Problemen na upgrade . Van Magix Pro4 Suite naar Magix Pro6 Suite

Rachied-Bachnoe schreef op 28.03.2022 om 14:37 uur

De problemen zijn na een upgrade van Magix Pro4 Suite naar Magix Pro6 Suite ontstaan . Er is ook een grote update geweest welke automatisch werd gedownload en geinstalleerd voor de Magix Pro6 Suite (ongeveer 2 weken terug).

Werk met de Windows 11 .

Intel Pentium i7 2.20Ghz processor met DDR 4 Ram. 8the Generatie .

De volgende problemen treden op :

1> Gebruik geluiden met de plug-in van Vita. Maar als ik het volume aanpas vb. hoger , dan valt die volume weer terug naar een laag niveau . Ook al zet ik dat slotje in zodra ik die plug-in sluit gaat dat weer volume omlaag ???

2> Heb een productie gemaakt van bijn 6 min. Onverwachts slaat het hele programa uit en ben alles kwijt,onlangs dat ik alles heb opgeslagen. Na elke wijziging sla ik dit direct op . Dit is compleet nieuw want voorheen is dit programma ook vastgelopen en als ik de computer weer laat opstarten is die productie wel aanwezig op mijn schijf . maar deze keer was alles weg !!! Bijna 6 uur aan gewerkt. !!!

3> Volgende wat er nu gebeurd is , ik heb diverse producties gemaakt en opgeslagen . Ik kan ze gelijk weer oproepen zonder probleem , -BAK, -VIP . Maar sinds kort krijg ik de melding dat als ik een productie oproep : kent het FORMAT niet en laad die vervolgens ook niet in Samplitude . Heb naar die opslag gekeken en zie dat die bestanden weldegelijk met de goede extensies zijn opgeslagen . Heb ze voorheen ook diverse keren weer opgeroepen en ze kwamen goed terug , maar nu weigert Samplitude dat met 2 producties?????

Mijn vraag is : Hoe los je dit op ???? want met de Magix Pro4 Suite had ik deze problemen niet ..

 

Reacties

Bol schreef op 28.03.2022 om 22:46 uur

@Rachied-Bachnoe

Hallo Rachied,

Welkom op het forum door en voor Magix gebruikers. 
Op dit forum helpen forumleden elkander, maar het staat wel geheel los van Magix Support.

Ik zie, dat u nog geen antwoorden hebt gekregen op uw topic. Zelf gebruik ik Magix Pro 6 Suite niet en kan om deze rede uw problemen niet reproduceren en beantwoorden.

U kunt nu twee dingen doen:

  1. Uw vragen direct voor te leggen aan Magix Support: Hoe neem ik contact op met de technische support?
  2. U kunt uw topic ook op het Engelse- en / of het Duitse forum schrijven. Zie: Hoe zet ik een anderstalige topic op het forum. bv. in het Engels

Met vriendelijke groet,

Rob (Forum Moderator)

Diverse keren gewijzigd i.v.m. correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 28.03.2022, 22:52, in totaal 3 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Rachied-Bachnoe schreef op 31.03.2022 om 12:20 uur

Ik krijg een reactie van Magix , en het schijnt dat mijn VIP is gebroken .

Weet iemand hoe je die kan herstellen ?

 

Bol schreef op 31.03.2022 om 13:12 uur

@Rachied-Bachnoe

Hallo Rachied,

Kan het zijn dat je een account hebt bij VIP internet?

Als dat zo is, raadplaag dan het de supportafdeling van VIP internet. Support VIP

Met vriendelijke groet,

Rob (Forum Moderator)

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Rachied-Bachnoe schreef op 31.03.2022 om 13:17 uur

Hallo Rob , ik heb nooit een account betreft VIP geactiveerd , het is hier in Samplitude een extensie .

Is heel vreemd , kan geen een productie meer openen ook niet met de -BAK extensie.

Heb Magix support alreeds aangeschreven en wacht op een oplossing hiervoor .

Met de hartelijke groet

Rachied

Bol schreef op 31.03.2022 om 13:47 uur

@Rachied-Bachnoe

Hallo Rachied,

Magix Support met VIP een bestandsextensie. Ik vermoed, dat het VIP bestand corrupt is. Voor zover ik weet, bestaat een VIP bestand alleen maar uit verwijzingen.

Misschien hebt u hier wat aan: VIP-bestanden

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Rachied-Bachnoe schreef op 01.04.2022 om 13:13 uur

Beste Rob ,

Hartelijk bedankt voor deze infomatie en ik heb dit onderwerp zeer aandachtig doorgelezen en ik vermoed dat u hier gelijk in heeft . Heb al mijn projecten nagelopen en bepaalde projecten zijn weer opgestart en ander blijven weigeren.

