Project op DVD branden

etiennedw schreef op 02.03.2016 om 15:15 uur

Ik bezit Magix video easy Red uw video's versie 5.03.113 dat draait onder Windows 8.1

Probleem: bij het branden op DVD van een groot project krijg ik volgende pop-up: "Het project heeft ca 7390 MB ruimte nodig op de disk. Plaats aub een andere lege cd of maak het project korter"

Vraag: Hoe kan ik het project op meerdere DVD's branden (telkens 4,7 GB) of eventueel mijn project splitsen in deelprojecten die ik dan afzonderlijk kan branden?

Reacties

magixagent schreef op 02.03.2016 om 16:48 uur

Misschien  is een  dual layer  een oplossing of op een externe harde schijf 

Gr 

Harry 

etiennedw schreef op 02.03.2016 om 21:27 uur

Bedankt Harry,

Ik had inderdaad ook aan een dergelijke oplossing gedacht. Uit uw reactie leid ik af dat het blijkbaar niet mogelijk is om het project alsnog te splitsen of op meerdere DVD's te branden?  

Anderzijds vind ik dat een programma van dergelijke kostprijs dat voorziet om DVD's te branden toch minstens de mogelijkheid mag voorzien om één project op meerdere DVD's te branden.

Mvg,

Etienne 

magixagent schreef op 03.03.2016 om 09:49 uur

Hallo Etienne,
ik heb zelf versie 5 niet meer op mijn Pc staan, maar het volgende. het totaal project zal uit meerdere projecten ( plaatjes bestaan ) of 1 stuk,
het volgende ga naar opslaan als zet dit in een speciale map dit is het gehele bestand  (  vb. test ) maak het nog een keer opslaan als en dan ( bv test +1 ) nu staat het 2 opgeslagen,
2 mogelijkheden :
de eerste:
hier  wordt het beeld  niet beter op ga naar branden, dan dvd branden, hier zie je encoder instellingen staan klik dit aan, dan de optie bitrate aanpassen, en je zal zien dat het op 1 dvd past, maar kwaliteit gaat erg achteruit.
de tweede ;
het gehele film ( project staat nu op de tijdlijn haal bv de achterste 2 projecten weg sla dit op als ( vb. test +3 ).als je dit nu gaat branden wordt de eerst gedeelte gebrand,
is dit klaar zet je weer test 1 op de tijdlijn en verwijder je de  eerst projecten dan blijft de laatste staan, en zo heb je een goede kwaliteit en is het project gesplitst
gr
Harry.