Reacties

Bol schreef op 25.03.2021 om 13:45 uur

@Houdoe

Hallo Haddoe,

Probeer het eens met de programma-instellingen terug te zetten naar de beginwaarden

  • ga naar: bestand / instellingen / Programma.....

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Houdoe schreef op 25.03.2021 om 14:16 uur

Dankjewel Rob, het lijkt te werken!

Bol schreef op 25.03.2021 om 14:21 uur

@Houdoe

Hallo Houdoe, bedankt👍 voor uw terugkoppeling. Groet, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Houdoe schreef op 02.04.2021 om 13:40 uur

Hallo Rob, ik heb de programma-instellingen van Videodeluxe plus (in Windows 10) teruggezet naar beginwaarden. Het leek erop dat toen het probleem (vastlopen van het programma) was opgelost, maar later trad het toch weer op. Nog een keer teruggezet, maar ook daarna weer hetzelfde. Kan ik nog iets anders proberen?

Bol schreef op 02.04.2021 om 13:58 uur

@Houdoe

Hallo Houdoe,

Wat u zou kunnen proberen is om videodeluxe.ini bestand te verwijderen. Hierdoor worden zowel de programma-instellingen teruggezet op de standaardwaarden als uw persoonlijke instellingen. Bij het opstarten van VDL 2021 wordt dit INI-bestand automatisch weer aangemaakt.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 02.04.2021 om 14:04 uur

Hallo Houdoe,

Hier nog een mogelijkheid. Als er een vinkje staat bij: Hardwarversnelling bij de weergave, indien mogelijk haal deze eens weg en kijk wat dan het resultaat is.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Houdoe schreef op 06.04.2021 om 18:48 uur

Hallo Rob,

Ik heb de diverse mogelijke oplossingen die je aanreikte geprobeerd, maar het probleem blijft optreden.

Bol schreef op 06.04.2021 om 19:32 uur

@Houdoe

Hallo Houdoe,

Dan blijft er niets over om Video Deluxe plus 2021 opnieuw te installeren. Kijk eerst even bij: https://www.magix.com/nl/support/mijn-service-center/ (inloggen verplicht) Mijn account / Mijn producten of de updateservice nog niet is verlopen. Want als deze is verlopen, dan wordt bij u de standaardversie geïnstalleerd.

Zo installeert u Video deluxe opnieuw: https://www.magix.info/nl/support/artikel/video-deluxe-opnieuw-installeren--667/

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 06.04.2021, 19:33, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Houdoe schreef op 06.04.2021 om 21:22 uur

Rob, programma-instellingen terugzetten op standaardwaarden/beginwaarden is dus niet hetzelfde als het programma opnieuw installeren?

Bol schreef op 06.04.2021 om 23:43 uur

@Houdoe

Hallo Houdoe,

De programma-instellingen resetten is niet hetzelfde als het programma opnieuw installeren. Maar voordat u gaat herinstallatie probeer dan eerst nog eens deze twee mogelijkheden.

1.)

  • ga naar: Hulp / Programma deactiveren...
  • start VDL op en activeer het opnieuw

2.)

  • ga naar: Hulp / Lokale store-inhoud wissen
  • nu wordt het alles weer opnieuw ingelezen vanaf de Magix Server en geïnstalleerd

Of dit uw probleem ook daadwerkelijk oplost, dat kan ik u niet zeggen. Zelf doe ik dit ook wel eens als VDL zeer traag werkt.

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Houdoe schreef op 07.04.2021 om 14:21 uur

Hallo Rob, ik heb VDL opnieuw geinstalleerd. Afspelen en monteren gaat totnutoe goed. Maar het laden van een flimpje gaat heel traag, filmpje van 12 minuten duur al gauw 3 minuten. Na laden staan de scenes in tijdlijn en storyboard, maar ze zijn niet of pas na enige tijd zichtbaar. In de storyboard blijft bij sommige scenes het beeld zwart en in de tijdlijn komt het beeld van die scene dan ook niet tevoorschijn.

Bol schreef op 07.04.2021 om 14:32 uur

@Houdoe

Hallo Houdoe,

Het kan zijn, dat uw MVP projectbestanden het probleem is. Deze bestanden bestaan alleen maar uit verwijzingen. Maak eens geheel nieuw MVP projectbestand van ca. 12 min. aan en kijk wat dan het resultaat is.

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 07.04.2021, 14:33, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Houdoe schreef op 07.04.2021 om 15:15 uur

Hoi Rob,

Ben ik weer, vind mezelf wel lastig. Maar een scene in een film brengen of een film laden blijft zeer traag verlopen. Voorheen ging dat razendsnel. Is dit een probleem van de computer? Op de computer is volop ruimte, heb net nog opgeschoond, heb buiten VDL geen problemen.

 

 

Bol schreef op 07.04.2021 om 17:59 uur

@Houdoe

Hallo Houdoe,

Waar het bij u nu nog het probleem ligt, kan ik hiervandaan niet zeggen / beoordelen. Omdat dit forum geheel losstaat van Magix Support adviseer ik u om eens direct contact op te nemen met Magix Support. [Klik hier]

Succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Houdoe schreef op 07.04.2021 om 21:13 uur

Oke, Rob, in ieder geval bedankt voor alle tips. Ik ga verder zoeken.

Bol schreef op 07.04.2021 om 23:48 uur

@Houdoe

Hallo Houdoe,

Een vraagje, had u voordat u VDL 2021 het MainConcept geactiveerd?

Als dat zo was, ga dan naar: Hulp / Extra inhoud installeren

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 07.04.2021, 23:51, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-