Project op Blu-ray branden geeft fout tijdens de mixdown

FreekB schreef op 09.03.2022 om 19:31 uur

De laatste tijd merk ik steeds vaker dat een project via "disks branden" fout loopt tijdens het maken van de image, dus voordat het klaar is om het op Blu-ray te branden. Hetzelfde project op DVD zetten gaat vrijwel altijd goed.
Het nadeel is dat je niet weet waar het fout gaat en waarom het fout gaat, ineens verschijnt er een foutmelding en dan loopt het proces al een paar uur. Door in de stream map van de image het reeds gemaakte bestand af te spelen kan ik wel zien wat de laatste beelden zijn die zijn toegevoegd en dus waar het proces gestopt is. Maar dan weet ik niet waarom en wat ik eraan kan doen. Het zou handig zijn als er een kleine view van het project zou mee lopen tijdens de "mixdown' dan weet je waar het proces mee bezig is.
Ik gebruik versie 21.0.1.92
Deze fout kreeg ik deze week een paar keer, stap 1 is dan nog niet beëndigd, mixdown was bij 1:06 terwijl het project 1:15 is.

 

Reacties

FreekB schreef op 11.04.2022 om 16:26 uur

Helaas nog geen reacties ontvangen.
Ik heb nu weer een project af, de DVD is probleemloos gemaakt, de Blu-ray geeft steeds een fout, als ik dan het steams bestand bekijk dan zie ik in welk videofragment het fout gaat, ik verwijder dat dan maar uit het project en start opnieuw, dan loopt het verder tot een volgens fragment waarop het fout gaat. Dacht ik eerst nog dat het fout ging bij video bestanden opgenomen met mobiele devices, maar nu gebeurt het gewoon bij opnames met een gewone Panasonic HD video camera. Geen doen om op deze manier Blu-rays te maken, zowel de mpeg2 als de H264 variant.