Probleem na W10 update kb 5000842

Albert-L schreef op 31.03.2021 om 12:11 uur

Tot aan de update van W10 kon ik moeiteloos video overzetten, en nu niet meer. Complete hardware config is niet anders dan voor de update. Geen beeld en geen geluid meer, de software geeft wel een dialoog als ik de s-video kabel verwijder. Iemand een suggestie? De 1394 driver nagezien voor een update, is actueel...

 

Reacties

Bol schreef op 31.03.2021 om 12:42 uur

@Albert-L

Hallo Albert,

Het is jammer, dat u de optionele kwaliteitsupdate nu al hebt geïnstalleerd!! Zelf wacht ik altijd tot Windows deze zelf vrijgeeft voor iedereen, in zo'n optionele update kunnen nog bugs zitten.

U zou kunnen proberen om deze om deze update ongedaan te maken.

Succes, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 31.03.2021, 12:48, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Albert-L schreef op 31.03.2021 om 12:55 uur

Hallo Rob,

niet slim inderdaad, zie ik ook nu, blij van de Optionele af. Maar ik verwijderde de update al tussen vraag en antwoord; nog steeds geen beeld en geluid. Wel zie ik na het rebooten dat kb 5001567 er op gezet is..

Dank voor het antwoord!

Groet, Albert

Bol schreef op 31.03.2021 om 13:14 uur

@Albert-L

Hallo Albert,

Ik heb even gekeken of bij mij KB5001567 ook is geïnstalleerd. Ik heb deze niet kunnen vinden.

Zie deze link: https://support.microsoft.com/en-us/topic/march-15-2021-kb5001567-os-builds-19041-868-and-19042-868-out-of-band-6e0844a2-7551-4b2d-9c4b-4274a5949bf3

Groet, Rob

Laatst gewijzigd door Bol op 31.03.2021, 13:16, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Albert-L schreef op 31.03.2021 om 13:32 uur

Hallo Rob,

die 5001567 zou dus geen invloed op de werking van MVDP mogen hebben. Blijft dat het raar is dat beeld en geluid in MVDP ineens weg zijn...

Groet,

Albert

mi-bo schreef op 31.03.2021 om 13:36 uur

@Albert-L

Beste Albert.

Als ik het goed heb gelezen,het probleem is de usb omzetter,daar U schrijft over s-vhs.

Mijn vraag heeft U een s-vhs analoge videorecorder gezien U geen beeld en geluid heeft.

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael

Albert-L schreef op 31.03.2021 om 13:41 uur

Beste Michael,

Ik gebruik een Panasonic Ag-DVX 102B als recorder met een s-video uitgang die naar een Canopus ADVC-100 gaat. Afgelopen vrijdag heb ik nog een tape overgezet, en heb niets verandert aan de bekabeling.

Groet,

Albert

 

mi-bo schreef op 31.03.2021 om 15:46 uur

@Albert-L

Beste Albert.

Dank voor Uw Feedback.

Helaas kan ik U geen goed advies geven,daar het geen MAGIX product is.

Het is best mogelijk zoals eerder omschreven dat het te maken heeft met download update van Windows 10.

Sc6

M.vr.gr

Michael

Bol schreef op 31.03.2021 om 18:05 uur

@Albert-L

Hallo Albert,

Voor zover ik het nu kan beoordelen beschikt uw PC over een FireWire (IEEE 1394) aansluiting. Als dat zo is, waarom verbindt u de Panasonic Ag-DVX 102B Camera niet rechtstreeks met IEEE 1394 interface kabel aan met uw PC? U kunt dan zonder tussenkomst van Canopus ADVC-100 uw bandjes rechtstreeks via VDL 2020 digitaliseren.

U kunt de handleiding voor de Panasonic Ag-DVX 102B downloaden [klik hier]

Succes, Rob

PS zie ook eens https://www.appleclubeindhoven.nl/ace_canopus_alles.html

Diverse keren gewijzigd i.v.m. aanvullingen en correcties

Laatst gewijzigd door Bol op 31.03.2021, 18:20, in totaal 4 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Albert-L schreef op 01.04.2021 om 11:02 uur

Beste Rob,

dank voor je uitgebreide antwoord. Zodra het probleem weer voorkomt ga ik zeker een rechtstreekse 1394 kabel proberen. Maar, na systeemherstel, dus alle W10 updates weg, loopt het weer. Ineens had ik weer beeld en geluid. Vingers kruisen en hopen dat de volgende update geen problemen veroorzaakt. Dank tot zover! Vriendelijke groet,

Albert

Albert-L schreef op 01.04.2021 om 11:12 uur

Beste Michael,

Natuurlijk is W10 geen Magix product, maar wel essentieel voor het gebruik van VDL 2021. Voorbeeld; vorige maand, na een W10 update, gaven alle Dymo printers de geest, drukten alleen nog maar blanco stickers af. Razendsnel kwam er een banner op de Dymo site met de signalering van het probleem en een tijdelijke oplossing. W10 is geen Dymo product maar ze begrepen heel goed dat ze naar een oplossing moesten zoeken. En, de banner op de site werd per dag aangepast met nieuws, en uiteindelijk kwam er een W10 update die het probleem oploste.

Vriendelijke groet,

Albert

 

 

 

Bol schreef op 01.04.2021 om 11:15 uur

@Albert-L

Hallo Albert,

Bedankt👍 voor uw terugkoppeling. Persoonlijk, zou ik voor een directe FireWire (IEEE 1394) aansluiting gaan, daar dit het meestal de beste resultaat geeft. U zou dit zelf kunnen uitproberen.

Heel veel succes, Rob

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Albert-L schreef op 05.07.2021 om 20:09 uur

Beste mensen,

weer een probleem na W10 update, geen beeld en geen geluid. Er zit nu een Sony CCD-TRV64E aan. Met daaraan de Canopus ADVC-100. Echter, zodra ik de Firewire kabel er uit trek krijg ik de dialoog "er is geen apparaat meer om op te nemen" Daaraan is dus te zien dat de software MVDP 2021 de Canopus wel ziet. Ik probeerde al een systeemherstel, maar dat mocht niet meer baten. Iemand een suggestie? Ben ik de enige met dit probleem? Op voorhand dank voor de adviezen!

Albert

mi-bo schreef op 05.07.2021 om 21:15 uur

@Albert-L

Beste Albert,

het is best mogelijk dat de laatste update va Windows de probleem veroorzaker is.

Misschien heeft U iets aan deze link,

https://www.appleclubeindhoven.nl/ace_canopus_alles.html

zij verhuren zelfs Canopus ADVC -100 en zullen U zeker verder kunnen helpen

Blijf gezond

M.vr.gr

Michael