Gelukkig heeft Magix support mijn project opgevraagt ter analyse en ik hoop spoedig te weten te komen wat de oorzaak hiervan is .

Met de hartelijke groet ,

Rachied

Bol schreef op 02.04.2022 om 00:06 uur

@Rachied-Bachnoe

Hallo Rachied,

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling. Ik ben net als u zeer benieuwd, wat Magix Support u als oorzaak van uw probleem zal antwoorden. Persoonlijk heb ik het vermoeden, dat uw *.VIP bestand corrupt zijn geworden, omdat er bv. geen audiobestand meer gevonden kan worden. De oorzaak is dan meestal, dat het audiobestand is verwijderd, herbenoemd, verplaatst of de externe datadrager hebt een andere schijfletter gekregen. Want zoals ik al eerder hebt laten zien, bestaat een VIP bestand alleen maar uit verwijzingen. Het bevat geen gebruikte audiobestanden e.d.

Met vriendelijk groet,

Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 02.04.2022, 00:15, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Rachied-Bachnoe schreef op 04.04.2022 om 14:28 uur

Goedemiddag Rob ,

Heb een terugkoppeling ontvangen van MAGIX support en hun conclusie is de -VIP is kapot en valt niet te repareren .

En waarom kan je dit gebrek niet repareren ??

Tevens is er geen verdere motivatie bij geschreven . Beetje teleurstellend .

Mijn verzoek aan hun is om eventueel een alternatief aan te bieden in de vorm van een nieuwe download.

Ik wacht even op hun reactie anders zal ik helaas moeten overgaan tot ontbinding van deze koopovereenkomst .

Ik werkte met zeer veel plezier met deze muziek programma .

Bol schreef op 04.04.2022 om 15:41 uur

@Rachied-Bachnoe

Hallo Rachied,

Zoals ik al in een van mijn eerdere antwoorden heb beschreven, bestaat een VIP-bestand alleen maar uit verwijzingen. Dus als u handmatig iets verwijderd, c.q. verplaatst dan veroorzaakt u dit soort problemen zelf. Wat u zou kunnen doen, is om het VIP projectbestand en alle gebruikte bestanden in één map te plaatsen. Op deze manier blijven alle bestanden toereikend voor Magix Pro 6 Suite. Als u het VIP-projectbestand vanuit deze map opstart, dan wordt alles goed ingelezen. Zo doe ik het meestal ook met al mijn ander Magix Programma's (Video Deluxe, Video Pro X, Music Maker etc....). Als ik het op deze manier op een externe datadrager heb gezet, dan kan ik zelfs deze projectbestanden op een van mijn andere Pc's opstarten en bewerken, maar het Magix Programma moet wel gelijk zijn aan waarmee u het projectbestand hebt samengesteld.

Een nieuwe download zal uw probleem niet verhelpen. Als alternatief zie mijn gegeven antwoord.

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Rachied-Bachnoe schreef op 04.04.2022 om 16:59 uur

Hallo Rob

Bedankt voor u reactie en ik zal het weer nakijken .

 

Met de vriendelijke groet

 

Rachied

Bol schreef op 04.04.2022 om 17:20 uur

@Rachied-Bachnoe,

Hallo Rachied,

Mocht u nog andere vragen hebben, dan verneem ik dat wel van u. Succes met het samenstellen van uw VIP-projecten.

Met vriendelijke groet,

Rob

Gewijzigd i.v.m. correctie

Laatst gewijzigd door Bol op 04.04.2022, 17:52, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Rachied-Bachnoe schreef op 05.04.2022 om 14:11 uur

Hallo Rob

Dank u voor uw reactie en heel hartlijk dank hiervoor .

Heb ook gisteren een project gemaakt en die is zeer goed gegaan .

Maar weet u wat er is gebeurd bij MAGIX support ?

Heb totaal nieuwe software en een hogere versie van Samplitude 7🏆 en Sequoia 17 . En mag die uittesten .

Ik ben hier super blij mee , echt een TOP service van MAGIX .

Ga maar gelijk aan de slag , en onwijs bedankt voor uw support .

Met de vriendelijke groet ,

Rachied 👍👍

Bol schreef op 05.04.2022 om 14:36 uur

@Rachied-Bachnoe

Hallo Rachied,

Het doet mij deugd om te lezen en te vernemen, dat MAGIX Support uit coulance u een totaal nieuw softwarepakket hebt gegeven, met daarin een hogere versie van Samplitude 7 en Sequoia 17. Ik wens u veel succes met het samenstellen van uw VIP projecten.

Ik heb u met alle plezier geholpen met u problemen. Ondanks, dat u het het nieuwe softwarepakket hebt, zou ik u adviseren om uw VIP projectenbestand en alle gebruikte bestanden in één map op te slaan.

Met vriendelijke groet,

Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-