken.

Bol, ik heb niet de gewoonte om bloemetjes te gooien, maar jij verdient wel een grote pluim beste vriend.

Warme groet,

Voyageur

Bol schreef op 13.02.2018 om 22:36 uur

Hallo Voyageur,

Het doet mij een groot genoegen om te lezen, dat u mijn inbreng zeer waardeert.

Nu het probleem van menu vormgeving / decoratie / tekens. Dit is geen programmeerfout. De programmeurs hebben het vinkje bij "Preview" standaard aan gezet. zie afbeelding

Zo kunt u de tekens bewerken:

  • ga naar vormgeving / decoratie / tekens
  • sleep bv. Pijl 08 naar de tijdlijn
  • klik op "FX" en dan op Weergave&anim. / Positie & Grootte
  • haal het vinkje weg bij Preview
  • activeer de Pijl 08 onder de foto
  • rondom ziet u de oranje greepjes
  • Nu kunt u het pijltje bewerken (verkleinen, draaien, etc...)

Succes,

Bol

3x gewijzigd i.v.m. verbeteringen antwoord

Laatst gewijzigd door Bol op 13.02.2018, 22:46, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

voyageur schreef op 15.02.2018 om 11:05 uur

Dag Bol

Nog maar eens bedankt voor deze wenk.

Tot nu toe loopt FS goed en ben niet meer geconfronteerd met nieuwe problemen. Jij wel?

Hopelijk weten ze nu bij Magix dat je moet voort bouwen op een goed werkend programma en alle overbodige dingen zoals gebrekkige mediapoolen en Magix store ten spijt, er moeten van af blijven.

Enkel nuttige innovaties moeten voorrang kunnen krijgen en prullaria moeten ze achterwege laten.

Nog een fijne dag,

Voyageur

Bol schreef op 15.02.2018 om 14:01 uur

Hallo Voyageur,

Ik heb tot op heden nog geen nieuwe problemen gezien en ondervonden. Alleen, dat de presets in weergave en animatie nog niet zijn oplost. Ik moet wel toegeven, dat ik deze zelden gebruikt. Om één foto te bewegen, maak ik meestal gebruik van keyframes.

Zelf had ik ook verwacht en gehoopt, dat Magix, toen ze geen jaartal meer toevoegde aan hun programma's, deze zouden uitbreiden c.q. verbeteren, zonder dat er een totaal nieuw pakket uitgebracht zou worden.

Het doet mij een genoegen om te lezen, dat u het vertrouwen in Magix Photostory weer heeft herwonnen.

Groet,

Bol

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-