Problemen met de mobiele website

sjoerd-v schreef op 21.11.2017 om 16:51 uur

Ik heb vandaag mijn eerste, met webdesign 2018 gebouwde website gemaakt.

Ik heb een template gekozen en deze aangepast. Op de tablet en PC geeft ie wel goed weer, op de mobiel zijn de afbeeldingen niet aangepast, de tekst wel. Het betreft www.saveyourmemories.nl

Wie helpt mij uit de brand zodat de mobiele weergave ook goed komt?

Reacties

mi-bo schreef op 21.11.2017 om 18:04 uur

Sjoerd-V.

Even op de Website gekeken, geen problemen, ga ik weer terug naar Home, dan gaat het niet goed.

Ik weet niet wie de Webhosting is.

Bij MAGIX ( XARA ) moet de 1ste pagina altijd index heten als het gepubliceerd wordt.

lees deze link even

https://www.magix.info/nl/tutorials/de-beste-manier-om-mijn-website-te-publiceren--1190134/

Groeten

Michael

 

Bol schreef op 21.11.2017 om 23:17 uur

Hallo Soerd,

Zelf ben ik geen websitebouwer. Uw site ziet er mooi uit, echter wanneer ik terugkeer naar "Home" krijg ik deze foutmelding

Ik heb een LG telefoon met daarop Android 4.4.2. Je kan de site ook als een desktopversie weergeven.

  1. klik bovenin op de drie stippen
  2. zet een vinkje bij Desktopversie opvragen.
  3. Nu wordt er overgeschakeld, zoals je de site ziet op je PC; alleen zeer klein.

Groet,

Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 21.11.2017, 23:20, in totaal 2 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

sjoerd-v schreef op 22.11.2017 om 09:31 uur

Beste Bol en Mi-Bo, hartelijk dank voor jullie input. Ik heb het probleem met het terugkeren naar home inmiddels opgelost. Mijn host is overigens Robohost.nl

Blijft echter mijn initiële vraag, hoe kan ik er voor zorgen dat hij ook goed op de mobiel wordt weergegeven? Het opvragen van de dektopversie is mij inderdaad ook gelukt (hartelijk dank voor de tip trouwens, ik kende deze niet) echter wil ik graag dat als de site op de mobiel wordt opgevraagd hij meteen goed getoond wordt. Op dit moment geeft hij namelijk een map structuur aan, zie screenshot .

Als ik dan op index.htm tik krijg ik een vervormde website te zien. Tik ik dan op desktopversie dan is hij inderdaad goed. De gebruikte template gaf een melding dat hij responsive (dus geschikt voor mobiel) was.Ik snap niet waar het hier fout gaat maar ik kan me niet voorstellen dat het niet op te lossen is. Ik hoop dat iemand me an helpen want ik ben zeer tevreden over de website zoals hij in de desktopversie is.

 

Bol schreef op 22.11.2017 om 10:32 uur

Hallo Sjoerd,

Het probleem zit volgens mij niet in uw smartphone of tablet, waarom anders de mogelijkheid om de "Desktopversie opvragen" aan te vinken.

Je site kon ik gisteren zonder problemen, via mijn PC opstarten, alleen als ik terugging naar Homepage kreeg ik bovenstaande foutmelding. Nu is er iets heel anders aan de hand. Als ik nu je site intikt, krijg ik de volgende foutmelding.

Groet,

Bol

Laatst gewijzigd door Bol op 22.11.2017, 10:46, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 22.11.2017 om 10:51 uur

Sjoerd,

Mijn eerder gegeven antwoord verwijderd.

U heeft geschreven dat U geen MAGIX/ XARA hosting heeft maar robust.nl

Bij MAGIX/ XARA moet index gebruikt woorden om te publiceren, De Webhosting die U gebruikt heeft andere opties.

Neem contact op met Uw Webhosting, zij kunnen er voor zorgen dat alles wel goed werkt

Groeten

Michael

sjoerd-v schreef op 22.11.2017 om 11:27 uur

Wederom hartelijk dank voor jullie reacties. Ik heb het mobiele probleem inmiddels opgelost. het probleem welke er nu nog is moet inderdaad opgelost worden bij de host. Hier ben ik inmiddels mee in contact. Als ik het index.htm bestand hernoem naar index.html dan werkt het wel maar dan werkt de homeknop inderdaad niet meer.

Wordt vervolgd

Bol schreef op 22.11.2017 om 12:20 uur

Hallo Sjoerd,

Succes met uw website, ik zie dat uw probleem is opgelost.

Hierbij wil ik nog wel opmerken, dat bij het opstarten van uw site, op mijn telefoon, deze in de Mobiele versie wordt weergegeven. Ik kan uw site nog wel op de Desktopversie zetten door deze aan te vinken.

Groet,

Bol

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

mi-bo schreef op 22.11.2017 om 12:58 uur

Sjoerd,

via Pc & Smartphone werkt Uw mooi Website zoals het hoort te werken.

veel succes met het verder ontwikkelen van Uw mooie Website in combinatie met MAGIX Webdesigner ( om verrassingen te voorkomen, zorg wel dat de upgrade garantie op tijd geactiveerd( betaald ) wordt )

Groeten

Michael

sjoerd-v schreef op 22.11.2017 om 13:20 uur

Hartelijk dank voor uw bijdragen. Ik ben super blij met de nieuwe website, dit werkt veel mooier dan wordpress.

Ik ben nu druk bezig voor betaalbaarontspannen.nl 😃😃