De foto's genomen met Windows phone (windows 8 en bstanden JPG) kunnen niet geïmporteerd worden op de timeline met programma 'Magix foto's op DVD 2013 Deluxe'
Dit is daarentegen geen probleem voor foto's genomen met fototoestel.
Al mijn foto's staan op de hard schijf op mijn computer en ik kan die zonder problemen openen maar deze afkomstig van mijn smartphone zijn niet te importeren op de timeline van Magix want alles blijft zwart staan.
Voormalige gebruiker
schreef op 26.02.2014 om 12:13 uur
Beste,
Heb je al eens geprobeerd om alle instelling terug te zetten? Ga naar bestand / instellingen / programma-instellingen terugzetten op standaardwaarden.
Ik weet überhaupt niet meer wat er verkeerd gaat maar het lukt nog steeds niet met mijn foto's die afkomstig zijn van mijn Windows smartphone. Ik krijg ze maar niet op de 'timeline' en dus ik kan ze nog niet gebruiken om in een slideshow te steken niettegenstaande ik in 'bestand / instellingen/ terug naar standaardwaarden heb uitgevoerd.
Ik heb eveneens via Magic een systeemcheck al uitgevoerd en het programma werkt goed.
Wat kan er fout zijn ?
Voormalige gebruiker
schreef op 26.02.2014 om 22:11 uur
Hallo,
Ik denk nog steeds met je mee. Normaal moeten jpg-files geen problemen opleveren. Daarom heb ik toch nog een vraag. Is het een Iphone met windows?
Mijn smartphone is een NOKIA LUMIA 920 en de fotobestanden zien er uit als volgt : WP_20123106_006.jpg
de datum staat er dus in vermeld en ik veronderstel dat WP zal slaan op windows phone.
Bij voorbaat bedankt voor uw respons,
Serge
Voormalige gebruiker
schreef op 27.02.2014 om 13:10 uur
Beste,
Wat je nog zou kunnen proberen om een herstel te doen. Leg de magix dvd in de lade en kies dan voor herstel. De JPG-files moeten gewoon ingeladen kunnen worden in een Magix programma's.
Ik heb je een persoonlijk mail gestuurd, met de vraag mij een foto, gemaakt met de window phone, naar mij te mailen.
Gr.
Rob
Voormalige gebruiker
schreef op 27.02.2014 om 21:07 uur
Beste Serge,
Bedankt voor het toemailen van de gevraagde de foto's. Ik ben er achter, waarom ze niet in 'Magix foto's op DVD 2013 Deluxe' ingelezen kan worden en zwart blijven.
Bij een opname van een foto wordt EXIF informatie weggeschreven. Deze EXIF-informatie moet bij uw foto's worden verwijderd. Met het gratis programma Fotosizer kunt u deze gegevens verwijderen. http://www.fotosizer.com/download.aspx
EXIF Wat wordt er bedoeld met EXIF? EXIF staat voor Exchangeable Image File. Behalve de beeldgegevens wordt ook deze extra informatie in het beeldbestand geschreven. De EXIF bevat deze nuttige informatie zoals datum en tijd van opname, maar ook heel wat technische gegevens van de camera zoals sluitertijd, diafragma, wtbalans, focal length etc…
Ik zou de foto's ook verkleinen, daar een HDTV / Monitoren standaard 1920x1080 pixels is. Ik heb u reeds de foto's teruggemaild met een link naar Fotosizer. U heeft mij gemaild dat de foto's nu wel in 'Magix foto's op DVD 2013 Deluxe' gezien en bewerkt kunnen worden.
Succes met de veelzijdige programma's van Magix,
Rob
PS. Ik heb deze aangepast met de juiste informatie, zodat andere gebruikers hier ook wat aan hebben.