Programma start niet op

Jan-Braam schreef op 03.12.2020 om 15:35 uur

Ik heb het programma onlangs gekocht en vanaf de DVD geïnstalleerd. Het wil echter niet starten als ik het aanklik. Kortstondig is er een venster met de mededeling dat de beeldscherminstellingen niet goed zijn. Met andere instellingen loopt het programma evenmin. Computer: PC Windows 10, RAM 4 GB,. Op de DVD staat 2019, Charge 3.0 8534KA3.

Ik heb geen telefoonnummer voor support gevonden.

Met vriendelijke groet,

Jan Braam

Reacties

mi-bo schreef op 03.12.2020 om 16:02 uur

@Jan-Braam

Beste Jan,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

Er zijn de laatste weken wat problemen met RUV 9, lees deze Topic eens

https://www.magix.info/nl/forum/importeren-beelden-videorecorder-lukt-niet--1259745/

Er is een oproep gedaan naar MAGIX Support, en we wachten geduldig af wat hun antwoord is.

Sinds maart bestaat de Nederlandse support niet meer, alles wordt nu vanuit Dresden beantwoord.

Hopend dat U( voorlopig ) iets aan dit antwoord heeft,

M.vr.gr

Michael/ Forum Moderator

Bol schreef op 03.12.2020 om 18:35 uur

@Jan-Braam

Hallo Jan,

.........Computer: PC Windows 10, RAM 4 GB........

Ik lees, dat u W10 op uw PC geïnstalleerd hebt staan. Mijn vraag is, is uw W10 een 64bits of een 32 bits versie? Voor zover ik weet is Magix Red u Video 9 een 64bits versie en is dus niet te installeren onder W10 32bits.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jan-Braam schreef op 04.12.2020 om 10:47 uur

Mijn windows is de 64 bits versie. Ik heb inmiddels het programma aan de praat gekregen. Ik heb een hogere resolutie ingesteld, maar weet niet of dat nu echt de oplossing was!

mi-bo schreef op 04.12.2020 om 11:03 uur

@Jan-Braam

Beste Jan.

Dank voor Uw feedback.

Deze optie heb al eerder op het Forum gelezen.

Hopend voor U dat het mooie pakket RUV 9 het werk gaat doen waarvoor U het heeft gekocht

Veel montage plezier met het digitaliseren van Uw dierbare beelden.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 04.12.2020 om 11:26 uur

@Jan-Braam,

Hallo Jan,

Het doet mij deugd om te lezen, dat u RUV9 aan de praat heb gekregen door het op een hogere resolutie te zetten en bedankt voor uw terugkoppeling

Succes👍👍👍 Rob

 

Laatst gewijzigd door Bol op 04.12.2020, 11:27, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 04.12.2020 om 11:27 uur

@Jan-Braam

Beste Jan,

toch even een vraag,

Uw reactie gaat dit over dit gedeelte

verneem dit graag van U

M.vr.gr

Michael

Jan-Braam schreef op 04.12.2020 om 12:12 uur

Ik ben nog niet zo ver dat ik al werk met de kleur instellingen. Eerst maar eens een film echt opslaan in de PC.

Een andere opmerking: tijdens het afspelen van een tape zie ik op het PC scherm meer strepen in het beeld dan gelijktijdig op de TV die ik parallel geschakeld heb. Ik heb nog niet gecontroleerd of dit ook optreedt als je de opgeslagen versie afspeelt. Ik had als instelling gekozen voor DVD. Is het beter om de instelling Gebruiker te nemen en hoe stel je die dan in?

mi-bo schreef op 04.12.2020 om 12:26 uur

@Jan-Braam

Beste Jan,

Dank voor Uw Feedback

Mijn vraag

" Ik heb een hogere resolutie ingesteld, maar weet niet of dat nu echt de oplossing was! "

Waar heeft U dit specifiek gevonden, was dat deze instelling of ergens anders.????

Nu Uw vraag,

dit is de DVD instelling

Dit is de Uitgebreide instelling, van hieruit kunnen aanpassingen worden gedaan.

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 04.12.2020 om 14:39 uur

@Jan-Braam,

Hallo Jan,

...Ik heb een hogere resolutie ingesteld, maar weet niet of dat nu echt de oplossing was!...

U hebt uw beeldresolutie gezet op b.v. 1920x1080px. Is dit uw monitorresolutie of de importresolutie? Als dit uw monitorresolutie is, dan zal dit geen enkel invloed hebben op het eindresultaat. Volgens mij kan een verhoogde importresolutie, zeker invloed kunnen hebben op de beeldkwaliteit van uw film. Maar in hoeverre, dat kunt u het zelf het beste beoordelen, bij het terugkijken van de geïmporteerde / overgezette film.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jan-Braam schreef op 08.12.2020 om 11:35 uur

Helaas, programma start wel op maar scherm wordt geblokkeerd door een SOS afbeelding. Programma eerst verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar geen resultaat.

mi-bo schreef op 08.12.2020 om 11:40 uur

@Jan-Braam

Beste Jan,

Dit is het normale opstart scherm van MAGIX RUV 9

M.vr.gr

Michael