Reacties

mi-bo schreef op 27.12.2021 om 17:41 uur

@Hillie1965

Beste Hillie,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

als MVDL 2022 Plus is opgestart, toets de Y toets in, ga naar apparaten opties, hardwareversnelling, hier zal Uw

grafischekaart staat, zet dit eens op CPU.

Blijf gezond, fijne jaarwisseling en een Covid-19 ( Omikron ) vrij 2022 toegewenst

M.vr.gr

Michael

 

Wijziging aangebracht i.v.m toevoeging JPG

Bol schreef op 27.12.2021 om 17:57 uur

Hallo @Hillie1965,

Welkom op het forum door en voor Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkander, maar het staat wel geheel los van Magix Support.

Op dit moment wordt er bij tij en ontij geadviseerd om bij hardwareversnelling alle drie de opties op CPU te zetten. Als u dit doet, dan wordt u gloednieuwe PC erg traag. Want alle bewerkingsprocessen moet nu door de CPU gedaan worden en via de GPU (grafische processor.

U schrijft dat u een hagelnieuwe PC hebt aangeschaft. Mijn advies is om de programma-instellingen op de standaardwaarden te zetten. Ga hiervoor naar: Bestand / Instellingen / Programma-instellingen terugzetten....

Succes, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Laatst gewijzigd door Bol op 27.12.2021, 17:59, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Hillie1965 schreef op 27.12.2021 om 18:01 uur

@Hillie1965

Beste Hillie,

Welkom op MAGIX Multimedia Forum.

als MVDL 2022 Plus is opgestart, toets de Y toets in, ga naar apparaten opties, hardwareversnelling, hier zal Uw

grafischekaart staat, zet dit eens op CPU.

Blijf gezond, fijne jaarwisseling en een Covid-19 ( Omikron ) vrij 2022 toegewenst

M.vr.gr

Michael

 

Wijziging aangebracht i.v.m toevoeging JPG

Dit heb ik gedaan. Alles op CPU gezet. Toen 8 MTS-bestanden ingeladen. Ging snel en perfect. Kreeg zelfs beeld te zien bij de ingeladen bestanden. Toen nog 8 ingeladen. Ging ook goed. Toen dacht ik nu kan ik er wel meer dan 8 inladen? En toen liep alles weer vast. Waar gaat het nu weer fout?

Hillie1965 schreef op 27.12.2021 om 18:05 uur

Hallo @Hillie1965,

Welkom op het forum door en voor Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkander, maar het staat wel geheel los van Magix Support.

Op dit moment wordt er bij tij en ontij geadviseerd om bij hardwareversnelling alle drie de opties op CPU te zetten. Als u dit doet, dan wordt u gloednieuwe PC erg traag. Want alle bewerkingsprocessen moet nu door de CPU gedaan worden en via de GPU (grafische processor.

U schrijft dat u een hagelnieuwe PC hebt aangeschaft. Mijn advies is om de programma-instellingen op de standaardwaarden te zetten. Ga hiervoor naar: Bestand / Instellingen / Programma-instellingen terugzetten....

Succes, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Zie mijn opmerking bij mi-bo! Programma instellingen ook nog terugzetten?

Bol schreef op 27.12.2021 om 18:15 uur

Hallo @Hillie1965,

U zou de programma-instelling zeker terug kunnen zetten. Nogmaals, ik vind het zeer vreemd als uw computer hagelnieuw is en voldoet aan alle eisen, deze op de CPU gezet moet worden. Wat zijn de specificaties van uw PC?

  • besturingssyteem
  • wat voor Processor
  • hoeveel RAM geheugen
  • Grafische Videokaart

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 27.12.2021, 18:19, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 27.12.2021 om 18:41 uur

@Hillie1965

Beste Hillie.

Dank voor Uw Feedback.

Dat de eerste 8 bestanden wel goed gaan, en daarna ook, en bij de laatste 8 bestanden het verkeerd gaat is heel erg vreemd, zijn dit toevallig andere bestanden .

Sc6

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Hillie1965 schreef op 27.12.2021 om 19:36 uur

Hallo @Hillie1965,

U zou de programma-instelling zeker terug kunnen zetten. Nogmaals, ik vind het zeer vreemd als uw computer hagelnieuw is en voldoet aan alle eisen, deze op de CPU gezet moet worden. Wat zijn de specificaties van uw PC?

  • besturingssyteem
  • wat voor Processor
  • hoeveel RAM geheugen
  • Grafische Videokaart

Groet, Rob

Windows 10, Intel(R) Core(TM) i5-9400F CPU @ 2.90GHz   2.90 GHz, 8,00 GB, NVIDIA GEFORCE GTX 680.

Heb bij de aankoop aangegeven dat onze computer naast foto bewerken ook geschikt moest zijn voor het bewerken van video bestanden.

Heb op aanraden van mi-bo alles op CPU gezet. Waarom heb ik helaas geen verstand van. Heb 8 MTS-bestanden ingeladen, daarna nog 8 en dat ging beide goed. Toen ik de rest van de bestanden, meer dan 56 bestanden, liep het programma gelijk weer vast. Kun je dan maar 8 per keer inladen? Vroeger had ik Video Deluxe Plus 2013 en toen kon ik echt wel meer tegelijk inladen en mijn computer had mindere specificaties dan nu.

Vanmiddag een update (2022) gekocht omdat mijn programma van 2013 niet mee was overgegaan naar mijn nieuwe computer.

