pro x6 avchd schijfjes doen het niet

d.van.klaveren schreef op 23.07.2014 om 13:31 uur

Als ik een avchd brandt met Pro X6 zijn deze niet af te spelen op bluray spelers en niet op de pc.

Maak ik een Bluray of dvd schijfje is er geen enkel probleem!

Verschillende soorten schijfjes geprobeerd, diverse stand alone dvd/bluray spelers, maar AVCHD schijfjes geven een disc error of "bevriezen".

Andere AVCHD schijfjes gemaakt met andere software geven geen enkel probleem.

Wie heeft voor mij de oplossing?

Reacties

Voormalige gebruiker schreef op 23.07.2014 om 17:42 uur

Beste,

Ik heb net een DVD gebrand met het AVCHD menu. De DVD is goed gebrand. Windows Mediaplayer kan geen AVCHD en Bluray afspelen op de computer. Als u deze wilt afspelen via de computer moet u een Mediaplayer downloaden, die dit wel aan kan.

Ik zelf gebruik hiervoor VSO Media Player. Deze kan is te downloaden van: http://download.cnet.com/VSO-Media-Player/3000-13632_4-78169.html

Niet alle blurayspeler ondersteunen AVCHD. Kijk even in de handleiding van u Bluray speler. Ik zal deze vanavond in mijn LG BD660 Bluray afspelen wat deze kan AVCHD aan. Ik bericht u hier nader over  of het afspelen is gelukt.

Succes,

Rob 

aanvulling 18:04uur

De gebrande AVCHD DVD wordt in mijn Blurayspeler correct afgespeeld.

 

d.van.klaveren schreef op 23.07.2014 om 22:57 uur

Beste Rob,

 

Bedankt voor je antwoord.

Ik ben geen beginneling met AVCHD, Bluray e.d. Mijn PC heeft alle codecs en software om BLuray en AVCHD af te spelen, mij stand alone speler speelt al jeren AVCHD tjes af, dus het ligt absoluut niet aan de hardware.

Ik heb inmiddels een AVCHD gemaakt door Pro X6 getest op drie stand alone Bluray spelers die ook gewoon overweg kunnen met AVCHD, en de diverse schijfjes gemaakt door Pro X^worden of niet herkent, of ik krijg een disc error, of het gaat een 10tal seconden goed, en dan gaat het geluid : stotteren"en het beeld "bevriest".

Schijfjes gemaakt met andere software zoals o.a. AVCHDCoder hebben geen enkel probleem bij alle drie de spelers, en ook schijfjes gemaakt door Cyberlink PD12 doen het goed. Het ligt echt aan Magix.

Een bekend heeft de trial versie gedownload, en hiermee een AVCHD schijf gemaakt: zelfde probleem!

Oplossing??????

Groet, Danny

Voormalige gebruiker schreef op 24.07.2014 om 10:55 uur

Hallo Danny,

Weer een DVD op AVCHD niveau gebrand. Weer kan ik deze gewoon afspelen, zowel op mijn computer als op mijn Blurayspeler. Dus het moet toch ergens aan uw configuratie liggen en niet zoals u beweert aan Video Pro X6 (Magix). U schrijft dat een bekende (U) een trailversie gedownload heeft. Als dat zo is dan is het logisch dat bepaalde functie het niet doen. Wanneer u een geregisteerde versie heeft dan zijn deze functie wel bereikbaar voor de gebruiker.

Ik wil nog even een opmerking plaatsen ten aanzien van de woorden "Ik ben geen beginneling". Als forurmlid probeer ik de vragen zo goed mogelijk te beantwoorden. Dit probeer ik op zo'n eenvoudige manier te doen, zodat iedereen het kan volgen. Van hoog naar laag. Ik twijfel geen moment aan u deskundigheid.

Succes naar het zoeken van de oplossing.

Rob

d.van.klaveren schreef op 24.07.2014 om 23:15 uur

Rob,

Ik probeerde alleen even aan te geven dat ik best wel ervaren ben met het gebruik van AVCHD, Ik gebruik al jaren een LG bluray speler  die probleemloos AVCHD afspeelt, en ook mijn PC doet dat.

