Programma werkt niet

Maurice-Egger schreef op 05.04.2020 om 11:19 uur

Ik heb het programma 'Red uw Videao's succesvol op de PC geïnstalleerd maar het lukt niet om beeld te krijgen. Het beeld blijft blauw. (1x na veel rommelen aan het snoer en de USB had ik 2 sec. beeld. Het geluid doet het wel.
Ik ken het systeem al omdat mijn schoonvader dit al jaren gebruikt via Windows 7. Ook bij hem mijn Windows 10 versie, op zijn Windows 10 computer geïnstalleerd en getest maar daar wordt de usb ook niet herkent. Verschillende combinaties geprobeerd met zijn Windows 7 versie en mijn Windows 10 versie en de kabel van Windows 7 (rode usb met een blauw lampje) werkt altijd en mijn usb (zwart) voor Windows 10 werkt geen enkele keer. Via support gekeken naar oplossingen en niets werkt tot nu toe. Ik den dat het snoer defect is omdat hij op geen enkele PC herkent wordt en met veel rommelen en bewegen aan de kabel er 2 sec. beeld geweest is. Geluid werkt altijd.

Alvast bedankt voor uw reactie.

Vriendelijke groet,

Maurice

Reacties

Bol schreef op 05.04.2020 om 11:48 uur

Hallo Maurice,

U schrijf in u vraag: "Ik denk dat het snoer defect is omdat hij op geen enkele PC herkent wordt en met veel rommelen en bewegen aan de kabel er 2 sec. beeld geweest is". Hebt u het al geprobeerd met een andere (nieuwe) usb kabel?

Succes

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Maurice-Egger schreef op 05.04.2020 om 13:22 uur

Hallo Rob, Dank u wel voor uw antwoord. Ik begrijp je niet helemaal goed denk ik, want de kabel is één geheel en ik kan er geen andere USB kabel aan bevestigen. Ik heb wel verschillende USB ingangen gebruikt. Ik weet wel dat het programma op mijn PC werkt omdat ik de Magix kabel van mijn schoonvader gebruikt heb om het te testen en toen werkte het.
wat bedoelt u in dit geval met een andere (nieuwe) USB kabel?

Maurice

Bol schreef op 05.04.2020 om 14:46 uur

Hallo Maurice,

Helaas heb ik te weinig kennis van het programma Red Uw Video om u van een goed antwoord te kunnen voorzien. Ik zie dat de Video omzetter rechtstreeks op de USB poort wordt aangesloten. Een losse USB kabel is dus niet nodig. U schrijft dat: "Magix Kabel van uw schoonvader wel op uw PC werkt", maar hebt u uw Magix Kabel al eens uitgeprobeerd op de PC van uw schoonvader? Doet die het dan wel? En lees dit antwoord van Magix Support nog eens door. https://www.magix.info/nl/support/artikel/de-video-omzetter-wordt-niet-herkend--162/

Groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 05.04.2020, 15:45, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Maurice-Egger schreef op 05.04.2020 om 19:17 uur

Hallo Rob,

De kabel doet het ook niet op de PC bij mijn schoonvader, vandaar dat ik vermoed dat de kabel defect is. Ik heb gekeken naar bovenstaande link en het uitgeprobeerd, maar het biedt helaas geen oplossing. Ik ga morgen proberen te bellen met Magix. Ik heb op de pakbon een telefoonnummer gevonden en ik hoop dat ik dan verder geholpen kan worden.
Dank u wel voor het meedenken in ieder geval!

Groetjes Maurice

 

Bol schreef op 05.04.2020 om 22:25 uur

Oké Maurice,

Laat het forum weten, wat Magix als oplossing biedt.

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-