Bol schreef op 27.12.2021 om 23:46 uur

@Hillie1965

Hallo Hillie,

Waarschijnlijk is uw NVIDIA videokaart niet up-to-date. Hebt u de laatste drivers voor uw NVIDIA GeForce GTX680 al eens gedownload en geïnstalleerd?

Ga naar: https://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 28.12.2021 om 08:11 uur

@Hillie1965

Beste Hillie.

Een vraag:

heeft U nog toerennschijven in de Pc zitten 5400 of 7200 , of heeft U al ssd schijven.

Als het toeren schijvenzijn dan zal daar misschien het probleem in kunnen zitten.

Nu is 8Gb geheugen wel erg minimaal om met MTS te werken .

Als het met de eerste 2 thema's goed gaat waarom dit niet bewerken, opslaan als, en dan weer de volgende thema's, want het hele project zal toch niet over een dag gaan, ook bv een trouwerij niet daar heeft men ook onderdelen.

Sc6,

Blijf gezond,rustige jaarwisseling en een Covid-19 (omikron)vrij 2022 toegewenst

M.vr.gr

Michael

Wijziging aangebracht na lezen van Uw naam hier stond namelijk Willie en moet Hillie zijn.

Bol schreef op 28.12.2021 om 10:54 uur

@Hillie1965

Hallo Hillie,

Uw Intel(R) Core(TM) i5-9400F CPU @ 2.90GHz dateert uit 2019. Ik mag / kan dus aannemen dat u PC niet ouder is dan 3 jaar. Uw processor bezit geen geïntegreerde Graphics (videokaart)

Als u projecten van max. 1920x1080 pixels maakt, dan is 8GB RAM geheugen voldoende. Magix Support adviseert, om na het update van VDL 2022 ook de Videodrivers te updaten naar de laatste versie voor uw videokaart.

Succes, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Laatst gewijzigd door Bol op 28.12.2021, 10:59, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Hillie1965 schreef op 28.12.2021 om 11:29 uur

@Hillie1965

Hallo Hillie,

Waarschijnlijk is uw NVIDIA videokaart niet up-to-date. Hebt u de laatste drivers voor uw NVIDIA GeForce GTX680 al eens gedownload en geïnstalleerd?

Ga naar: https://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

Met vriendelijke groet,

Rob


Welke optie vul ik hier in?

En is de rest goed ingevuld?

Bij language heb ik other ingevuld.

 

Bol schreef op 28.12.2021 om 11:40 uur

@Hillie1965

Hallo Hillie,

Dit zijn de instellingen.

Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Hillie1965 schreef op 28.12.2021 om 11:41 uur

@Hillie1965

Hallo Hillie,

Uw Intel(R) Core(TM) i5-9400F CPU @ 2.90GHz dateert uit 2019. Ik mag / kan dus aannemen dat u PC niet ouder is dan 3 jaar. Uw processor bezit geen geïntegreerde Graphics (videokaart)

Als u projecten van max. 1920x1080 pixels maakt, dan is 8GB RAM geheugen voldoende. Magix Support adviseert, om na het update van VDL 2022 ook de Videodrivers te updaten naar de laatste versie voor uw videokaart.

Succes, Rob
Forum Moderator en Magix gebruiker vanaf 2005

Heb een SSD van 250GB waarvan 29 GB over. => koop een tweede voor de bestanden. De eerste zal alleen voor de programma's worden gebruikt. (SSD in bestelling bij computerwinkel.

Tevens 8 GB extra geheugen bij computerwinkel besteld zodat ik daarna totaal 16 GB heb.

Videokaart upgraden => vraag over het invullen daarvan staat bij reactie op mi-bo.

Heb de computer begin 2020 gekocht.

Volgens de computerwinkel is het kopen van een nieuwe videokaart op dit moment onbetaalbaar. 250,00 Euro.

Ik hoop van harte dat een extra ssd, extra geheugen en het upgraden van mijn huidige videokaart voldoende is om te kunnen blijven werken met dit programma.

 

mi-bo schreef op 28.12.2021 om 11:45 uur

@Hillie1965

Beste Hillie,

Na reactie van U

Hillie1965 schreef op 28.12.2021 om 11:41 uur

Zal het zeker allemaal goed komen.

Veel montage plezier met het mooie MVDL 2022 Plus.

Sc6

Blijf gezond .

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 28.12.2021 om 12:49 uur

@Hillie1965

Hallo Hillie,

U schrijft: "Videokaart upgraden => vraag over het invullen daarvan staat bij reactie op mi-bo". Volgens mij hebt hebt u hier de verkeerde naam getypt? Dit komt om waarschijnlijk omdat u steeds antwoorden citeert. Bij een volgende keer kunt beter geen citeren maar gewoon antwoorden te geven door op Schrijf hier te klikken. Zo blijft uw topic overzichtelijker en beter leesbaar.

Uw probleem kan wel eens ontstaan, omdat u nu nog maar 29GB hebt. U zou schijfruimte vrij kunnen maken door eens uw downloadmap op te schonen. Ook zou u de downloadmap van Magix kunnen legen c.q. verplaatsen naar een externe datadrager. Wanneer u deze weer nodig hebt, worden deze weer eerst van de Magix server gedownload.

Hier vindt u deze downloadmap: Ga naar: C:\Gebruikers\uw gebruikersnaam\Documenten\ Magix Downloads

U zou per VDL versie ca. 6 á 8GB schijfruimte terug kunnen winnen.

Met vriendelijke groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-