programma werkt niet

itwouda schreef op 02.12.2016 om 16:11 uur

Vandaag de set "Red uw video's" gekocht en geinstalleerd.

Bedoeld om video mini cassette bandjes van mijn (kleine) SONY Digital Handycam over te zetten op mijn PC.

Installatie gelukt. Het USB apparaat is ook van software voorzien. Aansluiten maar dus.

Ik heb een aansluitsnoertje (van de Sony) dat een 3.5 mm plugje heeft in de Audio/Video uitgang van mijn Sony recorder aan gesloten. Aan de andere zijde zitten drie tupstekers (wit/rood/geel) . Die heb ik in het door MGIX meegeleverde contrasteker gestopt. De andere zijde in de MAGIX zwarte usb unit en die vervolgens in mijn PC.

Vervolgens het programma opgestart. gekozen voor;
>Nieuw Video project aanmaken
>vervolgens een naam ingevoerd
>gekozen voor de meest linkse optie "Video's van digitale camera importeren"
>bovenste optie "miniDV camera"gekozen

Vervolgens komt er een plaatje waarbij ik een FIREWIRE kabel moet verbinden met mijn PC. Ik heb wel zo'n kabeltje en ook een uitgang op mijn camera, maar geen ingang daarvoor in mijn PC. Mij is juist verteld dat de aansluiting via de tulp stekers ook werkt (die stekers gebruik ik overigens ook om video via mijn TV weer te geven). Daarna kan ik niets meer, want het programma reageert niet meer.

Vraag: wat doe ik fout of wat moet ik wel doen/kopen/veranderen?

mvg

Tom

Reacties

mi-bo schreef op 02.12.2016 om 17:34 uur

Tom,
er zijn drie mogelijkheden, om videobeelden om te zetten naar de Pc.
Analoge beelden moeten gedigitaliseerd worden, dit kan met MAGIX RUV.
dan de Dv bandjes, hiervoor is een Fire-Wire /1394 kabel voornodig en kan direct vanaf de camera naar de computer worden geïmporteerd,
en de laatste nieuwe camera's hebben een aansluiting via usb
. Zoals u omschrijft heeft u een Sony camera met een Fire- Wire aansluiting, zorgen dat dit ook op de Pc zit en vanaf de camera importeren naar de Pc, is dit niet in Uw bezit een Fire- Wire  insteek kaart kopen.
gr
Michael

raymakers schreef op 08.12.2016 om 18:26 uur

Ik heb red uw video's nr 7 gekocht.

Er wordt enkel audio opgenomen maar geen videobeelden. Wat te doen?

mi-bo schreef op 11.12.2016 om 12:19 uur

Ik heb red uw video's nr 7 gekocht.

Er wordt enkel audio opgenomen maar geen videobeelden. Wat te doen?

is het aangesloten met een scartkabel die niet helemaal vol is 20 pins ( als het 10 pins is wordt alleen audio opgenomen

gr

Michael