Reacties

RiViS schreef op 20.11.2017 om 11:48 uur

Hallo Willytje,

Als je het project op dvd hebt gebrand is het een film geworden, die bestaat uit een videodeel en een geluidsdeel. Alle titels, geluiden, etc zijn dan geïntegreerd in de film. Die film kun je als geheel wel weer in een nieuw project opnemen, maar je kunt dan b.v. niet meer de titels bewerken die er al in zitten. Het is dus verstandig om je projectbestanden (inclusief de er bij horende foto's geluiden etc) te bewaren zo lang je niet 100% zeker weet dat je die nooit meer zult willen bewerken.

groet,

Rijk

Bol schreef op 21.11.2017 om 14:09 uur

Hallo Willy,

Hier een aanvulling op het goede antwoord wat Rijk. Zelf weet ik weet niet of dit ook werkt in "Magix fotopremium 2013", maar het is het proberen waard.

Dit voorbeeld gemaakt in Photostory 2018

  1. Start het Magix programma op
  2. Leg de DVD in de PC
  3. Klik Computer
  4. Zoek in de mediapool
  5. Klik xxxx film xx
  6. Sleep de film naar de tijdlijn
  7. Klik op volledige disk kopiëren
  8. Selecteer een map of maak een nieuwe map aan
  9. De disk naar de map gekopieerd
  10. Na het kopiëren word deze op de tijdlijn gezet
  11. Hierna kunt u deze op exporteren en naar een USB stick kopiëren

Succes,

Bol

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Willytje65 schreef op 22.11.2017 om 10:31 uur

Ik zal het eens proberen, ik ben het project in Magix kwijt geraakt op mijn pc door een fout, het programma, kon ik bepaald dingen niet meer doen, ik heb het toen verwijderd ,( alle projecten van 3 jaar lang waren toen weg )opnieuw er op gezet en alles werkte weer, ik had eerder al reset in standaardwaarden maar het hielp niet.

In ieder geval hartelijk dank

Willytje65 schreef op 15.02.2018 om 17:24 uur

Nu ik weer wat meer tijd heb wil ik het opnieuw proberen.

Bol heeft het hier zo mooi beschreven maar in Magix 2013 lukt het mij niet.

 ik heb dan maar de Dvd met de fotoshow naar mijn pc gekopieerd, dat lukte maar toen ik die achteraf weer inbracht op de tijdlijn, heb ik alleen één dia met de ganse film er op, ik heb dus geen filmstrip zoals ik anders een filmpje inlas, en het speelt af met in de bewegende delen , heel veel moirré; Hoe kan ik het beter doen met Magix 2013

 

 

mi-bo schreef op 15.02.2018 om 21:07 uur

Willetje65,

aan de linker zijde heeft u deze 3 opties

, hier is aangegeven wat U bedoelt  

door op de 3 streepjes te klikken komt Uw project er uit te zien zoals hieronder.

Dit is een geheel en kan gezien er overgangen en muziek instaat niet gesplitst worden.

Groeten

Michael

Bol schreef op 15.02.2018 om 23:55 uur

Hallo Willy,

Het klopt, dat als je in storyboard staat maar één dia ziet. Dit komt, omdat je filmpje uit een filmfragment bestaat. Wanneer je overschakelt naar de tijdlijnmodus en in de film gaat knippen en dan weer terugschakelt naar de storymodus, dan zie je meerdere dia's. Het aantal dia's hangt dan af van de aantal knippen.

Om de moiré effecten te verminderen zou je het volgende kunnen doen. Voordat je gaat branden, klik dan op Encoder-instellingen en zet een vinkje bij Anti-interlacefilter gebruiken (onderdrukt flikkeringen) en zet ook een vinkje bij Effecten op GPU berekenen. Als deze is aangevinkt en je videokaart ondersteund het, zal het coderen iets sneller verlopen, omdat de CPU ontlast wordt.

Bij het exporteren moet je dit als volgt doen:.

  • ga naar bestand / exporteren / video als.... en kies een van de export mogelijkheden
  • plaats een vinkje bij  Anti-interlacefilter en Effecten op GPU berekenen

Groet,

Bol

1x gewijzigd i.v.m. aanvulling exporteren

 

Laatst gewijzigd door Bol op 16.02.2018, 10:00, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Willytje65 schreef op 19.02.2018 om 11:13 uur

Ik ben nog altijd aan het zoeken, doe ik met een fotoshowtje van amper 8 min. uit 2009 ben begonnen met Foto's op DVD 7, niet zo'n beste kwaliteit maar toe kon ik echt weinig en was al tevreden als het er op stond. Maar om deze show nu op stick zetten , kan ik zelfs de bestaande kwaliteit niet evenaren, en dat zal ik dus ook niet kunnen met mijn recente shows gemaakt met Foto's op DVD 2013 . IK kan ze niet rechtstreeks terug inbrengen in Magix, eerst dus Kopiëren naar mijn pc, dan opnieuw Inbrengen in Magix. Ik heb het nu laats gedaan,opnieuw branden ;encoder : Bitrate 7008- kwaliteit 13- vinkje Interlace, vinkje GPU. maar kan de oude kwaliteit niet evenaren, Ik zoek nog verder hoe ik de beste kwaliteit bereik, als jij iets weet, laat maar horen

 

 

Bol schreef op 20.02.2018 om 11:33 uur

Hallo Willy,

Ik zie, dat u nog niet de juiste oplossing hebt gevonden.

Hier een paar opmerkingen mijnerzijds:

  • Om een goede kwaliteit van u project te verkrijgen, moet uw bronmaterialen, zoals foto's en/of filmpjes van goede kwaliteit zijn.
  • Als u van een al reeds gebrande DVD de VOB bestanden op de tijdlijn zet, is de resolutie - PAL (dvd-kwaliteit) 720 x 576 pixels. Wanneer u deze dan weer opnieuw gaat exporteren of branden kan de kwaliteit gelijk blijven, maar meestal wordt dit minder.
  • Persoonlijk raad ik u af, om de bitrate en de kwaliteit aan te passen, dit niet nodig is. Het kan zelfs averechts werken.
  • Probeer eens een nieuw project te maken en deze te exporteren als een MP4 1920x1080 en kijk dan wat het resultaat is.

Succes,

Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 20.02.2018, 11:34, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-