Project upgraden naar nieuwe versie/plug-ins?

videoker schreef op 03.10.2020 om 17:01 uur

Weet iemand of/hoe je een bestaand Video Pro X project waarin gebruik gemaakt wordt van bijvoorbeeld Mercali V2 of V4 kan upgraden/migreren naar Mercali V5?

Ik weet dat je bestaande projecten kan openen en bewerken in de nieuwste versie van VPX, maar ik maak veel gebruik van Mercali, en een en ander handmatig aanpassen naar de nieuwere versie van Mercali is veel werk, dus ik hoop dat dat slimmer kan...

Reacties

Bol schreef op 03.10.2020 om 23:38 uur

Hallo Videoker,

Als u Pro X de updateservice verlengt, dan wordt de proDaD Mercali V5 suite standaard meegeleverd.

Zie ook: https://www.magix.info/nl/support/artikel/installatie-activering-van-mercalli-5-en-newblue-filter-5-plugins--1527/

Succes,
Rob
Moderator / Forumlid

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

videoker schreef op 05.10.2020 om 15:54 uur

Hallo Rob, dankjewel voor je reactie.

Ik begrijp dat Mercali V5 onderdeel is van de nieuwe Pro X, maar is er ook een manier om bestaande projecten slim/snel om te zetten van Mercali V2 (of4) naar V5?

Ik heb diverse grote projecten met een paar honderd objecten, dus omzetten is best veel werk (zelfs met de batch-verwerkingoptie sinds Mercali V4).

Het zou mooi zijn als je op de een of andere manier een project in 1 keer kon omzetten.

Bol schreef op 05.10.2020 om 18:33 uur

Hallo Videoker,

Uw topic heb ik nog eens goed doorgelezen. Ik ben tot de conclusie gekomen, dat dit alleen mogelijk is, mits u geen andere effecten op de clips hebt toegepast, dan alleen de beeldstabilisatie (Mercalli V2/V4). Als dat zo is, zou u alle clips met de oude stabilisatie-effecten in een keer kunnen vervangen door de nieuwe versie van Mercali V5.

Selecteer eerst alle clips van uw project en verwijdert dan de eerdere video-effect (beeldstabilisatie). Als deze is verwijderd, dan kunt alle clips in een keer opnieuw stabiliseren met Mercali V5.

Maar ik heb wel het vermoeden, dat u ook andere video-effecten hebt toegepast op uw clips.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-