Processorcores

JAH-MAAS schreef op 20.07.2020 om 20:41 uur

Beste,

Ik gebruik een hp workstation Z620 met 2x Xeon voor Video Pro X.

Ik zie dat het programma slechts een klein gedeelte gebruikt (35%) van de processorcapaciteit tijdens de video bewerking.

De grafische kaart Quadro 4000RTX, hoeft ook niet te zweten (ca 18%).

Gebruikt Video Pro X alle cores tijdens de bewerking. De clips worden gecached, maar toch vind ik het een beetje hakkelig werken. Het ziet er niet uit alsof het real time wordt gerendered in de timeline.

Kunnen jullie nog aanbevelingen geven om e.e.a. soepeler te laten werken? Momenteel met de laatste update.

Dank je voor jullie toewijding.

Hans

Reacties

mi-bo schreef op 20.07.2020 om 23:19 uur

@JAH-MAAS

Beste Hans

Misschien is dit een oplossing voor U zet een vinkje bij hardware versnelling.

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 20.07.2020 om 23:34 uur

Hallo Hans,

Ik herken uw probleem. Zelf heb ik hier ook wel eens last van. Wat u zou kunnen proberen is om de framerate te reduceren. Dit hebt geen invloed op uw eindresultaat.

Succes,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 20.07.2020, 23:35, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

JAH-MAAS schreef op 21.07.2020 om 18:39 uur

Hardwareversnelling is ingeschakeld. Als ik in de grafische kaart kijk, zie ik dat 3D en decoding wordt gebruikt tijdens het editen. Encoding wordt toegepast als ik exporteer naar HVEC, niet naar MPEG4.

Ook wordt een geproduceerd HVEC bestand niet soepel afgespeeld, terwijl Mediaplayer hetzelfde bestand vlekkeloos afspeelt.

Mijn doel is dat ik een 4K opname pas decodeer naar bijv HD tijdens het exporteren. Dwz het masterbestand zou niet moeten worden gewijzigd in framerate en of kwaliteit. In de tijdslijn maakt het mij niet uit of dit op de monitor is te zien is in 4K of HD.

Kan iemand aangeven waar je dit in de gebruiksaanwijzing kunt vinden?

Hans

JAH-MAAS schreef op 21.07.2020 om 21:20 uur

Jullie adviezen werken. Nu is er wel iets vreemds bij de HVEC export. Afgelopen week een export gedaan, die goed werd afgespeeld in Mediaplayer, nu is het weer met horten en stoten. De bitrates opgeschroefd, geeft ook geen verbetering, het wordt eerder veel slechter. Welke bitrates bij UHD kun je het beste instellen? De instelling die standaard verschijnt deed het vorige week goed. Nu niet.

Het programma is vandaag naar 18.01.82 ge-upgraded.

Hans

mi-bo schreef op 21.07.2020 om 22:12 uur

@JAH-MAAS

Beste Hans,

als 4K instelling de bedoeling is hier gaat U mee beginnen.

En als het moet worden geëxporteerd zijn het de zelfde instellingen

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 21.07.2020 om 23:59 uur

Hallo Hans,

Windows Mediaplayer is niet zo geschikt om HEVC UHD films in af te spelen. Zelf doe ik dit liefst met VLC of Media Player Classic Home Cimema

Ik kan in beide programma zelfs 8K (7680x4320 50ps) probleemloos afspelen

Succes,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Bol schreef op 22.07.2020 om 00:26 uur

Hallo Hans,

U schrijft: "Mijn doel is dat ik een 4K opname pas decodeer naar bijv HD tijdens het exporteren. Dwz het masterbestand zou niet moeten worden gewijzigd in framerate en of kwaliteit."

Uw masterbestand blijft altijd ongewijzigd, omdat het MVP-project bestand alleen maar uit verwijzingen bestaat.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-

JAH-MAAS schreef op 22.07.2020 om 20:23 uur

In VLC en Metro(Magix) blijft het afspelen via HVEC (ook indien HD) problemen opleveren. Mediaplayer (Codec gekocht), gaat het wel beter, maar naar mijn mening niet zoals een gewone MPEG4.

VLC heb ik opnieuw geinstalleerd, ook geen verbetering. De videokaart zou deze codec zelf kunnen decoderen en coderen (RTX 4000) NVIDIA.

Kiezen de afspeelprogramma's automatisch een hardwarematige decoder als die aanwezig is? Nog meer ideeen?

Bol schreef op 25.07.2020 om 11:33 uur

Hallo Hans,

• Wat bedoelt u met met Metro (magix)?
  • Heb u nog de laatste Media Player Classic Home Cimema geprobeerd?

Als ik het goed zie, hebt u de Nvidia K4000 vervangen hebt voor een Nvidia RTX 4000. Dus daar zou het niet aanliggen. Waarschijnlijk zullen de processors in uw HP workstation Z620 met 2x Xeon wel eens de boosdoener kunnen zijn.

Groet,

Rob

PC -1-

PC -2-