Probleem met mpg bestand

Jaap-Klompstra schreef op 11.02.2024 om 16:48 uur

Ik heb oude videobestanden laten digitaliseren naar mpg bestanden. In de timeline heb ik één film van ruim 3 gb van 45 minuten ingeladen en in de timeline gezet van Video de luxe 2023, waar ik een selectie heb gemaakt van een aantal scenes die ik wil gebruiken. Als ik een aantal scenes achterelkaar heb gemonteerd en dan het geheel afspeel, dan zie ik bij elke scene in de timeline het begin van de bron film. Het probleem heb ik niet als ik dat mpg bestand converteer naar mp4. Maar dat betekent dat ik de hele film (van een uur) opnieuw moet maken. Weet iemand wat er aan de hand is?

 

Reacties

Bol schreef op 11.02.2024 om 17:59 uur

@Jaap-Klompstra

Hallo Jaap,

Welkom op het forum voor en door Magix gebruikers. 
Op dit forum proberen forumleden elkaar te helpen, maar het staat los van Magix Support.

....ik één film van ruim 3GB van 45 minuten ingeladen en op de tijdlijn van Video Deluxe 2023 gezet, waar ik een selectie heb gemaakt van een aantal scenes, die ik wil gebruiken...

Hoe hebt u de aantal scènes gemaakt? Hebt u dit gedaan met Scènedetectie? Klik met de rechtermuisknop op spoor 1 of gebruik de sneltoets Shift+Z.

...Als ik een aantal scenes achterelkaar heb gemonteerd en dan het geheel afspeel, dan zie ik bij elke scene in de timeline het begin van de bron film....

Kunt hiervan een afbeelding uploaden naar het forum, want dan kan het beter beoordelen wat u bedoelt.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jaap-Klompstra schreef op 11.02.2024 om 20:02 uur

Dank je Rob, dat naar mijn probleem wil kijken!

Via split heb ik de scènes geknipt en geplakt in de timeline.

De 2e scene is hetzelfde als de 3e scene. Dit zijn niet de beelden die ik had geselecteerd in de originele mpg film. Scene 2 was eigenlijk van onze pasgeboren dochter, maar ik zie onze oudste dochter in de tuin lopen. Scene 3 was onze pasgeboren dochter in de wieg, maar ik zie opnieuw dezelfde weergave van onze oudste dochter in de tuin. Dat is het begin van het originele mpg bestand, en dat zie je telkens ook bij de andere geselecteerde scenes in de timeline. Snap je wat ik bedoel?

Bol schreef op 14.02.2024 om 13:24 uur

@Jaap-Klompstra

Hallo Jaap,

U hebt uw 3 GB film op de tijdlijn van het eerste filmblad gezet. Daarna hebt u de film op het eerste filmblad in scènes opgedeeld en per scène gekopieerd naar het tweede filmblad. Dat kan maar dan moet u het probleem zoeken de geknipte scènes. Om een film zo nauwkeurig mogelijk in scènes te kunnen knippen en plakken, zet dan eens de film op 1 of meerdere frames en knip dan zo nauwkeurig mogelijk.

Maar het is nog beter om uw 3GB film met de optie Scènedetectie in takes op te slaan, zoals ik reeds in mijn eerste antwoord hebt aangegeven.

Zie filmpje.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 14.02.2024, 13:28, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jaap-Klompstra schreef op 15.02.2024 om 07:09 uur

Dank je, Rob. Ik ga het morgen uitproberen.

Kees-Haremaker schreef op 15.02.2024 om 09:38 uur

Hallo Jaap ik zie dat boven het spoor 1 een blauwe lijn actief is schakel die even uit
Mvg Kees

Bol schreef op 16.02.2024 om 18:42 uur

@Jaap-Klompstra

Hallo Jaap,

Nog even dit. Als u take-bestanden op de tijdlijn zet, dan worden deze zonder geluid op de tijdlijn gezet!! U kunt deze weer handmatig terugzetten. Activeer de take-bestanden op de tijdlijn en klik met de rechtermuisknop en kies uit het pop-upmenu audiofuncties/ originele geluid terugzetten.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-

Jaap-Klompstra schreef op 27.02.2024 om 21:03 uur

Ja, het werkt, Rob. Dat betekent wel dat ik de hele film wel opnieuw moet gaan maken. In de tussentijd dat ik hier op het forum de vraag had gesteld, heb ik de officiële weg ook gevolgd. De medewerker van Magix kijk ook naar dit probleem. Ik zal later hun antwoord hier ook delen. Bedankt tot dusver!

Bol schreef op 28.02.2024 om 11:25 uur

@Jaap-Klompstra

Hallo Jaap,

Het doet mij deugd om te lezen, dat de aangedragen oplossing bij u werkt. Bedankt👍voor uw terugkoppeling.

Het klopt inderdaad dat u uw film weer naar wens moet / kunt samenstellen.

Ik ben zeer benieuwd wat u als oplossing krijgt van Magix Support.

Met vriendelijke groet,

Rob
forum moderator

Laatst gewijzigd door Bol op 28.02.2024, 12:19, in totaal 1 keer gewijzigd.

Als een kwestie onoplosbaar lijkt, komt dat niet omdat je de oplossing niet ziet, maar omdat je het probleem niet ziet.

If an issue seems unsolvable, it is not because you do not see the solution, but because you do not see the problem.

PC -1-

PC -2-