Dus met alle respect, ik heb helaas dan niets aan antwoorden in de trand van "sommige bluray spelers kunnen geen AVCHD afspelen", of "de windows mediaplayer kan dat ook niet". Uiteraard zijn mij dat soort zaken bekend.

Op zich goede antwoorden voor PC / video beginners, maar helaas niet voor mij.

Ik gebruik al jaren AVCHD schijfjes, alleen de AVCHD schijfjes die Magix maakt, ja daar kan zowel de PC als mijn LG bluray speler helemaal niets mee.

En in de trial kan en mag ik 30 dagen gebruik maken van de mogelijkheden die Pro X6 heeft, dus daar kan het echt niet aan liggen, Bluray en DVD schijfjes die ik Pro X6 laat maken van de zelfde film doen het namelijk probleemloos. Dus zo logisch is het niet dat nu net AVCHD het niet zou doen.

Ik kan namelijk ook in de trial gewoon aangeven of ik een DVD, AVCHD of Bluray wil maken, en dat doet Pro x6 dan ook braaf...zonder enige waarschuwing in de trial versie, alleen ik kan niets met het resultaat, en met mij nog een bekende van mij, op een andere pc, andere configuratie, en ook met andere software geen problemen met afspelen van AVCHD schijfjes, als ze maar niet gemaakt zijn door Pro X6.

Ik kan dus geen andere conclusie trekken dat het in Prox6 moet zitten, of iemand moet met het ei van columbus komen....

Groet, Danny

 

Voormalige gebruiker schreef op 25.07.2014 om 09:58 uur

Hallo Danny,

Een forumlid kan niet van tevoren zien of hij of zij een beginner of een doorgewinterde computergebruiker is. Daarom moet je altijd eerst, alle voor de handliggende dingen, benoemen en elimineren. Misschien is dit de oplossing: 

Waarneer je Video Pro X6 opstart dan staat de Favoriete codec voor import op "Standaard". Ik heb via "hulp / aanvullende programma's installeren /  MainConcept mpeg-4 codec" geinstalleerd. Deze heb ik moeten kopen bij Magix.

 

 

Succes,

Rob 

d.van.klaveren schreef op 25.07.2014 om 10:07 uur

hallo Rob,

Bedankt voor je antwoord.

Ik ga eens een poging ondernemen met je voorstel om de codec instelling op Mainconcept te zetten.

Eens kijken of dat wat uitmaakt. Je hoort het resultaat!

Groet, Danny

d.van.klaveren schreef op 25.07.2014 om 14:37 uur

Hallo Rob,

bedankt voor het meedenken.

Het branden van een AVCHD schijfje gaat nog steeds helemaal goed, het afspelen helemaa NIET.

De codec staat ingesteld op "mainconcept", maar helaas heeft het niet geholpen.

Ik heb inmiddels bij de technische helpdesk van Magix ook dit probleem voorgelegd.

Een afwachten waar ze mee komen.

Groet, Danny

 

 

Voormalige gebruiker schreef op 25.07.2014 om 15:06 uur

Hallo Danny,

Ik ben benieuwd wat Magix als antwoord geeft. Maar als alternatief zou je ook een AVCHD schijf kunnen branden met in het brandprogramma BluRay met H.264 aangevinkt. Hier wordt de Bluray ook als AVCHD gemaakt. zie foto's

Succes,

Rob

d.van.klaveren schreef op 25.07.2014 om 15:16 uur

Hallo Rob,

 

Aan die mogelijkheid had ik ook al gedacht...we gaan het eens van het weekend proberen, in afwachting waarmee Magix komt.....

In ieder geval bedankt voor het meedenken en je hoort het vervolg.....kan alleen even duren, ik heb gelukkig meer dingen te doen dan alleen bezig te zijn met Pro X6 problemen op te lossen ,en jij denk ik ook.

Fijn weekend, groet, Danny